Loslaten.... Maar hoe?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Liana84, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LianneE

LianneE Niet meer actief

Thanks Elf :)

2. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Super fijn dat je een goed gevoel bij het ziekenhuis kreeg. Het is ook allemaal niet niks, dus dan is het fijn als ze begripvol zijn. Ik heb die ervaring ook en dat heeft mij heel veel steun gegeven.

Heel veel succes en sterkte vandaag en laat de zorg maar toe!

Liefs

3. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Hoi,

Ik ben woensdag langs gyn geweest in ziekenhuis en wordt maandag gecuretteerd. Ben blij dat het dan eindelijk gebeurd want maandag loop ik hier alweer 3 weken mee rond.. Veel te lang!

Wij willen ook zo snel mogelijk weer beginnen!
    Is maandag, dag van curettage, ook weer eerste dag van cyclus? Of moet ik nog een menstruatie afwachten?

4. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Volgens mij wordt de dag van curetage als de eerste dag van menstruatie gezien.
    Veel sterkte, ook met het herstel!

5. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    @Steffie: 'fijn' dat je maandag gecuretteerd wordt, dan kun je ook weer verder daarna. Ik vond het ook heel naar om rond te lopen met de weet dat het kindje niet (meer) leeft en ik vond ruim een week al te lang. Ik heb de vraag of je de dag van de curettage als eerste cyclusdag kunt tellen ook gesteld aan de vk van het forum. Dit kreeg ik als reactie:

Goedemiddag,

Ten eerste wil ik tegen je zeggen dat ik het heel erg voor je vindt dat het mis is gegaan en ik begrijp heel goed dat je snel weer zwanger wilt worden. Het is lastig te zeggen of je 18 juli als eerste dag kan tellen van een nieuwe cyclus. Sommige vrouwen zijn 4 weken na de curettage weer ongesteld, maar het kan ook langer duren tot wel 10 weken. Soms heeft het lichaam meer tijd nodig om weer in een normale cyclus te komen. Ik raad je aan goed te letten op symptomen van de eisprong. Deze symptomen staan goed uitgelegd op Ovulatie Berekenen - Zwanger worden !
    Dit geeft je denk ik meer houvast dan er van uitgaan dat 18 juli de eerste dag is van een nieuwe cyclus. Veel sterkte en succes toegewenst. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn.

Groetjes Monique

Er is lichamelijk gezien in elk geval niks op tegen om meteen weer te proberen.

Heel veel sterkte!

6. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Super dank je voor de info!!

7. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ben net 2 uurtjes weer thuis. De curretage is me 100% meegevallen. Zag op tegen de narcose maar heb lekker geslapen ;) geen pijn en bloedverlies valt mee. Ben ook blij dat het 'weg' is. Voelt als een opluchting en kan nu gaan verwerken en weer richting de toekomst.

Sterkte maandag!

8. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Wat fijn dat het meegevallen is Lianne!

9. LianneE

LianneE Niet meer actief

Hoe is het hier met iedereen?

Ben nu ruim een week verder en t gaat met ups en downs. De ene dag kan ik goed relativeren en de andere ben ik heel verdrietig en bang dat het nog een keer gebeurd of ik nooooit meer zwanger raak. Pff hoe gek kan je jezelf maken? Gelukkig wel veel steun uit omgeving (al zijn sommige opmerking dooddoeners.. Maar goed bedoeld :p)

10. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Balen van die downs, maar tegelijkertijd ook helemaal niet gek, het is nou eenmaal heel ingrijpend en heeft tijd nodig. Die angst dat het nooit lukt herken ik wel, maar tegelijkertijd is er ook geen enkele reden om aan te nemen dat dat het geval is, dus probeer te vertrouwen dat het de volgende keer gewoon goed gaat :)

11. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    @Lianne: die ups en downs zijn erg herkenbaar en dat zal ook nog wel even zo blijven. Ik herken de angst ook dat het nooit weer lukt, al heb ik dat nu gelukkig aardig los kunnen laten. Ik voel me gelukkig steeds minder vaak verdrietig. Het heeft echt tijd nodig. Gun jezelf dat!

Liefs!

12. LianneE

LianneE Niet meer actief

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties! :)

13. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Herken je gevoel heel goed hoor, toen ik mijn eerste miskraam had in juni kon ik niet instorten zeg maar, mijn moeder lag heel slecht en is een week daarna overleden, een maand erop bleek ik gewoon weer zwanger te zijn en mocht elke week naar de vk hartje gezien dus ik was super gelukkig. Was uitgerekend op de verjaardag van mijn moeder in maart.
    Helaas stopte het hartje en werd ik 4 aug gecuretteerd. Pfff heel moeilijk. Nu rekende ik er eigenlijk meteen weer op dat het raak was, maar niets is waar en dat gaf me echt een knauw. Alles komt er op dit moment eruit.
    De wens is hier ook zo groot en je kan bijna aan niets anders meer Denken. Helaas is dit niet goed maar even uitschakelen doe je niet zo maar he?
    Sterkte in ieder geval en hoop voor je dat je snel een mooie test heb.

14. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat vervelend dat je dit moet meemaken Lianne. Bij mij is in april een MA geconstateerd en een week later kreeg ik door medicatie een MK.

We zijn er na de eerste ongesteldheid weer voor gegaan maar helaas tot op heden nog steeds zonder resultaat. De ene keer gaat het goed en de andere keer haal ik me van alles in mijn hoofd.

