LOSLATEN, kan je dat leren? Hoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cellie, 10 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    RET is super om te leren loslaten en te relativeren. Heb me er tijdens mijn opleiding in verdiept en denk dat het echt kan helpen.
    Louise Hay is ook een aanrader vind ik maar wel een beetje zweverig, moet je van houden.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik lees de beschrijvingen van die boeken enzo, maar weet niet of het wel is wat ik nodig heb. Er staat bijvoorbeeld dat het is voor lostlaten van een ex of een overleden geliefde. Of het gaat over vergeven. En je kunt er geluk en succes mee vinden.

Nou, ik ben gelukkig en ik heb succes. En in mijn geval gaat het niet om verdriet wat ik los wil laten, maar woede/haat. En ik weet niet of vergeven wel gaat lukken omdat ik keer op keer geconfronteerd wordt met deze persoon, die ook steeds maar heel naar gedrag blijft vertonen. Ik heb nu zoiets van: Moet ik dat dan iedere keer gaan vergeven? Ik lijk wel gek!

Wat ik eigenlijk wil is dat het me niets meer doet. Dat de nare opmerkingen van die persoon en het vervelende gedrag 'van me afglijdt'. En dat ik 's avonds ook niet meer in bed 1001 manieren lig te bedenken om die persoon iets aan te doen.

Herkent iemand dit? En is dat R.E.T. gebeuren hier ook goed voor?

3. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
  4. supershiva

supershiva Actief lid

9 jul 2008
    172
    0
    0
    flevoland
    typ bij google in ademhalingsmeditatie,namelijk als je leert dat je je aandacht kan focussen op iets als je ademhaling ben je ook in staat om je aandacht in hoofd af te leiden van datgeen wat je niet kunt loslaten.
    ik ben zelf ook iemand die zich helemaal suf kan piekeren en dat ook niet meer kan loslaten en bij mij heeft meditatie een hele hoop deuren opengemaakt!
    :)
    heel veel sterkte

5. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0

Dit komt me heel bekend voor.........

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zou bij de huisarts eens informeren naar coginitieve gedragstherapie (hier is R.E.T. een afgeleide van)

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
  8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63