loskomen placenta na bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door MelSteba, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelSteba

MelSteba Lid

30 jan 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Na de geboorte van mijn dochter (2008) kwam mijn placenta niet vanzelf los. Ik ben uiteindelijk naar de ok verhuisd, waar de gyneacoloog de placenta handmatig heeft verwijderd. Was behoorlijk heftig, heb toen veel bloed verloren. En zo'n narcose is nou ook niet echt lekker...

Ik ben nu 24 weken zwanger van mijn tweede kindje en hoop dat de placenta deze keer vanzelf komt. Zijn er hier meiden die hetzelfde hebben meegemaakt en wat was jullie ervaring bij een volgende bevalling??

Alvast bedankt voor de reacties!

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb het niet zelf meegemaakt, maar mijn nicht. Bij haar eerste kwam de placenta ook niet los net als bij jou. Ze heeft daarna nog 2 kinderen gekregen en ook bij deze 2 bevalling is de placenta niet uit zich zelf gekomen. Niet helemaal een bericht waar je echt op zit te wachten denk ik, maar goed, het was helaas dus wel zo...

Heb je je vraag al aan de gyn/vk gesteld? En wat zegt die erover?

3. Seth

Seth Niet meer actief

zelf geen ervaring....

maar mn moeder had bij de eerste dus ook problemen met de placenta... (kwamen pas later achter, dat er stukken waren blijven zitten, veel bloedverlies enzo...) maar iig... bij nummer 2,3 en 4 kwam de placenta wel vanzelf.... al moest er wel op dr buik gedrukt worden....

ook bij een nicht kwam de placenta bij nr 2 wel vanzelf.....

4. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    bij de 1e kwam mijn placenta niet
    en bij de 2e ook niet beide keren moest
    ook ik onder het mes

5. Mamavan5

Mamavan5 Actief lid

22 jul 2009
    436
    0
    0
    Hoi,

Bij mijn eerste kindje kwam die ook niet vanzelf en moest met de ambulance naar het ziekenhuis.

De ambulance moest ineens vrij snel remmen door een of ander dier wat op de weg liep en toen schoot ie los en kwam er daarna uit.

Bij de rest van de kids ging het wel vanzelf

6. mijody

mijody Lid

18 apr 2009
    56
    0
    0
    1e niet, 2e ook niet, sorry

7. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

bij de 2e bleef deze ook zitten en toen scheurde ook nog de navelstreng, heb 2.5 liter bloed verloren.Net als jij ook onder narcose handmatig verwijderd.

8. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    bij de eerste bleef hij zitten en had ik 3 liter bloedverlies

bij de tweede bleef hij ook zitten en had ik 1 1/2 liter bloedverlies.

niet echt verhalen waar je op zit te wachten. maar het is reeel te weten dat de kans groot is dat je placenta weer blijft hangen. maar 1 ding is wel fijn dat ze er nu op bedacht zijn en je sneller naar de ok sturen waardoor je bloedverlies een stuk minder is. maar ga er maar vanuit dat je weer op de ok beland. dan kan het alleen maar meevallen toch?

9. MelSteba

MelSteba Lid

30 jan 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ben vanochtend bij de vlos geweest en zij zegt ook dat er inderdaad een verhoogde kans is dat de placenta weer op de ok verwijderd moet worden. Dus...daar stellen we ons dan maar op in!

Moet wel met 35 weken nog naar de gyneacoloog, dus ben benieuwd wat zij ervan zegt...

10. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    bij mijn 1e heb ik gelijk gevraagd om op mn buik te drukken en toen kwam ie gelijk (hoorde weer van familie dat dat helpt)

nu is het afwachten bij deze zs schap

11. mirja

mirja Lid

8 apr 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij de 1ste kwam mijn placenta niet 3,5l bloed verloren 3dgn op de ic gelegen, en dagt/hoopte dat die bij de 2de wel vanzelf zou komen maar nee hoor weer 3,5 bloed verloren en naar de OK.

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Bij mijn moeder ging het eerste keer goed, de tweede keer mis en heeft 6 liter bloed moeten hebben en is zelfs klinisch door geweest ze mocht ook geen derde meer krijgen en is gesteriliseerd....

Deel Deze Pagina