Donker of niet donker???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Stinkerbell, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Hallo dames,

Even een vraagje. (Ik ben nog niet bevallen moet nog even) (ik plaats het ook nog even hier)

Onze kleine komt dadelijk bij ons op de slaapkamer te liggen. Weinig keus we hebben er maar 1. :)
    Nu hebben wij onze ramen afgeplakt met raamfolie zodat onze kamer savonds (voor al in de zomer) donker is. Er staat ook nog een lantaarnpaal voor de deur. :( Daarvoor zitten wel luxeflex maar deze alleen zonder folie is het niet echt donker op onze kamer.
    Nu is het dus overdag (er zitten wel wat gaten tusen de folie voor wat daglicht) dus ook "donker" op onze kamer. Volgens mijn moeder kunnen we beter de folie eraf halen zodat we overdag ook wat normaal dag licht op onze kamer hebben. En als een kindje overdag moet slapeb hoeft het volgens haar niet echt super donker op de kamer te zijn. (er is wel duidelijk verschil tussen dag en nacht)
    Nu is mijn vraag is het beter voor het kindje dat je de kamer overdag ook helemaal donker kunt maken? Anders is het misschien toch verstandiger om over de luxeflex gordijnen heen te hangen.
    Maar nu komt het tweede probleem ik vind gordijnen zo'n stof vangers aangezien we ook nog twee honden en twee katten hebben.
    HELP, wat zouden jullie doen.

(sorry kreeg het niet duidelijker :))

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Voor baby's is het volgens mij heel belangrijk dat ze zo snel mogelijk het verschil tussen dag en nacht leren kennen. Dus overdag echt niet te donker op de kamer en 's nachts niet te licht.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Waarom post je dit nou 2 keer? :(

4. Deborah84

Deborah84 Nieuw lid

23 sep 2009
    3
    0
    0
    Kraamverzorgende
    Flevoland
    Klopt, overdag moet het juist licht zijn op de babykamer!

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    nou vind het onzin hoor hoeft echt niet overdag licht te zijn als je kleintje er goed op slaapt. hier hebben we rolluiken en is het dus oversdag ok mega donker. ze slaapt er nog steeds prima op ook snachts dan is het echt donker.

het is dus niet nodig maar geen punt als het wle zo is. die kleintjes slapen ook echt wle met wat daglicht erbij. dus zou geen extra moeite doen om het overdag donkerder te maken. maar ook geen moeite doen om het erafte halen zodat het overdag licht is. gewoon lekker zo houden die kleine went er echt wel aan.

6. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Waarom koop je niet gewoon rolgordijnen? Als je donkere hebt, dan is het hartstikke nacht als je ze naar beneden hebt hangen...wij gaan ze zeker ook kopen, hartstikke handig en je zit niet te klooien met folie.

7. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Overdag moet het licht zijn, en 's avonds donker, maar niet superdonker. Ik zou dus de folie erafhalen, want je kunt toch gewoon verduisterings(rol)gordijnen kopen? Dan is het probleem opgelost.

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb overdag ook altijd het rolgordijn dicht op de babykamer, omdat de zon erop staat en het anders heel warm wordt. Er is wel duidelijk verschil tussen dag en nacht, nooit geen problemen mee gehad!

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Omdat je dit topic ook geplaatst hebt bij De Kraamtijd, doe ik deze op slot.

Groetjes,
    Josien

Deel Deze Pagina