Hoi meiden Ik weet het ff niet meer! Ik ben super gelukkig met mn kleine meid, wil tzt ook echt wel een broertje of zusje maar nu eventjes niet. Ik heb al de mirena in huis... nog steeds niet durven bellen hihi Heb alleen gelezen dat de Mirena (+ alle andere oestrogeen bevattene anticonceptie) je melkprodustie kan vermideren! Ik schrok hier best wel van want ik wil dit dus echt NIET Wat o wat kan ik nou wel doen? Mijn vriend kan het gewoon echt niet met condoom, ik heb na het vrijen met condoom altijd last van pijnlijke irritatie maar ik wil dus eigenlijk ook geen stoffen in mn lichaam die mn melkproductie kunnen verminderen en naar mn kindje gaan (hoe onschadelijk ze ook zeggen dat het is) Is er nog iets anders wat ik kan proberen???? (behalve het nooit meer doen ) We hebben het al 2x zonder iets gedaan maja de angst op een zwangerschap (komt nu financieel gewoon echt niet uit) blijft... Wie o wie heeft de gouden tip? (oja in ovulatie testen en temperaturen heb ik niet zon vertrouwen ook omdat ik daar niet mee om kan gaan) alvast bedankt!
Er is een pil die samengaat met borstvoeding, weet even niet zeker hoe die heet.... cerazette geloof ik? Wie weet is dat wat voor je? Anders eens met je HA overleggen. Ik heb hier momenteel de Mirena. Bevalt me op zich helemaal prima, maar wij zijn dan ook eigenlijk wel klaar met de baby's Ik heb deze bv-periode meer dips en minder melk dan dat ik bij Lucas had, maar dat kan in ons geval met heel veel dingen te maken hebben (drukker gezin, cyclus sneller op gang, niet gekolfd deze bv-periode, etc. etc.). En zolang je nu geen ruimte hebt voor een tweede, regel dan alsjeblieft iets om te voorkomen dat je zwanger raakt!! Een tweede is echt heel leuk, maar je moet er wel aan toe zijn.
Wij doen het al 7 jaar met "voor het zingen de kerk uit". Als je man dit goed kan (écht op tijd terugtrekken) dan is het een behoorlijk veilige methode. Ik ben heel vruchtbaar, ben 4 keer meteen bij de eerste ronde zwanger geraakt (2x miskraam), maar dus nooit van coïtus interuptus zoals dat op z'n latijns heet. Dat je van voorvocht zwanger kan raken is niet waar, MITS je man kort daarvoor al een zaadlozing heeft gehad, dan kan het zijn dat er zaadcellen zijn achtergebleven in de urinebuis, die dan meekomen met het voorvocht. Tjah, wij durven het aan met deze methode, je moet maar zien. Succes!
Gewoon even met de huisarts overleggen. Er zijn meerdere methodes die geschikt zijn voor tijdens de BV. Maar die zijn allemaal gebaseerd op het afgeven van stoffen, dus zou het invloed kunnen hebben op je productie. Naast de Mirena en de minipil heb je ook nog de prikpil en een staafje die op vergelijkbare wijze werken. Een andere optie is wellicht een koperspiraaltje? Ander merk en type condoom (je hebt tegenwoordig veel verschillende) is nog iets wat je kunt proberen. Voor het zingen de kerk uit zou ik zelf echt nooit doen als je echt zeker nog even geen kindje wil. Echt niet betrouwbaar genoeg....
Hier meestal in m'n vruchtbare dagen met condoom, daar buiten zonder. Ook niet volledig betrouwbaar maar voldoende voor ons. Cylcus kwam hier met 5,5 maand weer op gang.
De eerste dagen na het inbrengen van de mirena is er een kleine kans dat je even een dipje in je productie hebt. Maar zo te lang voed je al wat langer dan enkele weken dus is de kans groot dat je er geen eens last van hebt. Daarnaast kun je ook gaan voor een koperspiraal, hierin zitten helemaal geen hormonen die de melkproductie kunnen verminderen. Maar sommige vrouwen zijn hierop tegen omdat er met een koperspiraal wel een bevruchting plaats vind, maar deze vervolgens niet kan innestelen in de baarmoeder. Ook kun je zoals eerder genoemd kiezen voor de pil, de enige pil die mag is de cerazette, hierbij geldt het zelfde verhaal als de mirena. Voor het zingen de kerk uit gaan zou ik niet aanraden, er kunnen wel degelijk zaadcellen vrijkomen ook al is er daarvoor geen recente zaadlozing geweest. Vriendin van me is trouwens 2 keer op die manier zwanger geworden...
