Lh piek en ovulatietest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Caatjeh, 24 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Wat moet ik mij nu precies bij een Lh piek voorstellen? Gaat deze langzaam of snel omhoog? Wat test een ovulatietest dan precies. De stijging van de LH -piek, of alleen dat hij zijn hoogtepunt heeft gehad?
    Hoe kan je bijvoorbeeld dan een negatieve test hebben terwijl je hem wel hebt gehad? Is hij dan binnen 24 uur heel snel omhoog en dan naar beneden gegaan? Iemand een idee?

Caroline

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    Ongeveer 24 tot 36 uur voordat de eisprong plaatsvindt, neemt in de urine de hoeveelheid van het Luteïnise-rend hormoon (LH) toe. Dit hormoon bereidt het baarmoederslijmvlies voor op de mogelijke innesteling van een bevruchte eicel. Gedurende het grootste deel van de menstruatiecyclus is het gehalte LH in het lichaam zeer laag. Vlak voor de ovulatie stijgt dit echter sterk. Het gehalte wordt dan meetbaar in de urine. De ovulatietest meet of er veel van dit hormoon in de urine aanwezig is. De ovulatie vindt gewoonlijk plaats binnen 24 tot 48 uur nadat het gehalte LH in de urine op z'n hoogst is. De kans dat je nu na seksueel verkeer zwanger raakt, is dan het grootst.

groetjes van Ramona

3. wiesje

wiesje Actief lid

21 okt 2006
    463
    0
    0
    hey dat is een mooi en duidelijk antwoord, want dat snapte ik nou ook niet helemaal....

4. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Inderdaad een goed antwoord.

Bedankt!

Deel Deze Pagina