14maanden vaccinatie / uitslag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Hansje123, Aug 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

Feb 3, 2009
    921
    0
    16
    2 dagen geleden heeft mijn zoontje zijn vaccinatie gehad bij de 14 maanden. Nu werd err aangegeven dat hij na ongeveer 5 dagen last kon krijgen van koorts en van uitslag (soort mazelen)
    Maar mijn zoontje kreeg gisternacht dus na 1 dag al reactie. Hij heeft op zijn rug allemaal uitslag. Enorm veel jeuk. En ook op zijn gezicht en bij zijn mond.

Herkennen moeders dit of moet iktoch even naar de huisarts bellen. Wellicht is het een allergische reactie?
    Ik vind het zo gek dat hij het nu al heeft en normaal dus pas na 5dagen.

2. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Inderdaad zou ik dit wel even melden bij de huisarts.
    Deze prik bevat een beetje van het mazelen virus, daardoor kunnen ze een lichte vorm van mazelen krijgen na de inenting. Sommige babies hebben er geen last van, de meeste krijgen wel in meer of mindere mate uitslag. Maar ze kunnen ook allergisch reageren op andere stoffen in zo'n vaccin, je weet dus niet wat precies de oorzaak is, dus ga even met je zoon langs de huisarts zou ik zeggen.

veel sterkte!
    juliette

3. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    kan een kippenei-eiwit allergie zijn. mijn cb verpleegkundige waarschuwde daar alvast voor, omdat ik een overgevoelig kindje heb. in een van de prikken met 14 maanden zou een kleine dosis kippenei-eiwit zitten.ik zou voor aale zekerheid wel even bellen met de ha

4. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Zeker even melden bij de huisarts! Je zoontje heeft een blijkbaar een overgevoelige reactie op de vaccinatie. Als hij last blijft houden van uitslag, kan het het erg helpen de vaccinatie te laten "ontstoren" door een homeopathisch arts.
    Succes!

5. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

Feb 3, 2009
    921
    0
    16
    Dank , ik zal eens bellen naar de arts.
    Kippenei zou kunnen ik heb geen idee, omdat hij eigenlijk nooit uitslag heeft gehad. Ook niet op eten. Ja alleen veel aardbei kan hij ook niet verrdragen. Maar geen rare extreme dingen. Dus geen idee

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

hier kwam de uitslag pas na twee weken, dus idd verstandig om te overleggen.

Overigens hier ook een kindje die allergisch is voor aardbeien.
    Maar dat staat er ongetwijfeld los van.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou het even overleggen. Kan zomaar dat kippeneiwit zijn..

We hadden hier wel een koortsreactie de dag erna, met koortsvlekken. maar die zatten meer op rug/buik, niet in zijn gezicht.

8. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

Feb 3, 2009
    921
    0
    16
    Hij heeft het ook vooral op rug. In zijn gezicht waren meer droge plekjes. In zijn gezicht is het nu weg. Op zijn rug heeft hij nog uitslag . Het is wel minder geworden en hij heeft geen koorts, ook niet gehad.

9. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

Feb 3, 2009
    921
    0
    16
    Huisarts geweest en hij heeft inderdaad een allergische reactie op de prik. We hebben nu een zalf gekregen. Het heeft niets met voeding of eiwitten te maken. Vervelende isvwel dat het nu 2,5 week geleden is en hij og steeds vrschiikkelijk veel jeuk heeft.en ka. Je vertellen dat is niet fijn voor je nachtrust. Hhhmmmmm

Share This Page