Weten jullie of ze elmextandpasta voor 0 - 5 jarigen mogen doorslikken? Zie het nergens op de verpakking staan.
ik heb geen idee. alyssa slikt het ook altijd door en ze heeft er nog nooit last van gehad. (we poetsen al sinds ze 4maanden is, vanaf het eerste tandje) het lijkt me ook best een karwei om een baby de mond te lasten spoelen. volgens mij kan het geen kwaad, anders zou ze er al wel last van gehad moeten hebben. vind merle tandenpoetsen leuk? alyssa gelukkig wel. liefs doris
Ik heb het daar kortgeleden met mijn tandarts over gehad en zij raadde het aan om de tandpasta door te laten slikken en vooral niet te spoelen. Het is er namelijk voor gemaakt, het fluorridegehalte is veel lager dan bij gewone tandpasta. En het schijnt zo te zijn dat de fluoride wordt opgenomen en daardoor het toekomstige gebit al versterkt.
wij hebben zo'n kleine tube uit een verpakking inclusief tandenborstel. Staat helemaal geen info op. Merle vindt tandenpoetsen wel interessant. Ze doet alleen de hele tijd haar tong over haar tand dus het is wel lastig die tand te raken
Hoi, Ik ben tandartsassistente dus zal even antwoord geven hihi. Tandpasta voor 0 tot en met 5 jarige mogen ze gewoon doorslikken. Vroeger moesten wij fluoridepilletjes slikken, maar dat is niet meer nodig, omdat dit genoeg in de tandpasta zit. Er zit hier inderdaad minder fluoride in dan de tandpasta die wij gebruiken. Als ze wat ouder zijn en ze kunnen alles goed uitspugen mogen ze met volwassen tandpasta poetsen, maar de meeste kindjes vinden deze tandpasta te sterk van smaak. Succes leeuwinnetje