Nachtlenzen

Discussie in 'De lounge' gestart door Stroopie, 29 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik was gisteren bij de opticiën en die vertelde me, dat ik in aanmerking kwam voor nachtlenzen. Dat zijn speciale lenzen, die je hoornvlies platter maken en je daardoor overdag geen bril/lenzen meer nodig hebt.

Wie heeft dit ook en hoe bevalt dat?

2. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    ik lees mee!

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Mijn zus heeft ze net Stroopie, week of 4 nu denk ik. Zag na 1 nacht al bijna perfect. