Hoi Onze zoon is 21 maanden. Gecorrigeerd 19 11 weken te vroeg geboren .Heel soms staat hij los. En aan de hand wil hij ook wel.Maar het liefst kruipt hij Ik heb het gevoel dat hij niet wil of durft te lopen Sinds 3 weken krijgt hij fysio. Dat gaat ook nog niet echt van harte Iemand hier ervaring mee,? En wanneer gingen jullie kinderen lopen Bedankt!
Maar heeft hij dan niet eerder fysiobegeleiding gehad? Ik dacht dat dit standaard was bij een geboortetermijn < 32 weken. Onze kinderen liepen met 15, 16 en 17 maanden (ongecorr). Mijn dochter die met 17 maanden los ging lopen was ook zo'n angsthaas. Ze heeft nooit een periode gehad dat ze bijv alleen van de bank naar de tafel liep, of alleen los kon staan. Ze ging van niks naar ineens helemaal loslopen. Ze stond een dag gewoon op en liep naar de andere kant van de kamer. Ik liet bijna mijn koffie uit mn handen vallen hehe Maar wij hebben altijd fysiobegeleiding gehad. Vanaf de tweede week al. Fysio die in het ziekenhuis 2x per week kwam en een plan maakte voor motorische stimulering in de couveuse en het voorkomen van een voorkeursligging. Na thuiskomst kwam de fysio 1x per 2 maanden thuis en ging met de kinderen spelen ongeveer een uur. In deze tijd keek ze naar de ontwikkeling, deed verschillende testen en gaf ons tips en instructies om kinderen op een juiste manier te stimuleren. De begeleiding duurde tot 2 jaar of totdat het kind goed losloopt. Hier stopte het dus met 18 mnd. Ik hoop dat jouw kindje ook veel zal hebben aan de fysio, ik ben er echt heel blij mee geweest.