Vanmiddag zouden we gezellig met zijn drietjes naar de kermis gaan. Mijn vriend is vrij en het was perfect weer. We wonen in een flat en onze onder buren zijn niet de leukste. Toen wij hier net woonde (3 jaar geleden) kregen we na een maand bezoek van de beneden buren. Het zijn buitenlandse mensen. Weet niet precies waar ze vandaan komen. Maar wij dachten turkije. Ik heb absoluut niks tegen buitenlanders. Laat dat duidelijk zijn. Maar die dochter van die mensen die er dus zelf niet meer woont kwam bij ons aanbellen. Ik dacht leuk ze komen kennis maken. Maar nee hoor. Of ik mijn schoenen uit wou doen. Nou doe ik altijd al snel mijn schoenen uit als ik thuis ben. Wij hebben laminaat liggen vanwege de katten en ik vind het gewoon prettiger. Volgens de woningbouw was het geen probleem. Er ligt het 1 en ander onder de vloer om het meeste lawaai tegen te houden. Ik heb tegen hun dochter gezegd dat ik er rekening mee zou houden. Niks aan de hand. Onze dochter is geboren in 2004 en ja ze heeft nu de leeftijd om herrie te maken. Hou je toch niet tegen. Maar ik vind dat wij al aardig rustig zijn. Ze zijn hier dus al meerdere malen geweest om te zeggen dat ik mijn schoenen uit moet doen. Ja hoor eens. Ik doe mijn schoenen altijd aan net voor ik weg ga. Dus veel last kunnen ze gewoon niet hebben. We moesten rustig doen, want die vrouw sliep nog smorgens. Ze hebbenn dus een tijd terug een verbouwing gehad van wel 3 maanden. (in een huur huis ) Maar dat was echt van smorgens tot savonds laat herrie. Op een gegeven moment ben ik daar over begonnen omdat ik dat echt niet meer trok. Mijn dochter was er ook vaak wakker van. Maar om mijn verhaal wat korter te houden. Vanmiddag wilde we weggaan en we staan in het trappen huis en ja hoor daar staat mevrouw weer... We mochten onze schoenen niet zo lang aan houden. En ook mijn dochter niet... grrrrrrrrrrrrrr wordt er gek van. Die mensen maken zo vaak herrie tot savonds laat. Wij hebben maar 1 keer geklaagt en voor de rest niet. Die kleinkinderen van hun gaan ook tot savonds laat door. Zeuren wij ook niet over. Ze slaan de hele dag door met de deuren. Volgens mij zitten er drangen op (of hoe je het ook noemt) En ze doen aan ramadan en dan hoor ik ze rond 5 uur zingen enzo. Doe ik ook niks mee. Maar elke keer als ze ons hoort lopen dan komt ze weer. Mijn vriend gaat morgen de woningbouw bellen maar volgens mij kan je er weinig mee. Ik was vanmiddag erg verdrietig, omdat ik gewoon niks meer in mijn eigen huis kan doen. Ik heb geen werk en we kunnen dus ook geen huis kopen. Sorry mijn verhaal is wat lang geworden, maar ik ben hier zo verdrietig van dat ik het even met jullie wou delen...
Wat vervelend van die buren... Ik zou proberen er niet teveel van aan te trekken, laat ze lekker in hun sop gaarkoken....
jemig zeg wa een verhaal wa kennen mensen toch zeikerds zijn pffff word je ook maf van zeg!!! ik zou idd ff kijken wa je bij de woningbouw ken doen en anders gewoon een brief naar hun toe schrijven want praten helpt nie bij da soort mensen!!! het is nie da het buitenlanders zijn het hadden ook nederlanders kennen zijn!!! ik zou ook helemaal gek worden pffff heel veel sterkte en gewoon proberen te blijven doen wa je altijd doet!!! xxx
Ooievaar , de woningbouw bellen helpt echt wel Natuurlijk niet meteen , maar als je elke keer belt als zij overlast veroorzaken wel . Ook kun je de politie erbij halen als ze zoveel herrie maken , na een bepaald aantal keer word de woningbouw er door de politie bij gehaald . Dat is standaard . Helaas hebben wij hier ook ervaring mee (hoewel die buren sinds kort gelukkig zijn verhuisd ) Groetjes Joyce
Ooievaar, helaas is hier inderdaad weinig tegen te doen, zelfs als het een koophuis betreft. Goede Buren moet je treffen, slechte zijn er altijd. Het enige dat je kunt doen is bij de woningbouw navragen of er nog meer klachten zijn over je buren, want als er meerdere mensen zijn die niet goed overweg kunnen met ze, dan kun je via de woningcooperatie gaan praten met ze. Verder zou ik gewoon je eigen ding blijven doen. Je bent geen buitensporige persoonlijkheid met nachtelijke praktijken, kom op zeg! Mijn dochter liep in onze flat met haar klompjes aan over het laminaat. Van 's ochtends 7 tot 10 uur 's avonds mag je gerust lawaai maken, je overschrijdt denk ik bij lange na de norm niet!! Geniet van je eigen dingen en gewoon je ding blijven doen!
