Dit vind ik dus altijd de moeilijkste periode he... Want nu beginnen al die klachten die of bij een zwangerschap kunnen horen, of bij je ongi kunnen horen... Hier is het dus al begonnen....maagzuur, gevoelig borsten, zere tepels, misselijk en moe... Kan er bijna zeker van zijn dat dit weer echte na-het-ei-klachten zijn...tis nog veel te vroeg voor wat anders... Gelukkig heb ik een paar volle dagen in de agenda staan, dan gaat de tijd wat sneller....
Sandra... Ik ken ze zo goed die stomme klachten...is het nou wel is het nou niet... Bij jou gaat het gewoon raak zijn...denk maar aan je pendels en die wiegende spirit die er voor je is gezien! Dat maakt het natuurlijk nog meer dat je duidelijk de klachten gaat voelen.. IK duim voor je wijffie.... Hier nog 2 dagen...voel nu toch wel weer heeloduidelijk mijn tetters en ondanks dat de temp was gedaald naar 36,7 vanmorgen ( om 5 uur) ga ik nu toch wel weer twijfelen... zucht!
Oh zo herkenbaar Sandra, Ik hoop voor je dat bij jou de pendels uitkomen. Is wel heel duidelijk dat het in september moet gebeuren niet Hopelijk kan ik het van het weekend ook van de daken gaan schreeuwen (nou ja, thuis vieren met mn mannetje). Zijn de klachten misschien terecht ik zal voor je duimen
ja heel vervelend die klachten!! wat kan ons lichaam ons toch erg goed voor de gek houden of niet dan!! bij mij dan in ieder geval! laten we hopen dat het bij jullie niet het geval is!!
Hoi! mijn klachten vanaf de eisprong: gevoelige borsten, gevoelige tepels, opgezette buik, en sinds gister ofzo puistjes op m'n rug/ schouder. Dat heb ik echt al heeeeel lang niet meer gehad. Toch denk ik dat mijn ongi er heel erg binnenkort aan gaat komen want zo voelt het in m'n buik. Ik duim voor jullie!!!!!
Zat net een topic te zoeken als deze... Mijn allergrootste klacht in deze fase is het klagen zelf. Mijn hemel wat ben ik een zeurende muts in deze fase. Dan hoop ik maar dat dat komt door de hormonen, maar ja, dat kan helemaal niet als je eisprong ongeveer nu plaatsvindt! Dus ik moet dan weer eerlijk toegeven dat het helemaal niks met opspelende hormonen te maken heeft, wat me alleen maar erger frustreert. Het eindeloze wachten is begonnen... Succes SandraK
Als het helpt meiden gooi het er lekker uit ! En idd het wachten is altijd het minste. Maar eigenlijk is het altijd wachten. Ben je ongi wacht je op je ei, is je ei geweest wacht je tot je NOD. Veel wachten om in verwachting te raken, en dan begint het grote wachten.
@ nemo......... ik lees dat je 4w 1d zwanger ben...... als eerste natuurlijk gefeliciteerd! en dan me vraag hoelang was jou cyclus voorheen.....of heb je gweoon eerder getest......?? Ik zit eraan te denken om morgen te gaan testen maar weet niet of het al zin heeft, mijn NOD is zaterdag, met een regelmatige cyclus
tja ik loop hier ook zo wat op "eieren" zeg maar Ik zit zwaar in de twijfel, ik heb een duidelijk herkenbare misselijkheid (slechts 2 keer gehad, snappen jullie ) en ben moe Het zou toch niet : : Ik heb eigenlijk nooit van te voren van die rare voor de gekhoudende after-ei symptomen Volgens ff had ik mijn ei op dag 11, dus banner klopt dan waarschijnlijk ook niet Dus als jullie hoor ik bij hetzelfde saaie clubje van lang afwachten maar ja moe was ik toch al (en in mijn geval ook ongeloof, dat ik me het deze keer inbeeld) suc6 gewenst allemaal met afwachten liefs
SandraK en anderen: inderdaad heel herkenbaar....het is zelfs zo herkenbaar dat ik me nu ga afvragen of ik mijn hele cyclus geen last heb van het eier-syndroom! Ik beeld me zelfs vage zwangerschapsklachten in ver voor mijn ei.... Ik probeer mijn hele kinderwens niet al te serieus te nemen want eigenlijk ben ik heel bang dat het allemaal niet gaat lukken....ik ben tenslotte 36. Dus probeer ik er zo luchtig mogelijk mee om te gaan maar als ik dan weer van die vage pré-eier klachtjes heb waardoor ik denk: zou het? en ik me dan bedenk dat het nog helemaal niet kan, moet ik af en toe echt om mezelf lachen... om de manier waarop ik er mee bezig ben... ik hoop dat we allemaal heel snel onze wens vervuld hebben! Aoife
@Rember ik had getempt dus ik wist wanneer mijn ei was. Eigenlijk kon ik aan de temp ook al zien dat ik wrs zwanger was. Zie topic voorbeeld zwangere temp kaartjes. Ik heb toen ik 1 dag overtijd was getest. Niet een hele duidelijke streep, maar duidelijk genoeg.
