Mijn dochter van bijna 3 is zindelijk aan het worden. Ze heeft nu een aantal dagen geen luier meer om overdag. Veel plasjes gaan al op het potje en het poepen gaat ook goed. Soms is ze net te laat bij de wc of het potje en gaat het nog mis. Gemiddeld heeft ze nu 3 ongelukjes op een dag. Ik merk dat ze het nog niet zo lang op kan houden. Ik vind het dus ook erg lastig als we de deur uit moeten. Ik wil liever geen luierbroekje aan doen, maar ik zie het ook niet zitten dat ze in de supermarkt op de grond plast. Ze moet morgen en dinsdag naar het kdv en dan weet ik ook niet echt wat ik moet doen. Hoe lang heeft deze fase bij jullie geduurd (dat ze het echt goed op kunnen houden en niet elk half uur moeten plassen?) En hebben jullie tips voor de komende tijd om het bij het kdv aan te pakken en onderweg?
Gewoon potje overal meenemen. Ik heb nooit meer een luier aangedaan bij de dochter, enkel voor slaapjes nog. Potje ging gewoon mee in de auto, onderin de buggy... Ze heeft vaak genoeg in de koffer van de auto of ergens achter een hoekje op het potje gezeten. Op het kdv gaan ze gewoon mee in de training, mag ik hopen. Was hier de meest evidente zaak, maar ik lees hier op het forum soms dat ze dat niet willen... Vind ik absoluut niet kunnen, dus gewoon aangeven hoe vaak ze met haar naar het potje moeten en aangeven dat je verwacht dat ze daarin mee gaan.
Ik denk idd dat ik het potje maar mee ga nemen als we weg gaan. Alleen ik merk ook thuis dat ze het nog niet lang op kan houden. Daarom gaat het nu ook nog vaak mis. En ze niet ook heel erg vaak. Is dit normaal en hoe lang duurt het voordat ze het langer op kunnen houden?
Geen idee. Hier was dochter op 1 dag volledig zindelijk. Wat bedoel je met 'niet lang'? Hoe vaak moet ze plassen?
Vandaag heeft ze tot nu toe 3x naast het potje geplast en een stuk of 4x er op. Als ze aangeeft te moeten plassen moet ze ook echt rennen en soms is ze dan net te laat...
Maar om de hoeveel tijd moet ze? Misschien moet jij het wat proactiever vragen? En het potje sowieso in de ruimte zetten waar zij is, zodat je er sneller bij bent.
Denk zeker wel 1x in het uur. Potje staat altijd in de buurt. Alleen vanmorgen wilde ze naar de wc, maar dat redde ze niet. En soms is zeer ineens heel verbaasd dat ze tijdens het spelen ineens staat te plassen...
Dan zou ik toch elk half uur vragen of ze moet plassen, en elk uur verplichten om te gaan zitten. Op een leuke manier dan, dus met een boekje erbij of rozijntjes of voor tv..
Inderdaad zoveel mogelijk potje meenemen. Maar toen mijn zoon nog zo'n 3 ongelukjes per dag had, heb ik hem in ieder geval nog een luier aangedaan als we grote stukken ging lopen of langer van huis zouden zijn. De ongelukjes namen vanzelf af, en hij kon veel en veel beter zijn plas inhouden (hij leek het na verloop van tijd ook te leren hoe hij dat moes doen) en nu geen ongelukjes meer! Alleen nog voor de nacht een luier. Maar ook die kan denk ik op korte termijn al weg!
Vandaag is ze zonder luier naar het kdv gegaan. Had veel reservesetjes meegenomen, omdat het gisteren nog 4x mis is gegaan.. Ik ging haar vanmiddag halen.. is ze daar de hele dag droog geweest. Ze is netjes meegegaan met alle plasrondes en heeft het tussendoor prima opgehouden. Thuis vind ze het potje wel erg interessant en net heeft ze er in een kwartier tijd 3 keer opgegeten, waarbij bij de derde keer een ieniemienie plasje Maar tot nu toe vandaag de hele dag droog *trots*
Gisteren is het op uiteindelijk 1 plasongelukje hartstikke goed gegaan. Vandaag helaas weer minder. Op het kdv had ze drie ongelukjes en hebben ze haar een luier omgedaan. Ze gaf dat niet aan te moeten plassen. Eenmaal thuis de luier weer uit. En tja gaat ze dus om de haverklap op het potje zitten. Morgen zijn we thuis, dus ben benieuwd hoe het dan gaat. Ik merk wel dat het dus, zodra ze van huis is, niet meer aangeeft dat ze moet plassen. Iemand tips hoe hiermee om te gaan?