Ons zoontje van 8 weken heeft last van reflux. Hij heeft nu losec voorgeschreven gekregen. Wij moeten 2 keer per dag een tablet van 10mg oplossen in een spuitje met 10 ml water en dan de helft geven en de helft weggooien. Hij krijgt dan in totaal 10mg per dag. Het lijkt mij zonde om de helft weg te gooien, maar eenmaal opgelost in water kan je het volgens de apotheek maar een half uur bewaren. Ik dacht gewoon een pil doormidden te snijden en dan pas op te lossen. Dat mocht van de apotheek niet... Hoe doen jullie dat? Wat zijn de beste momenten om losec te geven? Ik wil niet dat hij het uitspuugt... Hoe zijn jullie ervaringen? Overigens krijgt hij borstvoeding, dus oplossen in een flesvoeding gaat niet. Of doet niemand dat? Voplgens de apotheek wordt het niet vergoed door de zorgverzekering. Klopt dat? Verder zou ik ook wel horen of jullie kindjes andere klachten krijgen van het gebrik van losec. (bijwerkingen)
Hmm wij kregen capsules met daarin kleine balletjes. Die kon je leegschudden op een lepeltje gewoon in de juiste dosering dus. En dan mond open, balletjes erin en meteen de borst er achteraan... Want door de zuigreflex spuugt hij niet maar slikt hij het door. Heb je wel echte losec? Of een B-merk? Wij hadden het merk omeprazol en dat was gewoon in de juiste dosering te koop. En veel handiger dan oplossen in water... Want zo klein slikken ze niet als ze wat in hun mond voelen... Pas als zuigreflex... E die krijg je niet van water in je mond. En bij ons was het wel vergoed.. Maarja dat is 5 jaar geleden. Wellicht ligt het nu aan je zorgverzekering. J kunt ze altijd bellen om te vragen of het wel klopt.
Hmm... Capsules klinkt makkelijker! We hebben het net geprobeerd... Geen succes! Hij wil het niet hebben en spuugt het uit. Maar daarnaast blijft de opgeloste pil in hele mini stukjes in het spuitje zitten, dus hij krijgt bijna alleen water binnen en niks van het medicijn... Ze hadden al gezegd dat het niet helemaal zou verdwijnen bij oplossen in water, maar dat alles achterblijft in het spuitje is wel belachelijk. We hebben overigens echt Losec. Op de verpakking staat: Losec MUPS 10 mg omeprazol.
Die capsules is wel een handigheidje ook... Je bent dan met in je ene hand een baby bezig.. In de andere hand een lepel vol balletjes.. En die moeten ook nog eens in je baby... Maar wij hadden met het spuitje precies hetzelfde probleem in ieder geval
Misschien op een lepetje oplossen dan en daarna inderdaad meteen voeden... Volgende ronde proberen we dat!
Mja dat meteen voeden.. Was wat hier echt hielp.. Niet wachten tot ze slikte ofzo... Gewoon meteen aan de borst... Had ze helemaal niet door dat ze ook meer binnen kreeg. Niet zo gek ook als je altijd enkel vloeibaar eet.. En dat ook nog eens min of meer je mond in wordt gespoten.. Dan is een lepeltje vloeistof natuurlijk gewoon heel "raar" Wat een gedoe he dat spul
Ik heb staan prutten met die losec dat ik er na 2 keer moeten toedienen wat niet lukte zelf stond te huilen en mijn dochter lag te krijsen van de honger omdat ze dacht dat ze eten kreeg uit een spuitje. Het medicijn bleef zelf achter in het spuitje dus ik had alleen water toegediend. Ik heb gelijk de kinderarts gebeld en heb nu zelf Nexium gekregen wat ze erg lekker vind en makkelijk toe te dienen in de goede hoeveelheid!