is dit prikelbare darm syndroom???

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door beertje87, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik heb vorig jaar juni een keizersnee gehad en sindsdien heb ik elke x last van mijn buik.
    nou heb een beetje lopen googelen en mijn klachten komen
    helemaal overheen met pds,

nou lees ik dat het vaker voorkomt als je een kz heb gehad wie heeft hier ervaring mee?
    want ik word er niet goed van ik ben al bang als ik ergens ben om wat te eten dat ik weer buikpijn krijg en dan naar de wc moet en die buikpijn is niet uit te houden op dat moment doet zo een pijn.

ik krijg het vooral als ik vet eet of pittig en ik heb er nog nooit in me leven last van gehad.

groetjes beertje87

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb pds (maar gaat heel goed nu) en tijdens de zw.schap heel geen last maar na de ks heel erg veel pijn gehad!

Heb je het ook meer rond je menstruatie?

Je zou naar de internist kunnen gaan voor een darmonderzoek, maar dat is heel niet fijn. Voldoende vezels eten en voldoende drinken en vet en gekruid eten laten staan kan wel afdoende zijn. Ik heb tevens veel baat bij probiotica. Ik neem pillen, maar je hebt het ook in van die drankjes als bijv. Yakult.

3. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik heb het na beide bevallingen ("gewone") ook gehad. Wel ruim een jaar daarna nog. Ik kreeg Forlax voorgeschreven als ik dan veel last had gebruikte ik dat een aantal dagen. Daarna ging het wel weer beter. Toch blijf ik er nog wel eens last van houden.

4. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Ook ik heb na mijn bevalling erge last gehad van mijn darmen. Ik ben niet met een keizersnede bevallen. Het was zelfs zo erg dat ik op een gegeven moment op de spoedeisende hulp belandde. Toen heb ik een CT scan gehad en dachten ze aan Crohn. Ben ook bij de internist geweest, maar uiteindelijk is er niks uitgekomen. Heb er inmiddels gelukkig geen last meer van.

5. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Goh, ik heb nu opeens na jaren ook weer PDS klachten. Ook na een aantal weken na de (gewone) bevalling. Ik dacht dat het door stress kwam, maar wellicht heeft het dus met de bevalling te maken.

Eigenlijk moet ik geen uien, kruiden, koffie en vet eten. Maar ik doe het wel. Hopelijk gaat het binnenkort weer vanzelf over. Sterkte.

Deel Deze Pagina