"Loslaten"

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Floortje90, 22 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Loslaten kan wel degelijk maar daar gaat wel het een en ander aan vooraf.

Mijn man en ik zijn ook een hele tijd bezig geweest, 1 April 2013 gestopt met de pil, had wel snel een menstruatie maar regelmatig is mijn cyclus nooit geworden, dus begonnen met ovulatietesten, eerst een paar maanden die van de Action maar die vonden mijn ei niet, werd ik al mismoedig van, daarna van Sensitest en die vonden mijn ei wel, stipt 14 dagen later was ik ook telkens ongesteld.

Heel erg fijn allemaal, we klusten op het juiste moment maar zwanger werd ik niet. Na heel wat gesprekken met mijn man hadden we besloten eens een pauze in te lassen, elke maand dat verplichte nummertje was gewoon niet meer leuk en we waren er echt eventjes klaar mee.

Alles werd weer ontspannender en de intimiteit ook weer ontspannen en leuker de maand nadat we besloten hadden eventjes te pauzeren met het proberen zwanger te worden (dat was half Mei), toen moest ik 18 Juni ongesteld worden maar werd het niet, nou ja, ik maakte me er niet druk om, had nergens last van dus kon in mijn ogen nooit zwanger zijn!
    Mijn man drong er die zondag 20 Juni op aan toch eens te testen want had nog wel wat testen thuis liggen van de tijd dat ik er gefocust mee bezig was, dus toch maar eens gedaan en jawel hoor! Er stonden toch echt ineens 2 streepjes, direct een CB digitaal gedaan en die gaf ook Zwanger aan!!!

Ongelooflijk is het, had wel eens vaker gehoord dat als je het loslaat je soms ineens zwanger kan zijn maar vond dat altijd een fabeltje maar nu is het ons zelf gebeurd :D

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Maar weet je zeker, als je die maand wel een keer gedacht had aan zwanger worden, dat het niet gelukt zou zijn?! En knap van je dat je het zo van je kan afzetten! Ik wou dat ik dat ook kon :)

Ik denk er , hoe weinig ik er ook mee bezig ben, toch wel aan, nu heb ik ook heel veel zwangeren en babys in mijn omgeving, dus wordt er regelmatig mee geconfronteerd.

Ik denk dat het gewoon toeval is! Als ik zwanger word, ga ik ook opzoek ga naar de reden waarom het juist die maand gelukt is.. en die zul je altijd vinden :) Zo was vorig jaar hier een post, dat na 20 rondes werd ze zwanger in ronde 21, was ze was onder de douche geweest in plaats van bad ;) en sommige raken zwanger als ze ladderzat een feestje hebben gehad.. maar om nu elke eisprong ladderzat de stad door te zwalken omdat dat bij iemand hielp ;)

Ook hier een gyn die zei, zwanger worden doe je tussen je benen en niet in je hoofd. Ze zei ook dat er (wetenschappelijk) bewezen is, dat "normale" stress geen enkele invloed heeft op je vruchtbaarheid. Als je erg veel stress hebt, bijvoorbeeld door oorlog, dan zou het wel van invloed kunnen zijn.

3. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Hoi Floortje,

Ik stelde me precies diezelfde vraag deze week! Wat is nou loslaten?
    Na 14 rondes, waarin een keer een vroege miskraam, vind ik het ook wel heel errug lang duren.. en inderdaad: steeds meer zwangeren om je heen; je wil ook gewoon zooo graag!
    Dus ik begon ook te denken: moet ik er minder mee bezig zijn?

Wat Span zegt: je geluk niet van anderen laten afhangen, vind ik een hele goede. Maar is zo verdomd moeilijk af en toe! Zolang ik met m’n vriend in onze cocon zit (we zijn een huis aan het verbouwen) lukt het me om afleiding te vinden, en om te accepteren dat het bij ons gewoon wat langer duurt. Maar zodra ik weer geconfronteerd word met een zwangere in de omgeving.. ben ik soms echt even een paar dagen van slag.

Verder ben ik het eens met meerdere meiden hier. Ik lees hier ook zo vaak meiden die zeggen, ‘ik was in de action en dacht laat ik eens een test mee nemen en ja hoor, zwanger!’ Dan denk ik wel: zo out of the blue? En je weet zp toevallig ook meteen te vinden?
    Ik weet niet, het is allemaal maar vrij relatief, maar ik denk dat zolang je zwanger probeert te worden, je er altijd wel op een bepaalde manier mee bezig bent.
    Want als je iets zo graag wilt, is het toch gewoon heel moeilijk om er niet mee bezig te zijn?

Misschien scheelt het al een hoop als je cyclus weer een beetje regelmatig is, je wat meer vertrouwen in je lichaam hebt. Ik heb een jaar lang rondgelopen met contactbloedingen en dat speelde wel mee dat ik me er echt arelaxed onder voelde.

Ik hoop dat je gauw een normale cyclus hebt en een positieve test!

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oh ik kan dat woord wel uitkotsen...

Je moet er niet teveel aan denken *blughh pukeeee*

De druppel was een maand terug, toen mijn broer mij belde om te vertellen dat zijn vriendin zwanger was, van een tweeling. En dr achter aan 'in 1 keer raak'!! Waarop ik zeg' mooi dat jullie dat geluk hebben, gefeliciteerd' Krijg ik terug: 'ja je moet er ook niet zoveel aan denken joh! je bent er veel te veel mee bezig'

Zegt iemand die niet weet hoe het voelt om al 16 keer ongesteld te zijn geworden..

Ik kan dr echt woest van worden ondertussen...

5. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Loslaten dat lukt niet..

Af en toe denk ik er weinig aan maar vaak ook wel na 21 rondes kun je het niet meer loslaten. Bloedtesten bij mijn huisarts een intake bij een fertiliteitskliniek.

loslaten lukt niet meer

6. Floortje90

Floortje90 Actief lid

25 sep 2014
    312
    0
    0
    Ouderenzorg
    Uithoorn
    Bubblez, dat begrijp ik heel goed ja.. Erg frustrerend!
    Ik vind jouw onderschrift trouwens wel heel mooi!

7. Melgje

Melgje Niet meer actief

Zo'n een keer raak opmerking op die manier vind ik helemaal irritant!

Deel Deze Pagina