Mijn zoontje is nu bijna 21 maanden, hij is vanaf zijn geboorte elke nacht meerdere keren wakker. Hij wil dan ook drinken hebben om weer terug in slaap te komen, als soort van speen alleen die wil hij al vanaf 9 maanden niet meer hebben, hij wil echt een babyavent flesje met drinken. Wat dus weer een paar uur later doorlekken en weer wakker worden als gevolg heeft en zo gaat dit een hele nacht lang door. Als we niet op hem reageren dan kan hij goed 1,5 uur hysterisch krijsen en de boel wakker houden. Dus tja dan maar weer wat te drinken en de boel vaak verschonen omdat hij nat is. Ik wil hier zooooow graag vanaf maar weet niet hoe, dat wakker worden is 1 ding... maar een kind dat 's nachtst wel 3 soms 4 flessen water wegdrinkt uit een fles met speen vind ik echt niks!
Geef je hem dan 's nachts wel een schone luier? (dus voordat hij kan doorlekken ). En als je hem drinken in een gewone beker geeft? Verder geen tips, hier een meisje die al maandenlang wakker wordt en dan wil drinken, ze wijst naar de beker en wil dan echt drinken. Ze drinkt ook best veel, tijdens een slechte nacht 2 bekers, de laatste tijd wordt ze maar 1of 2 keer wakker en drinkt dan 1 beker leeg. Hier komt het een beetje door gewenning denk ik, we wilden altijd dat ze veel dronk vanwege het sonde verhaal, dus boden het telkens aan. Meestal wordt ze wakker doordat ze op haar rug ligt (ze is een buikslaper) en even de weg kwijt is. Ik vind het niet zo erg, maar ze lekt ook niet door en gaat meteen weer slapen.