Ik sluit me bij Nemo aan: het wachten is en blijft heel lastig, ook (en in mijn geval nog wel veel meer want ik was er niet zo veel mee bezig) als je zwanger bent. Heb zelf 2 dagen voor mn NOD getest en had daar ook meteen weer spijt van want dan zit je 2 tot 4 dagen in spanning of je misschien alsnog ongesteld gaat worden. En daarna wacht je tot je het 1e trimester veilig bent doorgekomen, etc. In die zin is zwangerschap ook stiekum 1 grote duivel, maar dan van het andere soort. Dus aan alle wachtenden: heel veel succes!
ik zit nu ook in me periode na de ei en ik voel niks!!!!ga me haast zorgen maken haha!!heb alleen gister en eergister "last"gehad van kleine prikjes onder in me buik.maar die waren zo gemeen dat ik denk dat dat van iets anders komt!pff wachten duurd lang he,ga me ook na de tijd altijd afvragen of we wel op de "goeie"dagen geklust hebben!! liefs
ik vind het zelf de rottijd, klussen doe je natuurlijk wel maar niet meer met de gedachte dat je ei onderweg is. in plaats daarvan ben je geconcentreerd aan het kijken of je wat voelt. Ik ben er nu achter dat ik in de week na mijn ei veel misselijkheid heb en soms zelfs moet braken. gistreren had ik steekjes in mijn baarmoeder, een week na mijn ei, dan meteen ga je weer denken he offuh hopen kan ik het beter noemen.
Ja San.... dat WACHTEN is gewoon het ergste wat er bestaat. Niet alleen tussen ongi en eitje en dan van eitje naar NOD, maar in de statistieken hebben ze uitgerekend dat een mens in zijn leven ongeveer een kwart met wachten op iets doorbrengt. Dat is behoorlijk wat, als ik bedenk dat ik nu bijna 38 ben, dan zou ik dus al omgrekend 12 jaar (samengeteld natuurlijk) op dingen gewacht hebben. Pfffffffffffffffffff, dan is het wachten op een eitje en de NOD een speldeprikje. Maar het helpt verschrikkelijk goed om er hier op het forum over te klagen, want het verkort de tijd weer. Groetjes, Ingrid
Het valt me op dat ik deze keer wat rustiger ben (nog). Ik zie het allemaal wel. Maar toch voel je van alles. Ik heb sinds vanmorgen steeds hele warme handen, aan de binnenkant dus. Terwijl ik normaal echt van die koude takkies heb... Mijn tepels zijn supergevoelig op het zere af, maar dat heb ik al eens gehad. Mijn buik is opgezet en het voelt vol van binnen. Nog steeds druk op mijn liezen. Gelukkig kreeg ik vanmorgen mijn kruis van FF en is mijn ei dus definitief geweest. En dat is al mooi, want ik ben 39...was eigenlijk wel bang dat het niet meer zou lukken. Maar deze maand dan eindelijk een prachtige, duidelijke eisprong! En daar ben ik eigenlijk al heel blij mee... Ik heb me inmiddels wel aangeleerd om niet meer zo te lopen zeuren tegen hubbie wat ik allemaal voelde, en om de haverklap mijn shirt omhoog trekken om te vragen of mijn borsten er anders uit zien... Hij werd er helemaal kierewiet van... En wat de pendels betreft...ik heb begrepen dat ze pendelen op de maand waarin de bevruchting plaatsvindt... Aangezien ik mijn eitje heb gehad op 29 aug...zouden de pendels dus eigenlijk voor volgende maand staan...en als ik normale cyclussen heb, dan heb ik zelfs twee keer een eitje in september...dit om het makkelijk te maken... Maar meiden, ik vind het fijn dat ik niet de enige ben die zich zo voelt....samen wachten is toch een stukkie minder erg, toch? Nu maar hopen dat we niet teveel geklust hebben... [-o<
het is inderdaad heel herkenbaar allemaal. en dat wachten word ik ook niet goed van, maar ik vind wel dat de tijd best snel gaat. nog 5 dagen en dan kan ik testen, maar dat doe ik niet gelijk ik wacht totdat ik 1 week overtijd ben. en dat wachten daarop lukt mij nog maar net. we hebben vanaf 1 week voor mijn ei om de dag geklust (dit is de eerste keer in die 8 maanden tijd) en nog steeds doen we dat, want mijn vriend wil ook zo graag papa worden dus zei hij nou dan gaan we maar om de dag. eigenlijk vind ik er niks aan dat gedwongen, maar ja we kunnen het altijd proberen. ik heb nog steeds gevoelige borsten en af en toe misselijk, last van mijn onderrug en steken in mijn buik en ongikrampen en dit allemaal al dik 1 week. en pukkels in mijn nek en gezicht en hoofdpijn en moe. veel witte afscheiding en vaker plassen enz. er zit dus gewoon maar 1 ding op en dat is gewoon wachten. ik wens iedereen veel succes en zal voor jullie duimen. liefs san.
Spannend San! Duim voor je en voor de rest uiteraard ook! Ik HAAT wachten inmiddels ook behoorlijk....pfffffff WACHT nu op ei en die tijd tot NOD is helemaal erg....Suc6 met al het gewacht!
Wat zijn we erg he....straks moeten we 9 maanden wachten.... Maar, dat heb ik er nou juist weer graag voor over.... Als ik eerst maar eens zwanger ben heh....