Hallo, Sinds november 2014 heb ik een "noodwoning" omdat ik zwanger was en mijn ex me eruit had gegooid. In februari 2015 ben ik hier ingetrokken en is mijn zoon geboren. Het is heel klein maar ik ben er blij mee, beter dan niets. Nu merk ik alleen zeker nu het kouder en regenachtiger word, dat het hier heeeel erg vochtig is. Er zit continue schimmel op de raamkozijnen. Ik heb de gemeente al gebeld maar ik moet maar gewoon "afwachten" tot ik een ander huis vind en volgens hen duurt dit nog wel een jaar ofzo. Kan ik hier iets aan doen? Het lijkt me niet erg gezond voor mijn zoon. Hij is ALTIJD verkouden, kan toeval zijn, maar kan ook door dit huis komen lijkt me... Ik schaam me bijna om dit te zeggen omdat het voelt alsof ik mn kind te kort doe maar ik weet gewoon niet wat ik er verder aan kan doen, ik zoek al sinds ik hier woon voor iets blijvends! Groetjessss
Ik lees even mee. Hier ook een slecht geïsoleerde woning. Als ik de verwarming uit zet is het binnenshuis maar 5 graden.
Hier hetzelfde ! Momenteel heeft onze slaapkamer het maar hij slaapt ook nog steeds bij mij op de kamer. Het enigste wat bij ons helpt is luchten, Heel veel luchten zodat je de vocht geen kans kan geven. Ik doe s ochtends altijd het raam open wanneer me zoontje wakker is als hij slaapt overdag heb ik het raam op de knip staan, Op een kiertje dus. Wanneer hij niet in de slaapkamer is zet ik hem wat verder open. Voor de rest maak ik 1 x in de week even de plinten schoon.
Als je je serieus zorgen maakt zou ik via huisarts of cb arts een verklaring proberen te krijgen dat je kindje gezondheids klachten heeft tgv een slechte leef omgeving oid. En er dan in laten vermelden dat er bijv ondanks veelvuldige ventilatie, schimmel ontstaat. Dit dan bij woning bouw oid voorleggen.