Veilig slapen op vakantie

Discussion in 'Baby en dreumes' started by madelein, Aug 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Weer een slapen op vakantie vraag:
    Wij hebben een onwijs druk meisje van bijna 7 maanden oud. Ze gaat haar hele ledikant door ( ondanks slaapzak), en ligt ook regelmatig tegen het hoofd of voeteneind aan ( zij ligt dan dwars).
    Over een paar weken gaan we op vakantie en ik zit nu een beetje met hoe we haar veilig kunnen laten slapen. We hebben een nieuw campingbedje met zo'n plank erin. Maar als ze jn het bedje tegen de zijkanten aan gaat liggen zit daar natuurlijk geen gaas.

Hoe doen anderen dit?

2. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Hier gebruikte ik een deryan tentje maar ik had geen druk, onrustig slapertje destijds.
    Ik had ook een tijdje een campingbed maar daar legde ik een goedkoop ikea matras in.

3. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Matrasje in campingbedje schijnt gevaarlijk te zijn... Dus dat durf ik met onze draaier sowieso niet aan.
    Tentje heb ik ook aan zitten denken, maar dan heb ik natuurlijk wel hetzelfde probleem. Plus dat het matrasje in zo'n tentje los ligt, en die 'plank' jn het bedje vast zit aan de onderkant.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Gewoon in het campingbedje.

Gaas is sterk genoeg als ze ertegen aan gaan liggen.

5. Koon

Koon Niet meer actief

Ja hoor, kan inderdaad gewoon. Dat gaas is sterk genoeg.

6. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ik maak me niet zo druk over de zijkanten, met gaas, maar meer over hoofd en voeteneind. Ze ligt in dr bed vaak met dr gezicht hiertegenaan. Maf kind...

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Matrasje ligt niet los in het tentje hoor, dat zit in een extra vak aan de onderkant. Althans, bij mijn deryan wel.

Ik heb ook zo'n draaikont en waar m'n oudste heerlijk relaxed in het tentje sliep, zie ik mijn jongste er voor aan zich met tent en al om te kiepen :)

Op vakantie had ze een campingbedje met gewoon matrasje. Niet ideaal, ze wist dr knuffels en dr spenen ook steeds onder dat matrasje te krijgen, maar zichzelf gelukkig niet. En ja, ze lag steeds met dr koppie tegen het hoofdeinde of zijkant, maar had daar verder geen last van ofzo.

8. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik zie het probleem niet. Ook door het stuk waar geen gaas zit maar gewoon stof, kan je gewoon ademen. En ze is al zeven maand... Niet te hard stressen hoor.

9. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    blijf het eng vinden... Zit er nou eenmaal in

@wijfie: oke dank je! We zitten echt in de middle of nowhere dus wil wel voorbereid zijn. Kan niet zomaar wat gaan halen ergens als het nodig is...

10. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Natuurlijk. Dat is eigen aan ouder zijn. Maar probeer zelf even te ademen door die stofkant. Lukt perfect toch?

11. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Haha dat heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk, ga ik straks eens doen :D

12. Gember

Gember Niet meer actief

Inderdaad niet teveel zorgen maken, maar ik herken het heeeeel erg. ;) Een campingbedje met alleen de meegeleverde bodem is echt heel veilig. Wij doen er wel een los matrasje van IKEA in bij m'n ouders omdat dat veel fijner lijkt te liggen en het gaat goed. Onze dochter reist veel door het bed, maar doet geen gekke dingen met het matras. Bij de zijkanten ligt ze ook vaak en kan gewoon ademhalen. :)

13. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

Jan 9, 2016
    555
    53
    28
    Female
    Wij hebben ook zo'n 'reiziger' door het hele bed, maar ze is nog nooit onder het matras terecht gekomen hoor. Ze kunnen door het gaas en de stof idd prima ademen en zijn sterk genoeg om te draaien als ze niet prettig liggen. Alleen de plank is wel veilig, maar dat lijkt me zo hard?

14. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Als je ziet waar baby's allemaal in slaap vallen... Zo'n plank is perfect voor een baby hoor.

15. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Nou hier lag ze laatst klem tussen het bijgeleverde matrasje van het camping bed en achterschot van het bedje. Ook nog zo in slaap gevallen :( nou vond het achteraf geen prettig idee. Met een gewoon matras in camping bedje is dit nog nooit gebeurd. En ze komt ook als een wilde door het hele bed.

16. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,688
    2,387
    113
    Female
    Broek
    Hier ook een tentje, matras gaat idd in een dubbele bodem dus ze kunnen er nooit onder komen.

Campingbed met alleen dat harde ding resulteert hier in een huilende baby die niet goed slaapt. Wij hebben zo'n opklapmatrasje uit 3 delen voor het campingbed, maar zelf en zoontjes ook fan van het tentje. Ook ideaal meenemen naar het strand of buiten neerzetten als je buiten bent, geen last van vliegen en muggen. Ik had dat eerder moeten weten dan had ik nooit een campingbed gekocht :).

17. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Door dat gaas kunnen ze idd ademen

Maar je laat haar enkel op die plank slapen? Dat lijkt mij persoonlijk veel te hard, wij hebben er zowiezo een passend matrasje in gelegd toen we 5 dagen aan zee waren. Ligt toch veel fijner voor haar :)

18. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Dat wordt dus alom afgeraden, omdat er al baby's onder dat zachte matrasje beland zijn.

19. Miki013

Miki013 Bekend lid

Feb 9, 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoon wou apsoluut niet erop slapen, was veelste hard voor hem. Lag dus gewoon die dagen bij ons on bed. Ik vind het maar ondingen die campingbedjes.

20. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Ons mama heeft dan een goed passende matras erin liggen, geen idee hoe ze daar onder zou kunnen belanden. Ik haal het er alvast niet uit nu ze al een peuter is :D

Maar dan mogen ze dat idd wel wat comfortabeler maken!

Share This Page