Slijmprop, harde buiken, indalen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Littleone, Mar 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Littleone

Littleone Actief lid

Mar 9, 2007
    112
    0
    0
    Kinderverzorgster
    België
    Hey!

Ik denk dat ik een stukje slijmprop ben verloren daarstraks, een grote brok witte afscheiding met wat rode draadjes (sorry voor de details). Wat wil dit zeggen? Is de bevalling nu nabij?

Ook heb ik last van regelmatige harde buiken (om de 8a10min), maar alleen 's nachts, soms pijnlijk. Zo gaat het een paar uur door en dan gaan ze langzaam weer weg (meer tijd tussen). Soms trekken ze ook door naar mijn rug. Kan dit kwaad? Kan ik er ontsluiting door krijgen en zoja is dat erg?

Kan het ook zijn dat de beeb al is ingedaald? De gyn zei tegen me dat dit pas rond de 36 weken gebeurd of later. Ik moet veel vaker plassen en 's nachts kan ik niet meer met mijn benen gekruist liggen, terwijl ik altijd zo lig.

Volgende week vrijdag moet ik terug naar de gyn.
    Bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi littleone,

De slijmprop zegt niets over wanneer de bevalling zich zal aankondigen, soms verlies je het in delen en soms verlies je ineend de hele prop. Bij de een start dit al bij 33 weken en bij de andere pas tijdens het persen.
    Dat er rode draadjes inzitten kan geen kwaad de slijmprop zit in je baarmoedermond en als er een adertje knapt dan komt dat in de prop terecht. Harde buiken zijn oefeningen van de baarmoeder, 5 a 6 in een uur mag dit is een voorbereiding van je baarmoeder op de bevalling en kan ook te maken hebben met het indalen van het hoofdje. Ik ben benieuwd wat de gynacoloog zegt.

Groetjes imke

3. Littleone

Littleone Actief lid

Mar 9, 2007
    112
    0
    0
    Kinderverzorgster
    België
    Bedankt voor het antwoord!

De weeen die ik heb schijnen oefenweeen/indalingsweeen te zijn want ze veroorzaken geen ontsluiting :) . Niks aan de hand dus gelukkig!
    Baby was een stuk ingedaald, maar lag nog niet vast in het bekken. Ook was mijn baarmoederhals een beetje verweekt.

Groetjes

Share This Page