Minder bewegingen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mxm, 21 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Ik had even een vraag.
    Er word gezegd dat je niet door moet lopen als je ''minder'' beweging voelt.
    Momenteel ben ik 31+4 zwanger, dus moet het wel echt iedere dag voelen, en dat voel ik ook hoor!
    Alleen zoals gister voel ik de bewegingen een stuk minder. Af en toe eens een schopje, of ze draait even dat m'n buik wat harder word. Overigens was ze gisteravond wel weer actiever! Is dat dan prima? Als je de baby maar een beetje voelt? Of moeten het eigenlijk wel echt harde schopjes zijn? Ik zie graag berichtjes van andere mama's/aanstaande mama's tegemoet! :)

2. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Of anders gezegd: Hoe rustig mogen de bewegingen zijn?

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Mij is toen verteld dat als ze van bijv 30 schoppen afwijken naar 5, je moet bellen. Hier voel ik ook al weken minder maar de baby heeft ook minder ruimte natuurlijk. Het schoppen is omgegaan in draaien/porren. Ik maak me er niet heel erg druk om, maar als je dat wel doet kun je gewoon even bellen en overleggen!

mxm vindt dit leuk.
  4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Vanaf 27weken was hier advies ieder dagdeel wel paar keer voelen en proberen om een beetje te ontdekken wat een normaal patroon is voor jou kleintje. Dat mag niet afwijken.

Als je twijfelt dan 2u plat op je linkerzij en dan moet je de kleine iig 6x voelen in die 2uur. Hikken telt daarbij niet mee.

Bubblez en mxm vinden dit leuk.
  5. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Als je twijfelt en het voelt niet goed gewoon bellen, beter tien keer voor niks dan 1 keer te weinig

mxm vindt dit leuk.
  6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Bij twijfel bellen! Hier wel dat de schoppen minder worden maar nog wel vee,gedraai en porren

mxm vindt dit leuk.
  7. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    De bewegingen worden inderdaad anders doordat je kindje minder ruimte heeft. Maar bij twijfel bellen

mxm vindt dit leuk.
  8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Als ze anders beweegt dan dat je gewend bent, bellen!
    En tegen mij heeft de gyn gezegd dat je andere bewegingen gaat voelen hoe verder je komt in dr zwangerschap maar de frequentie moet wel hetzelfde zijn.

mxm vindt dit leuk.
  9. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Volg je gevoel hierin. Echt hoor. Met een zwangerschap moet je gewoon geen risico's nemen en nooit denken dat je het misschien verkeerd voelt ofzo.

Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ook wel een paar keer (+/- 5) naar het ziekenhuis geweest omdat er minder beweging was. Kind bleek wel iets rustiger maar verder was het wel goed. Ik voelde me daar best schuldig over, een beetje dat gevoel van "komt zij weer aan". De laatste keer belde ik ook met dat gevoel van wat zullen ze wel niet denken. Weer naar het ziekenhuis, weer aan de ecg? Om het hartje en de bewegingen in kaart te brengen, weer naar huis gestuurd. Dag daarop belde de gynaecoloog mij aan de hand van de resultaten of ik aub snel naar het ziekenhuis kon komen. Ik moest ook wat spullen meenemen voor een overnachting. Een week later verliet ik het ziekenhuis pas met een kersvers baby'tje. Ik bedoel hiermee te zeggen, ik maakte mij misschien 4 x onnodig zorgen, maar de 5e keer bezorgde hun wel de informatie die ze nodig hadden om snel te handelen. Nooit twijfelen, een goede communicatie van jouw kant zorgt dat zij goed kunnen handelen.

mxm vindt dit leuk.
  10. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Mijn dochter bewoog te weinig eigenlijk vrijwel niet op het eind. Moest toen om de dag een ctg.
    Maar ze was gewoon lazy op het eind.
    Als je twijfelt altijd bellen

mxm vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina