Hallo. Inmiddels zijn wij 9 maanden aan het proberen om zwanger te worden. Iedere maand is het weer een frustratie. Ben wel regelmatig ongesteld. Paar dagen voor de eisprong krijg ik ontzettend veel puistjes, buikpijn, gespannen borsten en ontzettende stemmingswisselingen. Houdt een week aan. Vlak voor de nod beginnen deze verschijnselen weer, alleen in mindere mate. Zouden jullie nu naar de huisarts gaan? Of echt wachten tot het jaar proberen voorbij is (heb ik ergens wel eens gehoord)? Ik ben met het geduld hebben eigenlijk wel klaar, maar als huisarts toch gaat zeggen dat we geduld moeten hebben, kan ik net zo goed niet gaan. En als jullie naar de huisarts zijn geweest, doet hij dan ook verder onderzoek, of mag je blijven afwachten? Hoor het graag.
Denk dat je toch nog eventjes geduld moet hebben... De meeste huisartsen verwijzen pas na 1jr zelf proberen. Zeker als je een regelmatige cyclus hebt en verder geen bijzonderheden in je gezondheid. Succes! Ik heb ook behoorlijk geduld moeten hebben na mn MA vorig jaar. Ik weet hoe frustrerend het is
Ik denk dat je met een regelmatige menstruatie gewoon het jaar af moet wachten hoor.. Een huisarts gaat nu echt niets voor je doen.. Succes! Hoop dat het gauw raak is.
Bedankt voor jullie reacties! Dan probeer ik toch nog even geduld te hebben. Vindt het wel moeilijk hoor. Iedereen om me heen lijkt ineens zwanger te zijn..
Je kan altijd eens proberen om naar de huisarts te gaan en vragen als ze een bloedonderzoek doen als er niets in de weg staat om zwanger te worden.. Bv schildklier die niet goed werkt enzo
Ik denk dat je de komende maanden moet richten op de sexytime met je lief, dan om de maanden af te tellen. Ik denk ook dat de ha niet echt iets voor je kan doen als je een regelmatige cyclus hebt, de doorverwijzing krijg je pas na een jaar proberen.
Het staat altijd vrij om langs een HA te gaan. Maar of je HA ook daadwerkelijk iets doet is een tweede. Hij kan je adviezen geven bijv ovulatie testen gebruiken, temperatuur opmeten, je slijm in de gaten houden ect. Bij ons heeft het 1 jaar geduurd voor ik zwanger was. (als het die ene maand niet raak was, zouden partner en ik naar de HA gaan ). Maar vele in mijn naaste omgeving raadde mij aan om een leugentje om bestwil te gebruiken. Door te aan te geven langer bezig te zijn met zwanger worden dan het in werkelijk is. Maar dat vind ik persoonlijk niet eerlijk tegenover de vrouwen die echt moeite hebben met zwanger worden. Maarja, het is altijd een optie om te overwegen natuurlijk........
Je zou eens langs de huisarts kunnen gaan voor een algemeen bloedonderzoek en of ze het sperma van je vriend kunnen nakijken.
Hoi meis, Ik zit nu ook in ronde 9 en begrijp je gevoel wel.. Toch ben ik voorlopig nog niet van plan naar de HA te gaan, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke keuze. Als je erg graag wilt weten of alles wel goed zit, kun je toch vast een afspraak maken..? Dat geeft je rust, en niet geschoten.. is altijd mis..
Ik zou eerst gaan tempen als je dat nog niet doet. Dat geeft een heel helder beeld en ook de gynaecoloog vond het bij ons fijn om dat plaatje te hebben. Als je dat nu doet, dan heb je over 3 maanden ook een goed beeld. Kan net ff helpen bin de gynaecoloog. Dan ben je wel bezig met de voorbereiding en nog niet zover dat je door moet.
