Hey hey, Mijn dochtertje is vorige week in het ziekenhuis opgenomen geweest. Ze had de waterpokken en het rotavirus tegelijk. Ze was vorige week donderdag weer thuisgekomen en alles ging super goed met haar en ze was weer helemaal de oude. Gisteren echter, had ze weer wat koorts. Begon met 38,2, dus niet zo hoog. Vandaag steeg hij echter naar 39,7. (Uiteraard heb ik haar een zetpilletje gegeven). Ze is verder vrolijk, speelt gewoon, eet en drinkt gewoon. Ze jengelt alleen van tijd tijd, en dan niet huilen, maar echt zeuren. Ik vermoed zelf dat het de tandjes zijn, voel ook een flinke bobbel zitten. Ze kauwt zich suf overal op, lang leve de bijtringen. En ik geef haar natuurlijk chamodent druppeltjes. Ik weet dat ik bij drie dagen hoge koorts even contact moet hebben met de huisarts. Denken jullie dat het ook gewoon tandjes zijn? Bij mij zit de schrik er goed in na haar ziekenhuisopname en ik werd er helemaal nerveus van vanmiddag dat ze weer hoge koorts had. Het is gewoon nog zo vers.... je maakt je gelijk weer zorgen. Hoef ik natuurlijk helemaal niet te doen, maar toch....
Hey meis, vervelend zeg dat je kleine meid weer koorts heeft. Het kan natuurlijk aan de tandjes liggen Maar als het goed is, dan kan je het ziekenhuis nog om advies bellen als je ergens mee zit. Leg het verhaal aan hun uit, zodat je weer gerust bent Het is niet niks wat je hebt meegemaakt. Mijn zoontje lag vorige week ook in het zhuis met uitdroging. Ze zeiden dat als het binnen een bepaalde tijd wat minder ging, ik altijd kon bellen naar de arts. Om even gerust gesteld te worden. En anders gewoon de huisarts bellen,even lekker kletsen met elkaar. Beterschap met je kleine meid
Het zouden natuurlijk heel goed tandjes kunnen zijn, maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je ook aan iets anders denkt. Je kunt natuurlijk altijd even de huisarts bellen, als die het niet vertrouwt (of jij niet natuurlijk) dan langskomen! Ik moet zeggen dat het wel heel herkenbaar is. Zoë was ook erg van het hangen en jengelen voordat ze tandjes kreeg en de koorts was een beetje aan het heen en weren. Beterschap in ieder geval!
dank jullie wel meiden voor jullie berichtjes! Alleen al daardoor wordt ik wat rustiger. Ik ga inderdaad kijken hoe het morgen gaat en anders bel ik even naar het ziekenhuis of de huisarts, als is het maar gewoon om gerust gesteld te worden. Je schrikt toch van zo'n ziekenhuisopname, ondanks dat het was omdat ze tegen uitdroging aan zat en ze gewoon moest aansterken. En als ze dan ineens weer hoge koorts heeft, dan is het nog zo vers en krijg je gewoon weer de zenuwen... Maar inderdaad, het zullen wel tandjes zijn en morgen kijk ik wel even hoe het gaat. Ze ligt nu in ieder geval heerlijk te slapen en ik ben blij met onze babyfoon, omdat ik dan ook haar ademhaling af en toe kan horen, Niet dat ik dat altijd check, maar als ze niet lekker is vindt ik dat toch wel handig. Dat ding is zo sterk qua geluid, dat ik dus gewoon haar kan horen ademhalen, echt super!
ze heeft er al 2 onder, maar boven zit nu een flinke bobbel! En zoals ik al eerder zei, ze kauwt overal op, stopt steeds haar handjes in haar mondje. En als je haar tandjes poetst, en je gaat langs haar tandvlees, hoor je alleen maar dat piepende geluid, het teken dat er tandjes aankomen. Ik laat het wel weten!
Het is niet gek dat de schrik erin zit hoor! En ik kan je alleen maar vertellen; bij twijfel altijd even bellen. Onze dochter heeft van eind december tot eind januari vier keer in het ziekenhuis gelegen! Telkens kwam ze thuis en ging het super, om vervolgens na twee dagen weer koorts te krijgen. En telkens als we belden, was het niet voor niets. Ze heeft ook het rotavirus gehad trouwens en dat is ontzettend naar. Het kunnen prima tandjes zijn. Als ze verder vrolijk is en wel eet en drinkt, hoef je niet al te veel zorgen te hebben. Gewoon goed in de gaten houden. Jij als mama weet het allerbeste hoe het met jouw kindje gaat. Sterkte en beterschap!
dank je wel meis.... Het gaat inmiddels wel weer wat beter met de koorts. Vandaag heeft ze geen zetpillen meer nodig gehad. Vanochtend uit bed had ze 38,1 en toch maar naar de opvang gebracht. Om ongeveer half twee werd ik gebeld dat ze 38.8 had en hangerig was en haar flesje niet wilde drinken. Toen kreeg ik helemaal de zenuwen en ben haar gaan ophalen. Maar eenmaal daar en toen ze in de wagen zat, was ze eigenlijk best vrolijk gewoon, voelde niet zo warm en zong zelfs een beetje. (op haar manier, hihi) Thuisgekomen zelf nog een fles geprobeerd, die heeft ze helemaal opgedronken. Daarna lekker geslapen, uit bed had ze 36,9 en reuzehonger. Groentehap gegeven, vanavond nog een fles, ook weer leeg. En toen ze naar bed ging had ze 37,9. Ik heb nog in haar mondje gekeken en zie twee bobbels zitten en ook de tandjes die er aan komen. Dus daar heeft ze echt wel last van. Ze zit ook steeds met haar vingertjes in haar mondje en kauwt overal op! (gelukkig valt het kwijlen mee en heeft ze nog geen spuitluiers). Ze plast zich nog steeds een ongeluk en haar ontlasting is prima. Dus al met al, gaat het eigenlijk gewoon goed, en lijkt de hoogste koorts verdwenen. Dus ik denk toch tandjes.... Maar uiteraard hou ik het in de gaten, zoals al gezegd, ik ken mijn dochter het beste!