Serieus? Wat belachelijk. Hier stond de mc gewoon in de auto, ik met baby in rolstoel naar de auto en daar in de mc. Met zo'n zwaar onding het ziekenhuis door zag ik echt niet zitten.
Ik ging ook in de rolstoel want sectio Maxi stond in de auto, man droeg de tassen en duwde de rolstoel. Ik had zoontje vast. Ik had moeilijk die maxi kunnen tillen. Wat een gezever zeg, blij dat ze bij ons niet zo moeilijk deden.
Wij hadden in eerste instantie gekozen voor de Nuna Rebl, leek ons ook erg handig en fijn dat we in 1x "klaar" zouden zijn voor de komende 4 jaar en daarnaast een MC pebble voor in mijn auto.. Daarna bedacht dat het toch niet zo handig zou zijn, 2 verschillende bases en autostoelen in onze auto's dus toch maar de bestelling gewijzigd in 2x familyfix en 1 MC pebble plus. Nu erg blij dat we geswitched zijn want dochtertje slaapt regelmatig in de auto en wordt wakker als ze eruit wordt gehaald dus voor een korte boodschap even op het onderstel klikken of als we weer thuis zijn even laten slapen is het ideaal! Ook bij bezoek aan CB of naar het zwembad is het fijn dat ik haar veilig in haar stoel kan zetten want de kinderwagens mogen niet mee naar binnen, de MC wel. Ons is verteld dat een kindje maximaal 2 uur per dag (in totaal) in MC of niet plat wipstoeltje etc.mag dus voor langere afstanden of tijd ging de wagenbak mee. Nu zit ze liever in de wandelwagen maar wordt dus regelmatig wakker als ze weer de auto in moet dus we hebben ook altijd de adapters van de MC mee en bekijken per keer waar ze beter in terecht kan. Succes met de keuze!
Wij gaan ook voor een Maxi cosi, de maxi cosi Pebble (niet de plus) en de familyfix zijn nu in de aanbieding als set op de familyfix kan daarna een vervolg stoeltje dus dan kun je het onderstel optimaal gebruiken. Het systeem is heel gebruikersvriendelijk met in en uit de auto halen en dat vind ik zelf een voordeel. inderdaad is de maxicosi best zwaar en hoe handiger het systeem werkt hoe fijner. mijn dochter viel ook vaak in slaap in de auto en vond het dan handig om haar uit de wagen te halen en even binnen te zetten tot ze wakker werd. zeker als ze last had van darmkramp dan was de ietswat gebogen houding voor haar blijkbaar erg fijn om in slaap te vallen en zodra ik haar eruit tilde na een kort slaapje dan was ze helemaal van streek.
Hier een maxi cosi pebble die op de joolz day past. Na de bevalling, keizersnede, ik in een rolstoel, vriendlief mij duwen+ koffer en tas mee en ik duwde de kinderwagen vanuit de rolstoel weer waar de maxi cosi op geklikt zat met onze zoon. Best handige constructie vonden wij! Ik zou voor een losse maxi cosi kiezen die op het onderstel kan van je kinderwagen. Hier hebben we een maxi cosi merendeels alleen voor autoritten gebruikt. Maar soms ook voor een snelle boodschap, doktersbezoek of een bezoekje aan het cb (als het regende). Als we langer gingen wandelen, dan altijd zoontje in de wagenbak. Ik zou nooit nu al een stoeltje kopen voor na de maxi cosi groep 0. Tegen die tijd weet je wat je kindje fijn vindt qua houding, grootte, formaat auto etc... stap voor stap...
Bij mijn oudste heb ik de maxicosi veel gebruikt, ook buiten de auto, ivm extreme refluxklachten was dit voor hem een fijne houding waarbij hij ook zoveel mogelijk voeding binnen kon houden. Echt blij was ik er echter niet mee, het is inderdaad niet goed voor de ontwikkeling van je kindje en het kan een afplatting van het hoofdje versterken. Bij mijn jongste, die veel minder last had van reflux, heb ik hem dan ook eigenlijk alleen in de auto gebruikt, ging ik winkelen of gingen we naar de dierentuin oid dan ging hij in de draagzak (wel een ergonomische) of in de wagenbak. Hij sliep dan meestal gewoon door.