Onze zoon is nu 1,5 en sinds 2 weken begin goed te lopen, dus tijd voor goede schoenen. Vandaag wezen schoenshoppen voor zoonlief. Ik had 50,60 euro in gedachte (shoesme), omdat ik dat voor dochterlief ook kwijt was (maat 18 en shoesme). Maar god mijn god, onze zoon heeft moeilijke voeten. Ga altijd naar een bekende goede schoenwinkel voor de schoenen voor onze kids, na veel schoenmetingen (met de zool) kwamen we uit op schoenmaat 23 en ook nog eens een brede schoen. Nou goed dat was nog niet het ergste, blijkt dat bijna geen 1 schoen past omdat meneertje een hele hoge wreef heeft waardoor schoenen niet goed aangaan of niet dichtgaan. Nu hebben we een perfecte schoen gevonden, maat 23, breed en voor de hoge wreef. Ik was dan ook wel bijna 100 euro kwijt . Maar goed, alles voor de kleine minie voetjes. weet iemand of een hoge wreef bij kleine kinderen weggaat als ze goed kunnen lopen (dus er meer uitlopen of groeien) of zal hij dit altijd houden? als dat zo is, dan moet onze zoon voortaan altijd aangepaste (dure) schoenen?
vinden jullie trouwens 23 niet groot (onze dochter wordt bijna 3 en heeft nu maat 23)? Onze man is nu 1,5 jaar en 81 cm (dus niet echt groot) en heeft dus maat 23. Het lijkt net of ie clownsschoenen aanheeft .
Hier een meisje die ook wel een iets hogere wreef heeft, en iets bredere voetjes. Hebben gister weer nieuwe schoentjes voor d'r gekocht, hadden shoesme schoentjes, maar die werden te klein en waren te smal (hebben ze in de schoenenwinkel niet goed op gelet). Ze heeft nu schoentjes van Twins, breedtemaat 5, en maat 22. Ze is 16 maand (78cm), loopt los sinds ze 13,5 maand was. Vind dus niet dat je zoon echt grote voeten heeft hoor. Oh, hier ook 80 euro kwijt trouwens.. Maargoed, goede schoentjes vind ik wel belangrijk, dus tis niet anders..
Goede schoenen is hier echt een pre, vooral in de begin periode. Dus dat ze duurder zijn is niet het probleem (was alleen de schoenen en prijs van de oudste gewoon). Maar 23 is dus niet zo extreem groot ?, vind ze alleen zo groot lijken, of onze oudste heeft gewoon innie minnie schoenen. Ik vroeg me eigenlijk alleen maar af hoe dat zit met een hoge wreef (behoorlijke hoge wreef)? trekt dat weg of niet?
23 vind ik best groot inderdaad, maar het kan ook zijn dat ons ventje van 3 gewoon kleine voeten heeft....hij heeft maat 24. Hij had trouwens ook een hoge wreef en kon weinig schoenen aan, op de schoesme schoenen met flexibele zool na. Die heeft hij zeker een half jaar gedragen toen hij kon lopen. Daarna nog best lastig om schoenen voor hem te vinden en toen hebben we sneakers van K-Swiss geprobeerd en die zaten erg goed! (maar dat was toen in de zomer). Nu heeft hij geen hoge wreef meer en zitten sommige schoenen aan de voorkant gewoon te los, waardoor de tong van z'n schoenen naar beneden schuiven. Net alsof hij te grote schoenen draagt...
Ik kan alleen maar over mijzelf praten. Mijn hoge wreef is nooit weggegaan en ja dat beperkt zeker de schoenkeuze. Dus ik hoop dat de hoge wreef weg trekt net zoals bij het zoontje van moonlight159 is gebeurd.
Onze dochter heeft maat 21 en maat 22 van Shoesme en ze is 85 cm.. Het merk Bunnies valt volgens mij heel breed maar weet niet of dat iets is voor hoge wreef.. Dochterlief heeft smalle voetjes en met die Bunnies had ze net endenvoeten, zo breed waren ze..
mijn zoontje van 1,5 heeft maat 22. Heb schoentjes bij de Scapino gekocht, merk weet ik zo niet meer. Met klitteband. Door zijn hoge wreef past hij er wel goed in maar kan het klitteband niet helemaal dicht. Maar het gaat wel makkelijker dan veterschoenen. Die willen niet goed dicht door zijn wreef. Houden ook hoop dat het weg trekt. Hij heeft ook brede hoge voeten.
Esmée heeft maatje 20. En loopt sinds dr verjaardag. Ze heeft ook een hoge wreef, kon nergens slagen behalve bj House of Shoes. Weet niet of die evt. bij jullie in de buurt zit? we hebben nu een schoentje met veter.. deze waren 54.95. valt mee!