Wat zouden jullie doen? (verjaardag kindje vieren)

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Bloem1981, Aug 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter wordt 1 september 2 jaar en ik ben 26 augustus uitgeteld.

Ik wil haar verjaardag vieren op zondag 30 augustus, tenminste zo zouden we dat normaal doen.

Mijn man wil het gewoon vieren op die zondag de 30e, mocht ik bevallen zijn dan kan het gewoon doorgaan, ligt eraan wanneer natuurlijk. Als het komende week gebeurd kan het wel doorgaan als ik me goed voel.

Als ik nog niet bevallen ben kan het ook wel doorgaan denk ik.

Wat zouden jullie doen? De verjaardag dit weekend al vieren of wachten tot ons 2e kindje er is?

2. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

Apr 16, 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Ik zou het denk ik zo snel mogelijk vieren. Persoonlijk lijkt het me heel heftig om een verjaardag met visite te hebben als je net bevallen bent.

Wel leuk twee kindjes straks zo vlak bij elkaar jarig. Elk jaar groot feest!

3. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het nu te laat is.

Mijn schoonzusje en broertje wonen niet in de buurt, dus die kunnen al niet aankomend weekend erbij zijn.

Ik denk dat ik maar wacht tot ik bevallen ben. En dan zsm de verjaardag vieren....ik weet het niet. Moeilijk hoor. Ik denk dat ik wacht tot na de bevalling!

4. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Persoonlijk zou ik niet zitten te wachten op een huis vol met verjaardagsvisite net na een bevalling (ook al is dat 2 weken geleden bij wijze van). Of stel dat je nog niet bevallen bent. Breken net je vliezen als je huis vol zit! Daar zit je toch ook niet op te wachten?
    Ik denk dat iedereen het zou begrijpen als je het grote feest dit jaar even overslaat. Je kunt het natuurlijk met je dochter gewoon klein houden (taartje, kadootje, opa en oma op de koffie). Ze wordt 2. Die gaat je daar echt niet op aanspreken hoor!

5. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    denk dat als je net bevallen bent ook geen zin hebt om een verjaardag te vieren en met een hok vol visite te zitten.
    zou het gewoon dan de 30ste houden dan is het jammer dat er een aantal niet bij kunnen zijn maar je dochtertje heeft dan wel een verjaardag gehad.
    want zou je het wel vieren na je bevalling dan gaat alle aandacht denk ik meer naar de baby dan naar de jarige.

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Precies om die reden hebben wij Kylian's verjaardag vorige maand al gevierd ipv aankomend weekend :D
    En Kylian heeft er toch niets van in de gaten ;)

Groetjes Anita

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    Hier hetzelfde dilemma. Mijn zoontje wordt 13 september 2 jaar en ben 4 september uitgerekend. Bij hem ging ik echter ook overtijd. Ik denk dat wij zijn verjaardag gewoon wat later vieren. Hij merkt er nu zelf nog niks van gelukkig. Persoonlijk moet ik er niet aan denken 2 dagen na de bevalling allemaal verjaardagsvisite te hebben, maar had vorige keer dan ook niet de makkelijkste kraamtijd.

8. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik zou het de 30e doen, maar dan heel klein houden. Echt alleen met opa's en oma's en allernaaste vrienden/familie die ze echt goed kent en graag mag. En dan maar een paar uurtjes of zo.
    Lekker rustig voor jezelf en voor je kindje. Mijn zoontje vond zijn tweede verjaardag echt niet leuk. We hadden bijna niemand uitgenodigd, maar er kwam een aantal mensen uit zichzelf en de drukte werd hem al snel te veel. Ik vond hem stilletjes in een hoekje met een bakje chips en z'n knuffel terug, het arme kind.

9. mamavanro

mamavanro Bekend lid

Apr 6, 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Mijn zoontje is 1 mei jarig en ik was 16 mei uitgerekend..maar mijn dochter is 23 april geboren en een week later gewoon de verjaardag van mijn zoontje gevierd...wel klein gehouden( en ook mijn familie woont allemaal ver weg)...maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik erg last had van een hoop tranen, zo'n week na de bevalling..en ik had echt een perfecte kraamtijd, maar die drukte overviel me gewoon..Mijn zoontje heeft er gelukkig geen erg in gehad en een super verjaardag gehad..maar ik was blij dat de dag om was....Ik denk dat je het maar gewoon op zn beloop moet laten en gewoon de 30ste aan moet houden, je weet toch niet hoe het gaat...succes in ieder geval....

10. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb besloten dat we eerst wachten totdat ons kindje er is. De 30e kan mijn broertje en zijn vriendin er niet bij zijn, hun wonen 2,5 uur rijden van ons vandaag en zij werkt heel onregelmatig, dus dat is allemaal lastig.

Mijn dochter zal het niet in de gaten hebben (denk ik) als we haar verjaardag 2 weken later vieren.

Bedankt voor jullie adviezen!!

11. gemke

gemke Niet meer actief

ik was van mijn zoons op 12 augustus uitgerekend
    maar omdat het een tweeling was hieldenw e er al rekening mee dat ik eerder zou bevallen
    mijn man en stiefdochter zijn beide in juli jarig mijn man 13 juli en mijn stiefdochter de 28ste
    ik kreeg van mijn gyn te horen dat ik met 37 weken ingeleid zou worden dat was dus 23 juli
    wij hebben toen besloten om de verjaardag van mijn man en zijnn dochter samen te vieren op de 21ste
    en dat is heel goed gegaan

Share This Page