Na een paar waarschuwingen van de woning bouw, kan de woning bouw besluiten om over te gaan op uitzetting. Dus vaak genoeg de woning bouw bellen, of de politie wegens overlast, kan een hele uitkomst zijn
Wij hebben ook van die buren, wij woonde hier net en deden 1 keer de stereo aan dat was na 10 uur smorgens en voor 10 uur savonds en we kregen ze al gelijk aan de deur. Ook over me hond heb ik heel wat problemen gehad politie is zelfs aan de deur geweest. Hun hebben altijd wel wat te klagen en wij we zijn nog nooit daar aan de deur geweest om te klagen En ze had ook nog over het stofzuigen van mij , toen ik werkte had ik alleen van 07.30 tot 10.00 tijd om mijn huis te doen dus ook stofzuigen en dat vond mevrouw ook niet goed nou kan je zeggen ben daar gewoon mee door gegaan ik laat me leven niet bepalen door 1 of ander buurvrouwtje!! En we wonen hier nog geen jaar kan je het je voorstellen ?? ( oja mijn buren zijn koerd ofzo in iedergeval geen turk) Groetjes
Ik heb ook in een flat gewoont. Als de buren herrie maakten zette wij altijd kei-hard Rammstein aan. Wij waren de enige Nederlanders en als je iemand ergens op aan wilde spreken verstonden ze je ineens niet. Het werkte overigens wel
Hier een zelfde soort probleem gehad. Ergens onder ons ging steeds de radio knetterhard aan. Absoluut niet leuk meer. Naar ons idee kwam het bij onze directe onderburen vandaan. Paar keer beneden geweest en aangebeld, maar er werd nooit open gedaan. het klonk ook altijd alsof het bij hun weg kwam. Dit is ook een heel gestegel geworden met de woningbouw. En om het helemaal leuk te maken, heeft de woningbouw vreselijk lopen stoken! Tegen ons zeiden ze dat de mensen onder ons een probleemgezin was, tegen hun zeiden ze dat wij om ieder wissewasje klaagden. Uiteindelijk zijn we toch maar eens met zijn alleen een gesprek aangegaan (mede omdat ze kwamen melden dat ze een feestje hadden) Bleek dat zij steeds dachten dat wij laminaat hadden en zij hoorden ons dus steeds stampen. Dat bleek dus bij onze buren vandaan te komen. Ik heb zelf een paar keer geluisterd en je hoorde het idd heel goed. Het zou dus best kunnen zijn dat zij of wat van anderen horen of dat het toch werkelijk best veel kabaal maakt (ondanks dat jullie wat onder het laminaat hebben gelegd) Ik zou dus proberen om eens een rustig gesprek met hun aan te gaan. Ook aangeven dat jullie last van hun hebben en dan prberen tot een compromis te komen.
Ja want wij kunnen praten wat we willen, maar je verstaat die mensen niet. Ze wonen hier al 25 jaar heb ik gehoord, maar ze praten amper nederlands.
Misschien hebben de vorige bewoners van jullie huisje ook wel problemen gehad met deze mensen. Mochten er eerder klachten zijn geweest zou de woningstichting dat moeten weten. Ik bel wel altijd als me iets dwars zit, van de week nog; er gingen geruchten dat tegenover ons een meneer zou komen te wonen die al eens veroordeeld is voor het zitten aan kinderen (eigen en anderen). Heb gebelt hoe dat zit, gelukkig is hij al ergens anders geplaatst. (natuurlijk wel vervelend voor die buurt, maar ben opgelucht dat hij hier niet komt)
oww wat vreselijk die mensen zeg!!! ik kan me de frustratie van jou kant heel goed voorstellen! gewoon de woningstichting heel goed duidelijk maken dat dit gewoon TE overdreven is van die mensen! jij kan toch niet verbieden je kind geen geluid of herrie te laten maken,daar is het eenmaal een kind voor! zij mogen wel herrie maken en doen er geen reet mee als je er wat van zegt tegen ze en vervolgens komen ze bij jou bij wijze van voor iedere scheet die je laat klagen omdat ze er last van hebben laat je niet kennen hoor!!! hard tegen hard desnoods maar ook jij woont er ook en je leeft dus maak je eenmaal geluid!!! het ligt in ieder geval aan hun en niet aan jou,dat is in ieder geval zeker!!!! wat een gedoe he!!! leuk onderburen,wij hebben ook van die leuke
Ja en het mooie is nog dat wij savonds altijd erg stil zijn. We zijn helemaal geen drukke mensen en als onze dochter wil spelen tja dat moeten ze maar accepteren. Een beetje rekening met elkaar houden dat moet kunnen. Maar je kan ook te ver gaan. Mijn vriend zet zijn motor hier altijd voor de deur en nu gaat die fijne buurman zijn fiets daar steeds neerzetten, kunnen wij de motor niet meer kwijt Dat soort dingen.. Die zoon van hun is wel aardig en die zeggen we ook gewoon gedag, die jongen vind het ook allemaal vreselijk wat er gebeurd. Die zie je ook vaak het huis uit vluchten... En nu ga ik lekker temptation met mijn mannetje in bed kijken. Net lekker gedoucht en nu heerlijk ons bedje in. Tot morgen meiden. Ben toch elke keer weer blij dat ik hier mijn ei kwijt kan. Wou even zeggen dat ik jullie een stelletje lieverds vind!!!!
