Onze kleine dame (4 maanden) wil niet gaan slapen na haar avond fles gekolfde melk. We doen alles zoveel mogelijk hetzelfde als dat ik haar naar bed breng, maar toch reageert ze op de fles toch anders. We geven haar al een 'grote' fles van 160ml met een speen waar ze echt wel een beetje voor moet werken zodat ze zichzelf moe zuigt. We bakeren haar ook in en zorgen dat haar kamertje goed donker is. Wie heeft er nog tips om haar wel in slaap te houden na haar flesje? We hebben haar overigens nog maar 4x naar bed gebracht met n flesje en tot nu toe nog maar 1x (door snel een speen in dr mond te stoppen zodra het flesje leeg was) echt door geslapen.
Hoe deden jullie het dan eerst? Omdat je schrijft dat je haar nog maar 4x naar bed hebt gebracht met n flesje.
Ahh oke! Sorry heb helaas geen tips voor jullie. Is ze al moe als ze de laatste fles krijgt? Of dat niet. Misschien eerst in bad doen voordat je de fles geeft?
Lees ik nu goed dat je 160 ml gekolfde melk geeft? Dat is echt heel gigantisch veel voor een BV kindje... Heb je al eens 100 cc geprobeerd met een speen met 1 gaatje? Met zo'n volle buik snap ik wel dat ze niet kan slapen Doorslapen zou ik me sowieso niet druk om maken. Dat kan echt nog wel een poos duren. Ons meisje is bijna 5.5 maand en slaapt nu van 19.00-4.00 met een droomvoeding rond 22.00.
Een droomvoeding geven? Dus niet uit bed halen of verschonen, maar gewoon fles in d'r mond stoppen en als ze die leeg heeft speentje er weer in en lekker doorslapen?! Werkt niet bij alle kindjes hoor, maar is misschien te proberen?!
Ik zou haar het flesje even van ongeveer 100cc en dan nog even aan de borst een toetje laten drinken misschien gaat ze dan slapen?
Wat zegt je gevoel als je haar in bed legt? Denk je dat ze nog honger heeft, of te wakker is of iets anders? Er kunnen zoveel redenen zijn om niet te slapen. Is er iets anders dan bij de andere slaapjes, of alleen de fles? Waar ik aan moest denken was of je dochter ook echt moe is, of dat je een vaste bedtijd hebt waar ze het niet mee eens is. De gemiddelde wakker tijd voor een baby van 4 maanden is ongeveer 1,5 uur. Sowieso is het wel normaal dat het later op de dag lastiger is in slaap te vallen dan aan het begin van de dag. Als ze verder gewoon normaal in slaap valt kan je haar misschien in slaap wiegen? Daar help je dan vooral jezelf mee, maar als je verder geen last hebt van slaapproblemen zal ik het gewoon makkelijk maken voor jezelf.
Ze krijgt het aangeboden maar heeft tot nu toe de fles nooit helemaal leeg gedronken. Volgens diverse 'mensen die het horen te weten' zou ze zelfs nog meer mogen (ondanks dat ik zoveel nooit gekolfd krijg rond die tijd). Gisteren heeft ze 110ml gedronken (we gebruiken zowiezo al een prematuur speentje van dr. brown zodat ze harder haar best moet doen). Het doorslapen maak ik mezelf ook niet druk om, maar het zou fijn zijn als ze na een flesje gewoon gaat slapen ipv wakker blijven tot mama thuis komt om als nog even aangelegd te worden
Ze heeft een zo goed als vaste bedtijd. We proberen haar tussen 20:30 en 21:00 naar bed te brengen. We merken ook dat dit de tijd is dat ze meestal weer wil drinken ongeacht hoe kort er tussen de voeding ervoor zat. Ikzelf ben er niet bij als ze met de fles naar bed gebracht word, maar volgens mijn man is ze echt aan het roepen om drinken als hij haar naar boven brengt. Overdag slaapt ze zowiezo amper tenzij je met haar rond gaat rijden in de wandelwagen of even boodschappen doen met de auto.
Dit heeft mijn man gisteren inderdaad gedaan en toen is ze wel gaan slapen. Dus hopelijk lukt dit vanavond ook zodat we voortaan weten wat de truc is om haar met de fles in bed te krijgen ^^
Het enige dat bij ons altijd werkt is de draagzak. Als ik thuis ben vielen mijn baby's altijd aan de borst in slaap, als ik niet thuis was gaf mijn man een flesje en deed hen daarna in de draagzak/doek tot ik thuis was. Beetje rondlopen tot ze sliepen en dan tv kijken met slapende baby op buik Zo doen we het zeker tot 2 jaar, daarna pas gaan ze zelf in bed slapen als ik er niet ben.
De mensen die er verstand van beweren te hebben zou ik niet meer volgen... Google maar eens de op 'natuurlijke Maaginhoud baby'. Tussen de 3-6 maanden mogen ze volgens mij tussen de 100 en 120 cc. Vanaf 6-12 maanden opbouwend naar 150 cc. Dit geldt voor op verzoek gevoede BV kindjes. Wat betreft slapen kan het trouwens ook de bekende 4 maanden sprong zijn. Ons meisje was ook een aantal weken heel onrustig en sliep slecht. Steeds huilend wakker, onrustig. Dus dat kan ook nog een deel van de oorzaak kunnen zijn.
Overdag slaapt ze amper.. of we moeten rond gaan lopen met de kinderwagen.. of ze valt aan de borst in slaap en ik houd haar op mijn schoot
De mensen die er verstand van hebben zijn o.a. het consultatiebureau Dank je voor de tip! Volgens dat artikel is de 160ml bijna goed! Met 4 maanden is het 120ml per kg en ze wwegt nu 6.5kg dus dan kom je uit op 156ml per voeding omdat ze meestal maar 5x komt. We denken dat de 4 maanden sprong al voorbij is omdat ze weer terug zit op 5 voedingen per dag. Tijdens de sprong zijn dit er meestal tussen de 6 en 8 keer.