Jaja....Hier komt de zoveelste topic over slaapproblemen. Het is hier sinds 2weken een drama met slapen. Zo ie zo sliep onze kleine man niet door. Hij wordt altijd rond 0:00u,3u en 6u wakker voor een voeding. Maar nu wordt hij soms wel elke half uur wakker en begint dan ineens keihard te krijsen en is helemaal overstuur. Een voeding wilt hij dan niet. Een speentje of over de bol aaien helpt ook niet. Dus nam ik hem maar mee naar ons bed, zodat ik ook nog een beetje kon slapen. Dan was alles wel okee en sliep hij gewoon lekker. Maar de laatste dagen heb ik gemerkt dat hij zelfs naar bed gaan niet meer op prijs stelt. Zodra hij in zijn bedje ligt is het paniek in de tent. Ik ben bang dat hij gewend geraakt is om lekker knus zo naast mama in slaap te vallen. (ik begrijp dat dat veel lekkerder is dan alleen in een bedje). Maar ik wil graag dat hij leert om zelf in slaap te vallen in zijn eigen bedje. Het ging net een paar maanden goed met slapen, hij deed 3x een dutje in de middagen en viel meestal zonder teveel protesteren lekker in slaap. Maar nu is het helemaal anders! Ik ben er moe van geworden, ik heb nu een baby die de middagen niet slaapt en in de nachten ook nog eens niet doorslaapt. Ik begin er nu langzamerhand echt moe van te worden en ik hoop zo erg dat het maar een fase is. Ik weet even niet meer wat ik nu moet doen. Laten huilen durf ik niet aan...Maar zo kan het ook niet meer verder! Komt het door mij, omdat ik hem dus steeds mee in bed nam, dat hij dit nu gewend is geraakt en niet meer in zijn eigen bedje wil slapen?
kunnen het niet de tandjes zijn???? omdat jij aangeeft dat hij echt overstuur en krijsend wakker word. dan lijkt er echt iets aan de hand. Tandjes of iets anders waar hij last van heeft, droompjes kan ook. ik denk dat het niets te maken heeft met het wennen. het ligt er er geheel aan hoe hij huilt dan. Zag dat je mijn verhaal ook hebt gelezen over het 3 nachten laten huilen. Dit gaat bij jou niet op. dit is een ander verhaal dan bij mij. dat is in jouw geval niet aan te raden.
sorry ik dacht dat je mijn item ook had gelezen, maar dat is niet zo. maar laat ook maar want dat heeft heel wat los gemaakt en is toch niet van toepassing op jou
Hoi Hansje, ik heb je andere item wel gelezen. Dat het laten huilen bij jou wel geholpen heeft. Die tip krijg ik nu ook van mijn naasten, maar ik durf het gewoon niet aan. Ja hij wordt echt schreeuwend en helemaal overstuur en in paniek wakker. Als ik hem optil, dan duurt het een paar minuten voordat hij weer stil is, maar daarna lijkt er niets meer aan de hand. Als hij wakker is lijkt hij nergens last van te hebben. Hij is dan vrolijk en heel actief. Hij heeft nu al 4 tandjes, ik had gehoopt dat het nu eventjes zou duren voordat de volgende tandje komt. Want hij heeft van alle tandjes last gehad.
Oké, ik lijk net boven de slaapproblemen op te komen en heb het mezelf en de kleine een tijd lang moeilijk gemaakt door hem echt niet te laten huilen, dus ik heb weinig recht van spreken. Maar ik heb wel gemerkt dat ik, toen niet laten huilen echt niet meer werkte en ik hem even zijn gang liet gaan, honderd procent nachtrust gewonnen heb. Ik zou je willen adviseren om te leren luisteren naar het soort huiltje, bij paniek bij hem te blijven, maar bij moe dreinen het toch een tijdje aan te kijken. Anders ben je straks misschien net zo moe als ik was en nog steeds ben en geloof me...daar doe je niemand een plezier mee! Succes!!