Ten eerste Pauline hele dikke knuffel en ik hoop voor je dat je het mis hebt. Ten tweede mijn visie over 'het loslaten'. Ik hoor het namelijk ook o zo vaak. Wij zijn al 22 maanden bezig en ik heb PCO en mannetje verminderde zaadkwaliteit. Mensen die tegen mij zeggen dat ik het los moet laten zeggen eigenlijk dat het mijn eigen schuld is dat ik nog niet zwanger ben omdat ik er teveel mee bezig ben en dat kwetst mij echt enorm. Want zeg nou zelf, als ik het 'loslaat' gaat mijn PCO dan weg en worden mannetjes zwemmers beter? Wij gaan nu beginnen met IUI, Clomid slikken, Follikelmetingen in het ziekenhuis, insemenatie in het ziekenhuis, 2 wachtweken, sorry maar als iemand mij kan vertellen hoe ik het dan los moet laten....? Dat kan gewoon niet. Iemand in de MMM kan het niet loslaten en toch worden er veel meiden zwanger, en denk je nou echt dat alle zwangere vrouwen die op deze wereld rondlopen het allemaal 'losgelaten' hebben. Iedereen die graag zwanger wil worden is er mee bezig, ook al temp je niet en doe je geen ovu testen, ik denk toch dat er elke maand voor je NOD door je hoofd gaat: 'Zou het zo zijn?". Maar goed, dat is mijn mening over het hele loslaten gebeuren, ik denk dat het gewoon toeval is of een wonder als je het zogenaamd hebt losgelaten en dan wel zwanger wordt. Liefs Zora
Ik ben het helemaal met je eens Zora ,als je iets graag wilt en al helemaal in jullie geval als je in de mmm , kun je het niet loslaten.. Ik zit niet in de mmm , maar wil ook graag weer zwanger worden na een bbz in juni en elke maand wachten is er eentje teveel naar mijn idee , en loslaten kan ik echt niet , wil ik ook niet eens ! @Pauline ik hoop dat je het mis hebt en dat er toch een wondertje gebeurt ! Dikke knuffel m@rjon
Hallo allemaal, Dit heeft al bijna niks meer met het oorspronkelijke onderwerp van het topic te maken, maar ja... Mijn miskraam is inmiddels op gang gekomen (de buikpijn valt me trouwens tegen, voor dat ik pas zo kort zwanger was). Wat ik nu vooral voel de hele dag is angst, angst dat er iets mis is met me. Ik ben jong, voor zover ik weet gezond, zoals nu is gebleken vrij vruchtbaar, ik zie geen reden waarom ik twee miskramen achter elkaar zou krijgen, tenzij er iets mis is. Ik zie allemaal doemscenario's voor me waarin we nooit kinderen zullen krijgen.... Pauline
Loslaten helpt wel degelijk maargoed dat is beter gezegd dan gedaan! Als je zwanger wilt worden gaan veel vrouwen tempen enz. Dit zorgt ervoor dat je er echt continue mee bezig bent. Ikzelf was van onze eerste twee kindjes heel snel zwanger, maar moet zeggen we waren er echt niet mee bezig. Ja gestopt met de pil en we zien wel. Bij onze derde duurde het veel langer. Ik wilde zo graag nog een kindje dat ik meteen begon met tempen, vruchtbare dagen berekenen en wilde uiteindelijk ovulatietesten bestellen (dat was uiteindelijk niet nodig) Na 6 maanden overleed mijn oma, we stopte even want het voelde niet goed zo bezig te zijn met nieuw leven terwijl een erg dierbaar persoon was overleden. Aan het eind van die maand werd ik niet ongesteld. Ik heb het oefenen voor deze zwangerschap al serg naar ervaren. Zo druk bezig zijn met zwanger worden dat het je hele leven gaat beheersen. Maargoed, zet het eens uit je hoofd dat gaat niet. Probeer ervoor te zorgen dat je je zinnen een beetje kan verzetten op andere dingen. Even samen op vakanie gaan en daar allerlei leuke dingen doen kan ookal helpen. Even lekker ontspannen!
Moet ik eerlijk zeggen dat loslaten bij mij ook geholpen heeft, de 1e keer dat ik zwanger was, was gelijk de 1e ronde, nadat ik gestopt was met de pil en ik was er niet mee bezig , had nooit gedacht dat het zo snel ging lukken, dus ik had toen ook zoiets van we zien wel, dit is helaa mk geworden, de 2e keer dat ik zwanger was was ik er eigenlijk ook altijd mee bezig,m aar toch weer gelijk zwanger, hier is mijn zoontje uit geboren en de 3e zwangerschap nadat ik gestopt was met de pil, was ik er de 1e 3 maanden weer erg mee bezig, daarna 1 maandje niet omdat ik niet in die maand zwanger wilde worden anders zou ik uitgerekend zijn in de periode dat mijn schoonouders een feest geven en toen zwanger terwijl we maar 1 keer geklust hadden, maar helaas weer een mk en nu... ja ben er weer teveel mee bezig zit nu in ronde 4 na mk en ik moet het idd ook weer gaan loslaten, maar dat lukt nu niet meer zo goed, ga in ieder geval geen ovutesten meer gebruiken. Ik moet ook echt weer het gevoel krijgen we zien wek, maar dat is nu voor mij ook weer ff makkelijker gezegd dan gedaan.
