Hoi meiden, Ik zit even met een dilemma; ons meisje is ziek-ig. Erg verkouden, veel (slijm) hoesten.. Ze is duidelijk niet fit. Nu had ik thuis nog 2 kinderparacatols zetpillen liggen. Alleen... deze heb ik vorig jaar van mijn schoonzusje gekregen. Ze had er 2 afgescheurd, en er staat precies: 'EXP '01-2....' op. Ik heb dus geen idee of ze tot januari 2013 of 2014 houdbaar zijn. Zijn deze zetpillen vaak 2 jaar lang goed? En zou ik er ons meisje vanavond één kunnen doen?
ik heb even voor je gekeken op de zetpilletjes die hier liggen en daar staat op tot 2016. dus denk dat het wel kan.
Ik zou ook naar een diens apotheek gaan. En anders even iemand binnen de familie/vrienden kring met kindjes vragen of ze thuis wat extra zetpillen hebben liggen. Je weet namelijk niet of je schoonzus ze misschien ook al weet ik veel hoe lang had liggen, voordat ze deze aan jou gaf. Beterschap voor de kleine meid!
Je kan ook normale paracetamol breken en fijn maken en door een hapje vla of appelmoes geven. Zelfde werkzame stof. Goed opletten hoeveel je dan geeft.
Bedankt meiden! Ben net naar de buurvrouw geweest, zij had nog kinder paracetamol die tot 2015 goed waren. Ik had er toch geen fijn gevoel over als ik de andere zou geven! Gelijk ook LUUF van de buurvrouw gegeven en opgesmeerd!