Hoi! Mijn moeder krijgt een nieuwe keuken. Hij is vrij klein maar als we de kastjes (onder en boven) door de hoek kunnen zetten, is er toch wat ruimte (anders past een vaatwasser echt niet). Alleen in de hoek waar we de keuken willen doortrekken loopt een soort koof van 40x20cm. We zijn vrij creatief en het aanrechtblad bestaat sowieso uit 2 delen, en ik kan een hoekkastje onder nog wel zo maken dat hij past zonder verlies van ruimte. Ik heb een tekening toegevoegd, let niet op het met pen getekende blauw is de muur, en rood de verwarming.... Wie heeft ook zoiets en wat heb je gedaan? Foto's ook welkom
Wij hadden in de badkamer een koof en die heeft de aannemer die de badkamer kwam plaatsen gewoon weggebroken en de leidingen die in de koof zaten in de muur gefreesd. Ik weet niet of dat een optie is? edit ik lees nu dat het een huurhuis is, dan zal dat lastig worden.
Kan je een soort barretje maken rechtsonder? Zodat je meer werkblad krijgt en eventueel daar ook een onderkast met brede lades in kwijt kan? Of maakt dat de doorgang te smal?
Wij hebben een hoekkeuken, met kastje schuin gezet in de hoek. Ik probeer het even te tekenen in jouw tekening. Het vierkante kastje in de hoek bevat onze kookplaat, maar daar achter bevindt zich dus een holle ruimte. Wij hebben 3 stukken aanrechtblad aan elkaar gekit: 2 lange voor de rechte stukken en eentje met vreemde vorm voor in de hoek. Als je de koof iets groter maakt in de vorm van een driehoek, dan ben je er volgens mij.