Baby naakt bij consultatiebureau verplicht?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Zindy, Nov 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zindy

Zindy Actief lid

Dec 31, 2008
    306
    0
    0
    Ben nu 1x bij het consultatiebureau geweest en vond het niet prettig dat ik mijn kleine helemaal moest uitkleden. Hij lag daar open en bloot, anderen mensen keken uitgebreid naar hem (mijn man ging er al voor staan)...

Nu vroegen we ons af... waarom kan hij niet gewoon zijn kleding (of in ieder geval zijn rompertje) aanhouden? Zoveel weegt dit niet...

Zijn we verplicht hem uit te kleden?

Zijn er mensen die hun baby niet uitkleden bij het consultatiebureau?

We moeten morgen weer namelijk...

2. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Hier worden alle kindjes naakt gewogen, zeker die kleintjes. De iets grotere mogen hun luier aanhouden als ze op het weegstoeltje gaan. Waarom heb je er zoveel moeite mee?

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    ze hoeven hun luier toch alleen maar uit tijdens het wegen? dat is toch maar 1 seconde?

4. fafje

fafje Niet meer actief

je wikkelt em toch in zn badcape/wrapper?....en dan 2 seconde voor de weegschaal haal je dat even eraf...alleen die persoon die ff kijkt op de weegschaal zal em zien.,..

Daarbij moet de consultatiebureau arts ook soms even in zn luier kijken of de balletjes enzo goed zijn ingedaald oid...

en ongelukjes met plasjes enzo zijn ze gewend, het is gewoon belangerijk alles goed te wegen en meten

5. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier idd alleen bij wegen de luier uit. Ohja, en als de arts hem onderzoekt, doet ze ook even het luiertje los. Maar dan ben je dus al apart met arts.

Verder pak ik hem altijd lekker in in zo'n wikkeldoek. Want je zit al met al toch een tijdje met verder bloot kind!

6. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Vraag het me ook af. En andere mensen keken uitgebreid. Dat zal wel voor je gevoel zijn want er zijn vast meer mensen met naakte kleine baby's.

7. Emmamick

Emmamick Bekend lid

Oct 24, 2009
    814
    0
    16
    Ik vind dit een beetje gek, eerlijk gezegd. Een naakte baby is toch niet meer dan normaal? Het klinkt een beetje of je er vanuit gaat dat iedereen gestoorde ideeën of gedachten heeft bij het zien van jullie zoontje. Je kijkt zelf toch ook niet met zulke bedoelingen naar andere babies?

8. L83

L83 Bekend lid

Dec 17, 2007
    627
    0
    0
    Persoonlijk maakt mij het helemaal niet uit dat ik ons kleintje moest uitkleden (ook nu niet), maar goed daar heb jij niks aan want jij zit er wel mee.
    Bij die hele jonge kindje maakt het gewicht van rompertje en luier (al dan niet vol) wel verschil met het gewicht maar je zou die altijd appart kunnen wegen ( 1 romper en luier) en dat gewicht van het totaal afhalen als je je kindje met kleertjes aan weegt.
    Verder kijken ze je kindje ook vaak helemaal na maar dat gebeurt bij ons in een apparte ruimte dus dan is er maar 1 iemand anders bij als je kindje bloot ligt.
    Anders misschien je kindje meteen in een doek wikkelen als je hem hebt uitgekleed, blijft ie meteen lekker warm en ligt niet bloot.

9. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Toen je baby was geboren was ie toch ook naakt of niet? En toen zagen andere mensen (vk's, artsen etc) hem toch ook? En neem morgen lekker een wikkeldoek mee. Ligt ie heerlijk warm en niet naakt.
    Succes!

10. Tennes

Tennes Niet meer actief

Ik vind het ook een beetje gek....:(:(

11. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    na de eerste keer consultatiebureau was ie helemaal overstuur. dat was met 1 maand oud, en ook de 1e keer dat ie ging huilen met tranen het was zo zielig. ik ben er nu 2x geweets, en heeft 2x alles onder geplast :p
    maar goed tis niet anders. hij huilde niet omdat ie naakt was denk ik maar het hele gebeuren bij elkaar.
    en inderdaad even wegen en meten en gelijk weer de omslagdoek eromheen en klaar

12. L83

L83 Bekend lid

Dec 17, 2007
    627
    0
    0
    oo verder zou ik proberen het gevoel een beetje van je af te zetten, er is niks geks aan een blote baby.
    En wat betreft het kijken van andere mensen, waarschijnlijk keken ze gewoon wat voor een lief/ mooi kindje je hebt, ik vind het ook altijd mooi om te zien zo'n klein babietje dus ik kijk vaak ook wel even :):) Is toch een wondertje van de natuur!!

13. Zindy

Zindy Actief lid

Dec 31, 2008
    306
    0
    0
    Ik heb al spijt dat ik het vroeg.

Ik vroeg het toch heel netjes? Heel beleefd? Moet ik mezelf nog gaan verdedigen ook????

Ik vind dit forum minder en minder leuk worden...

Dit topic mag gesloten worden; zit hier gewoon met tranen in mijn ogen...

14. fafje

fafje Niet meer actief

15. L83

L83 Bekend lid

Dec 17, 2007
    627
    0
    0
    Is toch helemaal niet nodig, ook niks om je voor te schamen, het is jou gevoel en als jij het niet prettig vind dan is dat zo.
    Vraag of het een probleem is bij jou consultatiebureau, wikkel je kindje lekker in een omslag doek etc.
    Weet alleen dat er veel mensen zijn die het geen probleem vinden dat een babietje bloot is en zoals ik al zei kijken ze ws gewoon omdat het leuk is om een klein babietje te zien.

16. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    het is inderdaad toch gewoon alleen tijdens het wegen dat je kindje even bloot ligt. Ik snap het probleem ook niet helemaal.
    En tussendoor inderdaad lekker inwikkelen in een wikkeldoek, zo blijft je kindje lekker warm.

17. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien keken die andere mensen ook wel gewoon omdat jullie kindje nog heel klein is? Ik kijk zelf bij het consultatiebureau ook altijd naar de andere kindjes, vooral als ze zo klein zijn. Vind ik zooo schattig van die kleine hummeltjes! Dat het kindje toevallig naakt is boeit mij niet eens.
    Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen er nare gedachtes bij hebben hoor. Zijn tenslotte ook allemaal ouders met hun kindjes.
    Ik vind dat blote gedoe met mijn kindje niet zo prettig omdat ik dan 'bang' ben dat hij het koud zal krijgen. Daarom neem ik altijd een lekkere omslagdoek mee.
    Maar als antwoord op je vraag, het consultatiebureau is op zich niet eens verplicht.
    Dus ze kunnen je dan ook niets verplichten wat betreft het naakt zijn.

18. Skye

Skye Niet meer actief

Kijk, dat jij er een probleem mee hebt, snap ik eerlijk gezegd ook niet! Maarja, jij voelt je er niet prettig bij. Misschien kan je uitleggen waarom? Misschien dat mensen je dan wat beter begrijpen.

Ik heb er helemaal geen problemen mee. Tegenwoordig moet mijn meisje op de weegstoel, dus mag de luier gewoon aanblijven, maar als ik bijvoorbeeld ga zwemmen met mijn kleine meisje, dan gaan we daarna douchen en trek ik haar zwembroekje uit en staat ze gewoon lekker naakt onder de douche. Ik heb nog geen enkele rare gezichten gezien. Ik denk dus eerder dat het jouw gevoel is, dat mensen kijken.

19. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    Op verzoek van Zindy is dit topic gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Share This Page