hier nog zo 1 met leuke onderburen!!! het eerste dat wij hier zijn komen wonen liepen we nog naar beneden om te vertellen dat we een verjaardag vierden, maar aangezien zij dat dus niet doen als zij een feestje hebben, hadden wij afgelopen keer ook zoiets van laat maar... kwam ze 2 weken later naar boven toen een vriendin kwam eten of het wat zachter kon en of we geen feestje geven????huh???? we zaten aan tafel, dus wat bedoeld ze?? ze hebben daar wel vaker dat soort rare ideeen, laten regelmatig een auto een paar weken op een krik precies voor de ingang staan. hebben genoeg mensen over hun geklaagd maar hun enige reactie is: wij gaan volgend jaar toch verhuizen!! dus.... dat betekend..... is wel eens op een flatvergadering aangekaart maar laat ze nou juist de buren zijn (en goede vriend) van de voorzitter!!
pff dan ben ik toch wel blij met mijn huidige buren bovenbuurman hoor ik wel vaak die lijkt wel rondjes te rijden met zn bureaustoel op laminaat ofzo.. of anders is ie wel aan het ijsberen als ie thuis is dus... want dat is hij denk ik misschien 2/3 uur per avond thuis en dan kijkjt ie het liefst nova en netwerk en socchtends hoor ik hem vertrekken.. zijn trap loopt boven mijn gang.. maarja.. huis van 1900.... dat is van hout dus ook de buuf aan de zijkant hoor ik weleens douchen daarentegen.. klaagt er nooit iemand en dan euh.. tja gaan ze maar lekker hun gang had ik maar niet in een houten huis moeten gaan wonen toch? hiervoor buren met kind op klompjes met platvoeten en een hond die continu blafte als er iemand thuis was... en jankte als er niemand thuis was en dan nog continu ruzie en schreeuwen en gooien met deuren en spullen enzo blij dat ik daar weg ben
Ik heb ooit in een flat gewoond met beneden ons een zooitje studenten. Sjongejonge wat een stelletje zwijnen waren dat. Feestjes en partijtjes, ieder weekend was het raak. Ze hadden ook dag en nacht kerstverlichting in de gordijnen hangen, ik was als de dood voor brand. Dan waren ze weer spelletjes aan het doen met pingpong balletjes, het was niet meer normaal.Dan weer met z'n alle stampen op "malle babbe"...helemaal gek! Een buurman is toen handtekeningen gaan verzamelen en een tijd later zijn ze er dus echt uit gezet!Echt elke buur had getekend!
hihihihi moest wel lachen hoor hahahahah met zijn alle stampen op malle babbe... ik zie dat dus gelijk voor me hihihi geweldig! nie dat ze zo vervelend waren maar hoe jij het verteld!
Ja hahaha, het was ook wel lachen, maar na 10 keer echt niet meer! Het waren trouwens allemaal jongens en dan hoorde je ze mee brullen joh hahaha, MAAAAAAAAAAAALLLLLLEEEEEEEE BABBE KOM, MALLE BABBE KOM HIER!!!!!. En er werd wat afgezopen joh, van al die kratten die zij op het balkon hadden staan konden wij een maand eten!! Maar eerlijk is eerlijk, ze zeiden je wel altijd netjes gedag in het trappenhuis
Ik zal maar niet vertellen wat voor buuf ik gehad heb 8) (die had telkens psychoses ofzo)tijdens haar buien,gooide ze haar halve huisraad naar buiten,midden in de nacht liep ze te krijsen