Kan dat ook: teveel / te lang slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fem, 14 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meiden,

De titel zegt het eigenlijk al, kan dit? Onze dochter gaat, sinds een week, zo rond 8 uur / half 9 slapen en slaapt dan door tot de volgende cohtend ca. 7 uur. Als ze wakker is, is ze altijd alert, vrolijk en bewegelijk. Als ik haar 's avonds voor de laatste voeding wakker maak eet ze maar 10 of 20 cc, dus die geven we niet meer (tenzij ze echt wakker wordt).

Nadat we haar de eerste voeding hebben gegeven valt ze bijna gelijk weer in slaap tot ca. half 11, voor de rest van de dag doet ze meestal wat hazeslaapjes van een half uurtje tot een uurtje. Ik snap dat dit overkomt alsof dit heerlijk is, en dat is het ook wel, ik wil er ook helemaal niet over klagen (dus sorry als het zo overkomt hoor, niet mijn bedoeling), maar dit is toch niet zorgwekkend? Als ik soms lees en hoor hoelang andere baby'tjes wakker zijn denk ik weleens; jeetje, die van ons slaapt juist heel veel...?

Liefs van mij

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Waar slaapt ze overdag?
    Als ze veel kleine haze slaapjes doet zou ik gaan proberen er een beetje ritme in te brengen met slapen.

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Tsja, sommige kindjes hebben nu eenmaal het ritme van jouw dochter. siem heeft dat ook lang gehad, maar ook nu hij overdag beter slaapt, slaapt hij 's nachts bijna de klok rond en om 9 uur gaat hij er dan weer in tot ca. 11 uur.

Te lang slapen bestaat volgens mij niet, zeker niet als ze geen nactvoeding meer nodig hebben.

Ik zou me niet zoveel zorgen maken en misschien gaat ze, net als Siem, uiteindelijk wel meer en rustiger overdag slapen.

4. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Die van ons gaat 's avonds ook rond 20 uur op bed. Ze is nu 3 maanden. Dan moeten we haar om 23.30 wakker maken voor de laatste fles (die gaat wel helemaal op). Dan slaapt ze meestal door tot een uur of 7.00/8.00 (soms ook niet hoor, vannacht was ze ineens weer 5 uur wakker) en na die fles is ze nog steeds harstikke moe en slaapt tot een uur of 11.00-11.30. Vaak moet ik haar dan ook wakker maken. Tussen 11.30 en 20 uur doet ze ook nog 2 keer een slaapje van 1 a 2 uur. Ze geven het zelf wel aan hoor en hebben het dan blijkbaar gewoon nodig.

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    die van mij sliep met 3 maanden ook al van 20.00 tot 8.30 en overdag ook nog lange slaapjes
    mijn eerste was ook zo
    niets mis mee hoor een heeft meer nodig dan de ander

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ok, bedankt voor het antwoorden. :) Het is niet zo dat ze overdag helemaal niet slaapt, van de week heeft ze ook nog eens van 12 tot 15 uur geslapen! Maar wel bedankt, fijn om te weten dat meer kindjes dit hebben (gehad). :)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva slaapt 's nachts van ongeveer 19 uur tot 8 uur, wel met nog 2 voedingen ertussen (maar daarna slaapt ze weer meteen). Overdag wel een vast ritme, maar ze heeft telkens maar slaapjes van 1 uur. Doe je niets aan, ze is verder ook vrolijk dus eigenlijk is het gewoon heel gezellig! En 's avonds pak ik lekker mijn rust ;).

8. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Mijn dochtertje heeft dit heel lang gehad. Die ging om 7 uur naar bed en dan moest ik haar 's ochtends wakker maken. Ze sliep soms tot half 10! Nu niet meer, nu wordt ze meestal tussen haf 8 en 8 uur wakker.

9. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Nou Lilith, dat heb ik dus ook! Vandaag was een uitzondering, maar normaal moet ik haar om 7 uur echt wakker maken, anders slaapt ze gewoon door tot half 10! :confused:

Deel Deze Pagina