Weinig drinken uit de fles

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ago, 12 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ons kindje van 3 maanden, drinkt heel weinig uit de fles. Vooralsnog niet meer dan 50ml. (hij weegt 7kg en zit op 5-6 voedingen per dag)
    We gebruiken de breastflow, hier drinkt hij in principe wel vrij gemakkelijk uit. Hapt netjes aan, etc.

Of ik hem zelf de fles geef of mijn man (in aan of afwezigheid van mij) dat maakt allemaal geen verschil.
    Ik kan natuurlijk niet oneindig melk op voorraad hebben staan. Nu warmen we maar steeds 60ml op of zo, zodat we niet te veel weg hoeven te gooien...

Maar heeft iemand tips? Nu kan ik dus nog maar enkele uren van huis en het zou fijn zijn als dit wat langer gaat kunnen gezien ik ook weer aan het werk ga over 2 weken...

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je al warmer of kouder geprobeerd? Of misschien een andere speen?

En drinkt hij na twee uurtjes gewoon netjes opnieuw 50 ml? Want dat is dan toch ook ok?

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    50 is niet zo heel veel, maar ook niet heel gek. Voor deze leeftijd zou ik ongeveer 80 ml per voeding verwachten.
    Verder kun je gewoon wat vaker een klein flesje laten geven. Dan krijgt hij uiteindelijk dus ook gewoon genoeg binnen.

En als je langer weg bent en hij drinkt dan weinig haalt hij het later wel weer in. Je kunt de eerste weken dat je werkt weer meer nachtvoedingen verwachten.

4. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik wou dat ik de gouden tip had. Hier een flesweigeraar. Ze kan het prima, maar willen... nu drinkt ze steeds 50 en als ik er weer ben tankt ze bij. En op de 50 elke paar uur/ uren vind ze het wel best. Ik minder want ik kolf nu ruim zal ik maar zeggen. En dan hou ik me nog in.
    Ik zou zeggen gewoon langer weggaan even oefenen voor je gaat werken. Misschien gaat het wel heel goed

5. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Hier was een andere speen de oplossing. In plaats van de Medela de Difrax gaan gebruiken, en van flesjes van 20-40cc naar zoveel als ze maar aangeboden krijgt (toen het KDV 'op verzoek' té letterlijk nam heeft ze in 1 zitting 300 ml gedronken :eek: nu dus maar op rantsoen).

Deel Deze Pagina