Ik heb hetzelfde probleem, heb ondertussen Cezarette al geprobeerd, maar daar ben ik nu na 1,5 maand mee gestopt omdat ik een week na het beginnen er mee een bloeding kreeg en die is tot nu toe nog niet gestopt (ben vorige week met de pil gestopt). Eigenlijk wilde ik zelf de Mirena, maar deze kreeg ik niet van mijn huisarts omdat hij te vaak meegemaakt had dat de productie daarmee ernstig kelderde en dat de vrouwen uiteindelijk moesten stoppen met de bv. Hier dus maar weer met condoom..
Sorry hoor....maar van voorvocht kan je dus wel zwanger raken. Deze methode is gewoon hartstikke onveilig.
Doordat de mirenaspiraal ook net als de pil hormonen bevat, zorgen die hormonen er in eerste instantie voor dat het baarmoederslijmvlies dikker en taaier wordt, zaadcellen minder kunnen functioneren en bij sommige vrouwen onderdrukt het ook de eisprong. Hierdoor heeft de mirena eigenlijk de zelfde werking als de pil alleen gebeurd alles op plek van bestemming. De mirena kun je dus beter vergelijk met de pil dan met het koperspiraaltje. De meeste huisartsen willen echter niet te vroeg met de mirena of pil beginnen omdat de productie dan nog instabiel is.
Mmm... bedankt voor jullie reacties! Mocht ik bijv nu zwanger zijn dan kan het wel hoor, ik ga toevallig ook eind v/h jaar verhuizen naar een woning met 3 slaapkamers enzo maar dat brengt natuurlijk ook een hoop kosten met zich mee enzo. (denk ook niet dat he zo is hoor want het was al een week of 6 geleden en dan had ik denk ik wel iets gemerkt) maja je weet maar nooit. Ik ben gewoon super bang dat mijn productie gaat kelderen, ik wil zeker tot 1 jaar BV geven! Ik ga nog maar eens goed nadenken!
Ik laat de implanon zetten over 2 weken, die mag met bv, en als ie goedgezet wordt is het heel betrouwbaar. Wie doet er nu aan voor het zingen de kerk uit??! Dat is zo onbetrouwbaar als de pest!
Ik gebruik nu ook Cerazette. In het begin was ik er niet zo tevreden over, doordat ik de eerste maand veel bloedingen heb gehad. Daarna geen last meer van gehad. Verder heeft het bij mij geen invloed gehad op de melkproductie. Spiraaltje wil ik niet, omdat we toch nog wel graag een 2e willen en als het goed is, duurt dat geen járen meer...
Nou, nou. Toontje lager zingen kan ook wel denk je niet? Als je het als man goed weet toe te passen kan het een erg betrouwbare methode zijn. Voor óns werkt het al 7 jaar heel goed in ieder geval. Als je denkt dat het voor jou niet betrouwbaar is, moet je het vooral niet doen.
Maar waar ik dan aan denk he... Het lijkt me zo jammer als je man nooit meer mag klaakomen in jou hihi...... Buiten dat het niet de beste methode is om een zwschap te voorkomen natuurlijk.
Hier wilde ik ook met cerazette starten maar mijn huisarts raadde het toch af, ze maakte te vaak mee dat de productie er behoorlijk door kelderde. Ben er toch mee begonnen maar na anderhalve week een ontevreden baby was ik er klaar mee. Geen idee of het met de pil te maken had of niet maar toen ik stopte was ze wel weer happy Nu dus ook voor het zingen de kerk uit, met de wetenschap dat ik nog geen cyclus heb én dat een tweede wondertje welkom is, liever pas over een jaar of twee maar goed, waterdicht is deze methode uiteraard niet...
wat een verschillen he met de cerazette...hier heeft nog geen HA of VK ooit tegen mij gezegd dat mijn productie zou kelderen door deze pil.
Haha, dat dacht ik dus ook net Denk dat manlief 1000 keer liever een condoom gebruikt dan elke keer eruit moeten voor het hoogtepunt. On topic: ik zou echt eens met de huisarts overleggen over de verschillende opties. Er zijn er zoveel!
Ik slik nu ongeveer 7 mnd cerazette en mijn bv is er absoluut niet door 'gekelderd'. Ik heb totaal niets van een dip gemerkt. In het begin heb ik last gehad van een langdurige bloeding, maar nadat die stopte ben ik niet meer ongesteld geworden. Ik vind het een prettige pil en heb ook helemaal geen last van bijwerkingen. Voordat ik zwanger was van mijn jongste slikte ik mycroganon en daar kreeg ik behoorlijk bijwerkingen van (neerslachtigheid, moe, lusteloos etc) Voorlopig blijf ik nog bv geven, maar ik ga het eens uitzoeken of ik na de bv periode deze pil kan blijven slikken, want het bevalt me prima!