verzorgingstafel,maar wat allemaal erin?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sofie28, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hallo,
    heb sinds gisteren mijn verzorgingstafel staan en nu wil ik deze klaar maken,maar wat moet er allemaal in??
    ik weet wel dat er natuurlijk pampers enzo in moeten,maar wat nog??

het is een "open" verzorgingstafel en ik wil daar rieten mandjes inzetten,maar die kan ik bijna niet meer vinden!wie weet er nog een alternatief??eventueel met foto.

groetjes sofie

2. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Je verzorgingsproducten ;) .

Ik heb in de commode liggen:
    - alle doeken: hyrofiele, flanellen, omslag (badcapes)
    - washandjes
    - luiers
    - rompertjes
    - hoeslakentjes en gewone lakentjes
    - spuug- en speendoekjes
    - reserve hoezen voor aankleedkussen

Op de commode heb ik een mandje met alle kleine spulletjes: zalfjes, thermometer, vaseline, shampoo's. Ook heb ik een leuke doos voor de billendoekjes. Z'n sokjes heb ik een mandje op de plank boven de commode. De kleertjes liggen in z'n kast.

Eigenlijk zet/leg je dus alles op/in je commode wat je nodig hebt bij het verschonen en wassen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben op de commode dit staan:

- luiers
    - billendoekjes
    - billencremes
    - huidcremes
    - hydrofiele doeken
    - la met washandjes en deel spuugdoekjes
    - la met rompers en met sokjes (rest kleren in de kast)
    - la vol dingen als thermometer, alcohol, neuspeertje, paracetamol etc.

Onderin de commode liggen hydrofiele luiers, badcapes, beddengoed, nieuwe pakken luiers en doekjes
    (badspul staat in de douche, spuugdoekjes en slabbetjes grotendeels in de woonkamer)

4. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    bedankt voor jullie antwoord,maar zoals ik hier lees hebben jullie de verzorgingstafel in de babykamer staan of heb ik het mis?
    ik heb mijn verzorgingstafel in de woonkamer gezet,zodat ik niet continu naar boven moet lopen.
    zouden jullie dan net hetzelfde erin leggen moest hij in de woonkamer staan?

groetjes sofie

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij ons staat hij op de babykamer inderdaad. Omdat hij toch boven naar bed moet, en we hem daar ook badderen.

We hebben later wel een doosje in de woonkamer neergezet om even tussendoor te kunnen verschonen. Want vanaf een paar maanden hoeven ze niet meer na elke maaltijd naar bed. En ze worden steeds zwaarder om steeds de trap op/af te lopen.
    Daar zit een verschoningsmatje, luiers, billendoekjes en een potje sudocreme. En er ligt beneden ook altijd een extra setje kleren. Normaal gaat dat mee in de luiertas, maar is ook handig als er beneden eens een ongelukje gebeurd.
    Er liggen ook spuugdoekjes beneden, waar we zijn handjes en snoet mee wassen na het eten/spelen.

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Wij gebruiken beneden altijd de luiertas, die staat toch beneden :)

Wat die rieten mandjes betreft: kijk eens bij Kwantum, Xenos of Ikea!
    Bij Ikea hebben ze sowieso veel maten en daar hebben ze ook verschillende kleuren. Ook hebben ze daar leuke bakken in allerlei kleuren.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Als je hem alleen gebruikt voor het verschonen, dan zou ik het gewoon houden op luiers, babydoekjes, potje sudocreme en eventueel schone rompertjes als je dat handig vindt. Verder heb je tijdens het verschonen weinig andere dingen nodig, toch? Ik neem aan dat je daar niet steeds kleertjes gaat verwisselen enzo. Oh, misschien nog handig om hydrofiele luiers daar neer te leggen. Die heb je misschien wel nodig beneden.

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

leenbakker,kwantum en xenos hebben heel veel rietemandjes

9. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    misschien rare vraag maar je wast je kindje toch in de badkamer( tummy tub of badje).. dus dan zou het toch praktischer zijn als je de hanoekjes/hydrofielluiers daar neerlegd?

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Veel meiden doen hun kindje in bad op de baby kamer omdat daar de commode staat en je niet met een nat kindje aan de wandel hoeft.

11. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    bedankt voor jullie reactie's!

maar aangezien wij op de bovenverdieping geen verwarming hebben,gaan wij de baby in de woonkamer wassen met het badje op de tafel.
    als ze wat ouder is,een maand of 4 ,gaat ze mee naar boven in het grote bad.
    dus ik ben nog altijs aan het zoeken,maar heb toch al enkele ideeen wat ik er kan inleggen allemaal.

groetjes sofie

12. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Inderdaad ;)

Soms gaat Ruben wel eens met een van ons onder de douche, en dan moeten we met een druipende Ruben over de overloop. Wij kunnen namelijk geen aankleedkussen kwijt in de badkamer.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ikheb er een met laadjes en in de eerste la zitten 2 bakjes. 1 met sokjes en 1 met mutjes en klein grut. naast de bakjes liggen een paar stappeltjes luiers :). verzorgingsproducten staan op de plank boven de commode en de luierdoekjes op de commode

2e la liggen rompertjes tot maat 68 :) en daarlangs slabbers en spuugdoekjes

3e la beddengoed, badcapes, wikkeldoeken enz

de kleine wordt hier trouwens in het begin ook gewassen en gebadderd bij de commode. als ze wat ouder zijn en de temp goed kunnen regelen is gewoon lekker mee in de douche net zo handig

Deel Deze Pagina