Nou als je er zo veel stres van hebt is dat ook niet bevorderlijk voor t zwanger worden. Het staat je altijd vrij om naar je HA te gaan. Dus ik zeg gewoon doen. Het testen van je vriend is zo gepiept en kan al heel veel rust geven. Stel je voor dat er met t zaad van je vriend echt iets heel mis is dan is al jullie inspanning voor niks. Soms kan alleen het gevoel dat je er iets aan doet al zo veel rust en ontspanning geven dat is altijd bevorderlijk voor een zwangerschap. Ik ben het met mensen eens die zeggen een iui of iets dergelijk is wat vroeg. Maar zo ver ben je nog lang niet!!! Dus volg je hartje dat is altijd t beste advies! Sterkte lfs Dian
Ikzelf ben na een jaar naar de huisarts gegaan. Ik had een regelmatige cyclus maar moest eerst enkele maanden temperaturen. Hierop was te zien dat ik een eisprong had. Vriend heeft toen zijn zaad laten controlen en dit was ok. Na 1.5 jaar doorverwezen naar de gynaecoloog en we beginnen nu met onderzoeken. Mijn huisarts wilde me in eerste instantie nog steeds niet doorsturen maar dit zal per huisarts verschillen. Ik denk dat je met een regelmatige cyclus na 9 rondes als antwoord krijgt om geduld te hebben.
Ik zou toch wel naar de huisarts gaan hoor! Wij werden direct doorgestuurd naar het zkh voor onderzoeken en nou blijkt het zaad van mijn vriend slecht te zijn......
Je kunt het toch altijd aan de huisarts voorleggen? Ik ben zelf na 11 maanden door de huisarts doorverwezen.
Ik ga volgende week de assistente bellen en haar het voorleggen. En dan kijken of we afspraak krijgen. En anders idd maar eens temperaturen en ovulatietesten. Ik voel mijn eisprong. Althans dat denk ik dat zo de eisprong voelt.maar 2x bevestigd is altijd fijner. Laat het wel even weten wat ze zegt. Dank jullie voor de reacties!
even een update: inmiddels assistente gebeld. Moest maar eens ovulatietesten gebruiken. Nu ben ik al 3 dagen voor de verwachte eisprong begonnen tot nu 5 dagen erna en geen enkele positieve test. Dus weer huisarts gebeld. Hebben nu een afspraak gekregen. dus ben benieuwd. Maak me nu alleen nog wel meer zorgen. Misschien domme vraag. Maar doen ze bij zon eerste gesprek ook inwendig onderzoek? Zit me te bedenken dat ik dan zeer waarschijnlijk ongesteld ben. Is dat een probleem? Huisarts is niet meer beteikbaar
Ik kreeg de echos pas bij de gynaecoloog. Huisarts heeft alleen gevraagd wat het probleem was. Daarna moest ik een paar maanden temperaturen en daarna heeft de huisarts me doorverwezen naar de gynaecoloog.
Bloempje : hoe is je cyclus normal en op welke dag heb je normaal eisprong? Je an ook het groeien van de ei voelen he en niet de eisprong zelf Ik zou er ook bij gaan tempen geeft en duidelijkere beeld dan alleen ovutesten, met ovutesten kan je hem namelijk ook missen als je op de ochtend test en je hebt avond/nacht je eisprong dan mis je hem met aleen ovutesten ik zou wel doortesten kan ook zijn dat hij nog komt, of dat hij eerder was! Ha gaat alleen vragen stellen waarom je bij hem komt etc, dan kan het zijn dat hij eerst zaadonderzoek wil laten doen , onderzoeken gebeuren vaak bij de gyn
Ik ben na 4 maanden al naar de huisarts gegaan! Ik voelde namelijk gewoon dat het niet goe zat. Ik had allemaal rare cyclussen en toen ik een cyclus van 18 dagen had ben ik naar de huisarts gegaan. Meteen doorverwezen... Achteraf héél blij en dankbaar voor geweest. De medische molen en cyclussen duren al lang zat. Wat ik hiermee wil aangeven is dat jij je hart en gevoel achterna moet gaan én dat alle huisartsen natuurlijk niet het zelfde zijn. Good luck!