Dat het in de omgeving bij iedereen wel lijkt te lukken (al weet je natuurlijk nooit wat voor een geschiedenis zij hebben) is ook niet fijn. Waarom is het ons nu niet gegund?

Ik ben vrij snel zwanger geraakt (ronde 2) en nu gaan we alweer ronde 5 in na de MK. Het doet me pijn..

15. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Hey meiden!

Hier ook een kleine update van mijn kant.
    Vorige week maandag (1/9) de curettage gehad. Is me goed meegevallen. Weinig pijn en bloedverlies. Toen afgelopen vrijdag weer gaan vloeien en nu nog steeds eigenlijk. Wilde eigenlijk weer met ovulatietesten beginnen om te kijken of ik m'n eitje kan vinden maar de testen zijn KNALpositief. Zal het dat zwangerschapshormoon nog zijn of kan dat niet na een curettage.. Ik ben altijd zo super regelmatig geweest met m'n cyclussen dat ik hiervan weinig snap en ook wel van baal!
    Misschien moet ik niet zo zeuren en afwachten maar de drang om snel terug zwanger te worden is er echt erg;)

M'n beste vriendinnetje is nu aan het bevallen! Super blij voor d'r maar merk dat ik het er best moeilijk mee heb.. :(

16. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    hey liana,

Ik snap hoe je je voelt..
    Ik zou vrijdag 18 weken moeten zijn..
    Maar wij hebben vrijdag 5 weken geleden onze zwangerschap moeten beëindigen omdat er te veel mis was met onze dochter dat ze geen kans had op overleven.. Ik moet zeggen dat ik me ups en me downs.. Wij willen ook heel graag een kindje maar hebben ook veel verdriet van onze dochter.. gelukkig heb ik mensen om me heen waar ik mee kan praten en vind ik veel steun bij deze site..
    Heb je wel iemand waar je even mee kan praten?
    Ik wens je echt heel veel sterkte en een dikke knuffel!

17. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    @Lolababy: wat ontzettend heftig allemaal meid! :(
    Uitschakelen doe je inderdaad niet zomaar en mijn ervaring is dat hoe harder ik dat probeer, des te meer last ik er juist van krijg. Dus ik probeer het maar te accepteren dat ik er nou eenmaal veel mee bezig ben.

@Butterflynova: Naar is dat he, dat het bij iedereen in in je omgeving wel lijkt te lukken. Het is inderdaad goed je te realiseren dat je niet weet wat voor geschiedenis er bij sommigen misschien wel aan vooraf is gegaan, maar ik herken het gevoel wel.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat het je pijn doet dat het nog steeds niet weer gelukt is. Ik hoop echt voor je dat er snel een positieve zwangerschapstest komt.

@SteffieD: Fijn dat de curettage mee is gevallen. De HCG is inderdaad nog niet meteen uit je lichaam, dat kan even duren. Dat kan dus ook de reden zijn dat je ovulatie testen positief uitslaan. Ik snap de drang om snel weer zwanger te worden echt heel goed. Ik heb dat namelijk ook.
    Ik heb ook een vriendin die elk moment kan bevallen. Het valt mij mee dat ik daar geen moeite mee heb, had namelijk verwacht dat dit wel zo zou zijn.
    Veel succes met afwachten. Ik weet hoe killing dat is.

@Hannah: Wat ontzettend naar dat jullie de keus hebben moeten maken om de zwangerschap te beëindigen. Erg heftig. Dan ben ik 'blij' dat het bij mij al met 8 weken mis is gegaan. Fijn dat je mensen hebt in je omgeving met wie je kunt praten, het is niet niks. Gelukkig heb ik ook genoeg lieve mensen in mijn omgeving waar ik mijn verdriet mee kan delen.
    Heel veel sterkte meid!

18. patries2310

patries2310 Actief lid

31 aug 2014
    269
    11
    18
    hallo allemaal,

Ook wij gingen gisteren voor een eerste echo. Maar helaas een lege vruchtzak. Ik zou 8 weken en 3 dagen zijn. Maar voel me nu een enorm wrak. Vanmorgen nog contact gehad met verloskundige nu voor woensdag beslissen of ik het natuurlijk los laat komen of via gyn.. Vind dit wel heel erg moeilijk. We hadden ons er al helemaal op verheugd. Zodra het weer kan gaan we er wel weer voor!! Het is nu wel zwaar, maar hier slaan we ons wel doorheen!!

19. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Ja dat is klote meid snap heel goed hoe jij je voelt. Zelf besloot ik het via curretage te doen want hoe langer je wacht hoe moeilijker. Zo snel mogelijk Afsluiten en opnieuw beginnen was bij ons het beste.
    Uiteraard is dat per persoon verschillend.
    Sterkte met je keuze meis is niet makkelijk nu.

Knuff

20. LianneE

LianneE Niet meer actief

Sterkte! Naar he, dat je je verheugd op de 1e echo en dan zo'n klap krijgt.

heb zelf ook gekozen voor de curretage omdat het vruchtje al 3 weken overleden was (had niks door) en ik geen zin had om nog langer te wachten. Volgens de gyn komt het er uiteindelijk altijd wel uit maar het had zo nog 3 weken kunnen duren. Had veel klachten (misselijk) dus vond het wel mooi geweest.

Lichamelijk vond ik het meevallen maar mentaal krijg je behoorlijke klap (vooral als het achter de rug is).

Veel sterkte!!

Deel Deze Pagina