Te onrustig aan de borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mlien, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Zoals de titel al zegt is mijn mannetje de laatste paar dagen vreselijk onrustig als ik hem bv geef. 's Nachts gaat het allemaal nog wel, dan voed ik hem liggend op bed en drinkt hij redelijk tot goed, maar overdag word ik er helemaal gek van.

Hij hapt prima aan en begint dan enthousiast te drinken, dit gaat zo door totdat mijn TSR geweest is, maar een minuutje daarna begint de onrust opeens, hij laat dan gemiddeld 3x per minuut los en hapt direct weer aan, hij ligt ook alle kanten op te spartelen en neemt af en toe een slok, maar daar blijft het bij. Daardoor komt hij dan zo'n beetje om het uur, soms om de 2 uur voor een voeding, dat breekt me helemaal op! Ik probeer zoveel mogelijk prikkels te vermijden, dus het is altijd stil als ik voed, soms probeer ik het met een doek over zijn hoofd zodat hij ook niks ziet, maar dat helpt ook niet.

Nu heb ik om mezelf even rust te geven gisteren en vandaag overdag gekolft en aan de hoeveelheid voeding ligt het niet, ik kolf per voeding zo'n 160 ml (gemiddeld) en dan komt hij om de 4 uren en doet het er prima op (Hij zal nu zo'n 5,5 kg zijn). Maar ik wil natuurlijk gewoon live voeden en niet eerst moeten kolven om vervolgens de fles te geven.

Herkennen jullie dit?? Zo ja, wat kan ik er aan doen??! :(

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Rond de 6 weken is mijn dochter ook erg onrustig geweest tijdens het voeden (smiddags en begin van de avond, snachts en sochtends ging het goed).
    Ik heb weinig advies (kon ook niet echt begrijpen waar het door kwam, eerst dacht ik krampen maar wrs was het toch een vorm van reflux). Na een week of 2 was dit over. Geloof niet dat ik iets duidelijk veranderd heb.

Kan het zijn dat je TSR erg sterk is? Misschien is anders vooraf de druk eraf kolven een optie??

3. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Mijn TSR is inderdaad wel sterk, maar heeft tot nu toe geen problemen opgeleverd, ik heb hem net gevoed na een nacht van 7.5 uur voor hem en dan drinkt hij wel in een keer goed door, terwijl het er toch echt uit gespoten moet hebben.

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    mijn dochter heeft ook van die fases gehad. Ik probeerde dan tijdelijke veel in ene rustige omgeving te voeden. Dat was vaak liggend op bed. Daar dronk ze het beste. Na een paar dagen/week was het weer over en dronk ze ook zittend weer goed.

5. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Hopen op verbetering dan maar, dat getrek aan mijn tepels steeds is zo vervelend!

6. Beautybaby

14 jan 2011
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow, hier herken ik me ook helemaal in! Mijn kleine heeft dit ook heel erg gehad, ben er zelfs mee naar de huisarts geweest. Echter schijn ik ook een erge TSR te hebben en had de kleine last van darmkrampjes. We zijn begonnen met druppeltjes te geven van VSM en die hielpen hier heel goed tegen. En ook mijn kleine kwam om de 2 uur (net zo oud als jouw kindje). Waarschijnlijk heeft je kindje ook last van regeldagen? Dan willen ze aangeven , dat ze meer eten nodig hebben... Na een paar dagen was het over.

Geef het de tijd, het komt vast goed ;)

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    die van mij doet het ook. En met periodes dat hij ook zich helemaal van me afschopt om vervolgens weer aan te happen. Lijkt wel een gevecht af en toe...
    Het gaat nu wel beter maar dat continu opnieuw aanhappen dat blijft...

8. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Mijn zoontje doet precies hetzelfde! Bij mijn eerste zoon echt nooit problemen gehad.
    Ik hebt "ontdekt" zoon 2 dit drukke gedoe alleen heeft als ik zittend voed. Ik lig dus al bijna 5 maanden bij elke voeding plat op bed :D
    Ik heb geen idee hoe het komt, ik heb geen sterke melkstroom in het begin, alles is gewoon prima normaal. Hij wil gewoon niet drinken in de zit-houding. Ik hoop erg dat dit nog verbeterd, want is natuurlijk niet echt praktisch als ik elke keer moet liggen met hem ;)
    Maarja, als dat de truc is voor een rustige volledige voeding, then so be it! Aangezien je zegt dat het 's nachts wel werkt misschien ook liggend proberen? Of voed je 's nacht ook zittend...

9. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Bedankt voor jullie antwoorden meiden! Ondertussen lijkt het hier al wel wat beter te gaan, ik kwam er achter dat als ik hem meerdere keren per voeding goed laat boeren hij ook rustiger drinkt, dus op een of andere manier krijgt hij wat teveel lucht binnen waar hij onrustig van wordt (hij ligt wel goed aangelegd). Mijn mannetje is ook een echte spuger (heel erg veel) dus ben nu ook begonnen met Nutriton en dan lijkt hem ook meer rust te geven tijdens de voeding. Gelukkig lijkt het goed te gaan en kan ik nog even lekker door blijven voeden!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Gelukkig gaat het weer wat beter, met onrustig drinken moet je ook spruw in je achterhoofd houden, dat is vaak te zien aan witte vlekjes in hun mond, maar soms zie je ook niets of verschijnen de vlekken pas later. Doordat ze pijn in hun mond hebben, laten ze snel los en drinken ze onrustig.

Deel Deze Pagina