Goed dat je gebeld hebt!!! "Geen spoed".............tja, is ook maar net hoe je het bekijkt natuurlijk........Kees is niet in levensgevaar, maar krijg daar toch een nare bijsmaak van.
Ah zie dat je al gebeld hebt, spuit elf dus.. Goed dat je hebt gebeld! Jammer dat je het morgen weer moet proberen..
Tja het is inderdaad maar hoe je het bekijkt. Maar ik snap wel dat ze de lijn vrij willen houden op dit uur, wanneer er maar weinig mensen bij de telefoon zitten.
Advies heb je inmiddels al gehad maar wil je alleen even complimenteren over hoe netjes en respectvol je je verhaal hebt geschreven! Heel fijn om te lezen. Floor.
Het is een precaire situatie, daar wil ik niet kort-door-de-bocht over zijn... Maar bedankt voor het compliment
Goed dat je gebeld hebt! Je kunt inderdaad gewoon eerst hun advies inwinnen en dan verdere stappen ondernemen indien nodig.
Dat is behoorlijk heftig als ik het zo lees. Ik denk dat het toch wel goed is om er melding van te maken. Ze staan bekend bij jeugdzorg en moeder neem zoontje weer mee naar vader tegen het advies in van Jeugdzorg en gaan er weer ''vrolijk'' wonen. Het kindje is al zwakbegaafd maar op deze manier gaat het helemaal de verkeerde kant op met het arme jochie. Als hij nu al zo doet in jullie huis e.d. is dat toch een teken dat er wel dringend hulp moet komen! Hoe moeilijk het ook is,ik zou er toch een melding van gaan maken want dit is geen gezonde situatie voor het kind. Die ouders zijn volwassen,oke dan wel zwakbegaafd maar neem aan dat ze wel voor zichzelf een keuze mogen maken,maar het moet niet ten koste gaan van het jochie en dat gebeurd nu wel. Al vraag je eerst alleen info bij jeugdzorg? Je kan dit geloof ik anoniem doen zonder de mensen te benoemen maar puur de situatie te omschrijven. Dan kun je altijd nog beslissen of je er wel of geen melding van wilt maken. Maar ik denk persoonlijk dat dit gezin heel erg hard hulp nodig heeft want als ze steeds terug vallen in het oude,niet veilige,patroon wat zeker niet goed is voor het kind,dan gaat dat straks alleen maar meer ellende geven ben ik bang als ik het zo lees.
Vind het wel heel moeilijk hoor . Straks wordt hij uit huis geplaatst . Het is natuurlijk meer een deel van de dag wat je ziet , wie weet zorgt die moeder binnen heel goed voor het kind . Maar toch zou ik denk ik wel melding maken , en aankaarten dat ze toch hulp nodig hebben bij het opvoeden .
Succes morgen als je nog een keer gaat bellen! Hoop dat ze de familie kunnen helpen want dit is voor niemand een goede/leuke situatie natuurlijk..
Ben nu al paar keer terug gekomen om je verhaal opnieuw te lezen, en ik er moet toch iets van mijn hart af Het stuit een beetje tegen mijn borst dat je wel het probleem ziet, maar vervolgens er in 1e instantie niets mee gedaan hebt omdat het niet jou zaak is? Maar je maakte je wel zorgen....? Ht gaat om een kind en of die nou zwakbegaaft is of niet, ik had die melding gelijk gemaakt. Uiteindelijk heb je toch de melding gedaan, en daar ben ik wel erg blij om
Kinderbescherming of andere instanties inlichten. Of met de buren eens kijken wat hun vinden. Als er meer mensen hetzelfde vinden dan is het misschien beter om als buurt in te grijpen i.p.v individueel.
Ik denk dat ik in 1e instantie ook niet direct aan de bel had getrokken, wie weet was het beter gegaan dan de vorige keer. Helaas blijkt anders en moet er melding gedaan worden (wat nu dus ook gebeurd). Ik denk dat TS ze het voordeel van de twijfel wou geven.