Hier wordt ik nu heeeeeeeeeeeeeeel blij van... Vind het zo zielig voor alle varkens die altijd maar binnen in kleine hokjes zitten. Als ik een vrachtwagen met varkens zie rijden wordt ik altijd een beetje verdrietig. Ik ga een certificaat aan mijn moeder geven denk ik.. BuitenGewoneVarkens Wat vinden jullie hiervan? En hoe denken de mensen erover die geen grote dierenliefhebber zijn?
Interessant, ik heb hem bij mijn favorieten gezet, is wel het overwegen waard. Mijn vader koopt ook eens per jaar ofzo een varken van iemand die hij kent, die dieren lopen lekker tussen de notenbomen buiten rond te scharrelen, heerlijk plekje, prima leven. Worden door een zelf slachtende lokale slager helemaal verwerkt en daarna gaat knorrie bij ons in de familie verdeeld de vriezer in. Ik ben jaren vegetariër geweest, eet de laatste jaren wel weer iets van vlees, vooral omdat mijn man er van houdt, maar ik vind het wel belangrijk dat die dieren toch een aardig leven hebben gehad en dat probeer ik mijn kinderen ook bij te brengen.
als het goed is kun je via deze organisatie straks ook een varken (of een halve/ kwart) kopen. Ik ga dat zeker doen. We hebben genoeg grond om zelf een hoop kippen te laten scharrelen en dan laat ik mijn man (haha, ben zelf niet zo'n held daarin) die wel naar zo'n slager brengen. Beter en gezonder vlees kun je niet hebben denk ik..
Het lijkt me zooo fijn als iedereen hier aan mee zou doen.. ik snap echt niet dat er zoveel vraag is naar dat goedkope rotvlees waarin zoveel dierenleed zit. nog niet te spreken over alle antibiotica e.d.
Ik ga het ook met mijn man overleggen ik zie hier ook wel wat in... Maar..ik eet dus eigenlijk bijna geen vlees meer...maar toch...