Loslopende katten

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlindertjeh, 2 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Helemaal eens met je eerste zinnen. Snap nooit zo dat mensen vinden dat katten buiten horen en dat het "zielig is voor een kat als hij niet naar buiten mag". Ik vind een kat binnenhouden echt niet zielig als hij een krabpaal en speelgoed heeft, en genoeg aandacht. Of als je hem perse naar buiten wilt, een kattenras of balkon met kippengaas.

2. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Tsjaa... Daar kan je echt weinig aan doen ben ik bang. Katten zijn nou eenmaal jagers.
    het argument van iemand dat katten huisdieren zijn is natuurlijk niet helemaal correct. Zo hebben wij ze gemaakt, maar van origine zijn katten gewoon wilde dieren. Net zoals vossen e.d.

Het is dat we ze nu kunnen herleiden naar een eigenaar.. maar minder overlast had je er niet van gehad als niemand ooit katten in huis had genomen. Misschien zelfs wel meer.

3. Jessie25

Jessie25 Niet meer actief

Mijn kat komt buiten maar poept gewoon thuis op de kattenbak.

Overigens is hij ook zo'n kat die meeloopt met de hondenwandeling. Erg grappig. Onze hond en kat zijn ook dikke maatjes.

4. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    de kat zoals je hem nu ziet lopen in de straat bestaat niet in het wild, en heeft ook niet zo bestaan. daarnaast, zou een "wilde" kat ook nooit in onze woonwijken te vinden zijn. ze hebben het niet nodig om te jagen omdat ze thuis gewoon eten krijgen. ze eten hun prooi ook lang niet altijd op, het is meer een hobby.

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Denk je dat? In Turkije lopen katten (en honden trouwens) ook gewoon door de woonwijken. Hier moet je je konijnen ook goed opsluiten in het buitenhok voor vossen en ik woon toch echt in de stad.

Dat het niet nodig is is 1 ding, maar het instinct krijg je er niet uit. Een kat jaagt niet omdat hij het 'leuk' vindt, maar omdat dit er gewoon in zit. Dit zal evolutionair gezien ooit veranderen, inderdaad, omdat jagen voor eten onnodig is. Maar dat is bij de huidige huiskatten populatie nog niet het geval.

6. Deliana

Deliana Niet meer actief

Hmmm het kan dus wel. Ik ga de buren er denk ik toch maar een keer op aanspreken, het is toch belachelijk dat ik mijn tuindeur en ramen niet meer kan open zetten omdat de katten van de buren steeds naar binnen glippen. Ik moet die beestjes ook met gemak 30x op een middag de tuin uitjagen. Als ik een kat wilde had ik er zelf wel een aangeschaft toch ;)

Ik begrijp ook serieus niet waarom mensen op deze manier katten houden; beestjes de hele dag buiten, in de avond eten geven en even aanhalen en dan weer naar buiten. Dan kan je toch net zo goed een hamster nemen :D

7. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Nee ik vind je absoluut geen buurtzeikerd..
    als je een jong dochtertje hebt wil je toch niet dat ze speelt tussen de kattenpoep?! (Hier sinds kort het grasveldje achterom met hekje afgescheiden, hond komt er niet meer op als we niet buiten zijn, bah moet er niet aan denken dat hij zo de uitwerpselen van een dier kan pakken en opeten)

Jagen zit in het instinct van alle dieren.. maar ben zelf ook voorstander dat katten net zoals honden binnen mogen rondlopen en buiten aan een riempje onder toezicht..
    als een hond een ander dier wat aandoet moet hij volgens andere meteen afgemaakt worden, een kat is maar een onschuldig dier volgt zijn instinct en klaar verder geen consequenties want veel mensen vinden dit normaal..

Het eerste punt wat je noemt naar honden toelopen dat is waar ik me hier het meest aan erger en dan het aanvallen..
    en dan zeg ik niet dat alle katten in heel nederland dat doen want veel mensen voelen zich hier aangevallen, maar heb het zelf over een aantal katten hier.. en zie aan reacties dat er meerdere mensen zich aan storen.. niet alle maar bepaalde katten..

8. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden

Ik weet dat het onbegonnen werk is ze zullen hier niet veel aan doen.. het gekke is.. sinds ik het topic heb geopend heb ik de ergste kat niet meer buiten gezien.., erg vreemd.. heb een paar buurtbewoners gesproken zij trekken zich er niet veel van aan en lopen om (ik weiger om te lopen vanwege een agressieve kat, ik loop wel aan de overkant om confrontatie te verminderen/vermijden, maar loop niet een straat verder)

Wel super zeg dat jullie dat zo jullie kat hebben aangeleerd!!!
    Zelf zou ik bang zijn als mijn kat de straat opgaat dat hij niet meer terug komt.. maar jullie hebbben dat super handig aangepakt kat komt buiten maar alleen veilig achterom!

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    TS, in jouw situatie zou ik elke naderende kat preventief een rotschop verkopen.

En als je dat te ver vindt gaan, neem dan een waterspuit mee of zo.

10. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Ik zou ook niet blij zijn met andermans katten en zou zeker met je buren gaan praten. Wij hebben een kat aangeschaft omdat wij dat wilde. Niet voor de buren of de buurt. Het liefst zou ik hem binnen hebben gehouden maar het was zo'n nieuwsgierige kat dat hij elke keer mee naar buiten wilde.. Op een gegeven moment hadden we zoiets... prima maar alleen achter het huis. Ik moet er niet aan denken om dat beest kwijt te raken. Ja het heeft veel tijd gekost om zoveel te investeren dat hij niet weggaat maar dat was het zeker waard. Zelfs als onze kinderen zeggen nee dat mag niet luistert hij. Maar meestal hoeven we niks te zeggen want dat ligt hij gewoon lekker in het gras te kijken naar wat er allemaal gebeurd of hij spiekt onder de poort door naar de kindjes die daar spelen :D

11. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Thanx.. Ja ook wij moeten er niet aan denken dat dat beest de straat op loopt. Maar investeren in een huisdier werkt. Ik vind het zelf ook vreselijk als er bij ons katten lopen... dan denk ik.. hou dat beest toch daar. Maar goed.. niet iedereen denkt zo. En omlopen voor zo'n agressieve kat.... nee dat zou ik ook niet doen... erg eigenlijk dat zon kat de buurt terroriseert. En als je het filmt?

Deel Deze Pagina