hallo allemaal, Ik zit met een dilemma. Op mijn werk zijn we met de vakantieplanning bezig, ik zit net in de probleemweken. Echter ben ik nu rond de 6/7 weken zwanger, de 27e heb ik pas de eerste echo bij de verloskundige, tot die tijd weet verder nog niemand het omdat ik eerst wil weten dat het goed zit... Nu moet een collega schuiven omdat ik ook in die weken zit, het voelt zo oneerlijk tegenover mijn collega's. Tevens zegt onze planner, de bezetting is krap dus er kan echt niemand meer uitvallen of wat dan ook! En steeds denk ik dan oh god ben precies in die weken met verlof en uitgerekend. Maar ik hoef het nu nog niet te vertellen. Wat vinden jullie? Moet ik het gewoon even laten gaan of zouden jullie het vertellen vanwege de planning? Van de andere kant denk ik dan maar wat als het mis gaat dan zit ik toch in die vakantie weken... moeilijk moeilijk...
Ik zou niets zeggen en gewoon de vakantie vragen die je wilt. Of het gaat goed en dan ben je met verlof. Of het gaat mis en dan heb je vakantie. Rechtsom of linksom je bent er die weken niet. Hoeven ze nu toch nog niet te weten of het verlof of vakantie is .
Vind t ook geen reden om te vertellen hoor. Voor verlof is er vergoeding voor vervanging dus hopelijk heb jij lekker verlof en is er iemand om jou te vervangen!
Ik zou het nog niet vertellen, misschien dat je wat kunt schuiven, zodat alle collega's een fijne vakantie hebben. Jij mag tijdens je verlof vervangen worden, ik weet niet of dit normaal is bij jullie??
Ik ben ook tijdens de drukste periode niet op mijn werk ivm verlof. De vakantieplanning is ook niet rond, maar heb het ook pas vorige week verteld (11weken). Lekker laten gaan en wachten met vertellen.
Ik beval midden in de zomer begin juni. Vandaag ook gehoord dat 3 collega’s moesten schuiven. Nu heeft ze mij ook in september op verlof staan. Weet niet of rekenfout of uit voorzorg is. Maar ik laat het zo staan. Alleen maar handig als ik langer thuis wil zijn.
Ik werk hier sinds mei, op mijn vorige werk werd vervanging geregeld, hier is dat blijkbaar niet het geval. Er zijn nu meerdere zwangeren die in de zomer uitgeteld zijn en steeds weer wordt er gezucht hoe de planning rond moet komen. Ik heb al eens gevraagd waarom ze geen tijdelijke vervanging regelen maar dat is nog nooit gebeurd... ik laat het maar even gaan, sommige dingen zijn gewoon niet te plannen Bedankt voor jullie reacties!!