na mijn miskramen heb ik het nooit los kunnen laten maar op 1 of andere mannier heb ik het toch een plekje kunnen geven ik weet niet hoe ik dat deed het ging vanzelf ik weet dat je hier niks aan hebt maar ik weet ook dat tips enz niet helpen wat wel helpt en iets verlicht is er veel over praten liefs ancie
Ik neem aan dat je hiermee niet de meiden in de MMM bedoelt, anders moet ik toch mijn verzekering maar eens bellen of ze in plaats van al die dure behandelingen in het ziekenhuis maar een leuke vakantie moeten gan vergoeden, zijn ze meteen ook goedkoper uit. Ik weet dat je het niet verkeerd bedoelt hoor dus vat mijn opmerking niet persoonlijk op, ik moest het gewoon even zeggen. Liefs Zora
Heel veel sterkte meid, ik hoop dat 3 x scheepsrecht is. Er hoeft niet altijd iets mis te zijn. En mocht dat wel zo zijn, ze kunnen tegenwoordig heel veel. Maar ga daar niet van uit hoor, kop op het komt goed. Liefs Zora
Niemand is er in de eerste ronde al heel veel mee bezig, dus dat heeft helemaal niets met loslaten te maken naar mijn mening. Verder denk ik dat het in jouw geval gewoon toeval is, je bent alle keren heel snel zwanger geraakt. Dus jouw voorbeelden van loslaten snap ik niet helemaal. Hoop voor je dat het weer snel lukt. Succes! Liefs Zora
Zora nee inderdaad niet de meiden uit de MMM. Ik snap dat dat voor jou allemaal anders is. Als je met hulp zwanger moet worden is dat helaas zo goed als onmogelijk. Heel veel succes ik hoop dat het voo rjullie snel raak is.
Dank je meid, lief dat je het begrijpt, laat me soms weleens meeslepen in emotie als ik een reactie typ.
Door het TE veel bezig zijn met zwanger worden kan je wel degelijk je lichaam blokkeren (ook al merk je daar niks van!). Je wil niet weten hoeveel invloed je geest heeft op lichamelijk functioneren. Wij zijn ook al 1 1/2 jaar "bezig". Als je probeert het los te laten wil dat natuurlijk niet zeggen dat je daar meer vruchtbaar van wordt, maar het geeft meer ruimte in je hoofd. wat dan weer helpt bij wat meer ontspannen. Ik weet dat mijn tijd van zwanger worden wel komt. daar houd ik me aan vast en helpt mij om er niet teveel mee bezig te zijn. Wij hebben afgesproken dat we niet op een geforceerde manier zwanger willen worden, omdat ik anders de hele maand alleen maar bezig ben met zwanger worden en alle andere mooie dingen om me heen aan me voorbij gaan...Je moet alleen je eigen weg hierin zien te vinden, ieder doet het op zijn eigen manier...mss is het verwerken van de miskraam een eerste stap...al hoe moeilijk dat ook is. Sterkte!
Daar ben ik het toch niet mee eens, maar goed dat blijft jou woord tegen het mijne. Ik ben er echt niet de hele dag mee bezig en geniet juist van de mooie dingen in het leven, juist ook van de kleine dingen, en toch ben ik nog niet zwanger, hmmmm doe ik toch iets verkeerd blijkbar.
Ik herken het ook wel...Ik ben nog nooit zoveel bezig geweest met zwanger worden als na mijn miskraam... Je weet wanneer je vruchtbare dagen zijn en dan ga je juist klussen. Betrap mezelf er soms wel eens op, als ik weet dat mijn ei nadert ik erg teleurgesteld ben als klussen die avond bijvoorbeeld niet lukt...Ik denk dan pfff weer een kans gemist. Stom eigenlijk he... Terwijl wij normaal een geweldig sex leven hebben. Het loslaten is juist het moeilijke. Al mijn zwangerschappen zijn spontaan ontstaan. Wij gebruikte geen enkel hulpmiddel om mijn vruchtbare dagen te vinden. Ook was ik niet gespannen als mijn nod eraan kwam...We zagen wel wanneer het raak was. Nu na deze miskraam kan ik het heel moeilijk loslaten. Toch probeer ik het want ik wil niet alleen maar bezig zijn met zwanger worden. Er is nog zoveel meer dan alleen dat.
Het "los" laten heeft ook alleen maar zin als je beiden goed vruchtbaar bent en je dus zonder hulp zwanger zou kunnen worden. Helaas is dat niet in alle gevallen zo. Wij hadden al 2 kindjes vandaar ik kan zeggen dat het loislaten wel degelijk helpt want ik kon (snel) zwanger worden maar de derde keer gebeurde het niet. Ik kan je zeggen dat ik er echt veel mee bezig was. Veel op het forum, temp. vruchtbare dagen berekenen enz. Maar echt de eerste maand dat ik erniet aan dacht was het zover.
loslaten is natuurlijk geen garantie van zwanger worden. Ik zeg alleen dat je onbewust je lichaam kan blokkeren door er te veel mee bezig te zijn. Maar ook al ben je er niet continu mee bezig, een zwangerschap kan idd op zich laten wachten...weet er alles van. En als jij al kunt genieten van de kleine dingen en er niet de hele dag mee bezig bent, dan hoef je ook niet los te laten
Ik ben tot wij in de medische molen kwamen ook heel ontspannen en relaxed geweest. Was ook niet zenuwachtig voor mijn NOD en had ook zoiets van ok het komt wanneer het komt. Maar toch niet zwanger geraakt. Ik snap dat iedereen er anders over denkt hoor en er zijn genoeg andere dingen in het leven dan zwanger worden, maar dat is natuurlijk wel makkelijk gezegd als je al een kindje hebt en weet dat je spontaan zwanger kan worden. Voor ons is het momenteel nog maar de vraag of we papa en mama zullen worden, en ik kan wel zeggen dat dat heel veel verdriet met zich meebrengt. Dit onderwerp zal tot in de treuren discussie met zich meebrengen, en ik denk dat jullie mijn mening nu wel weten haha...maar kon het niet laten nog even te reageren. Liefs Zora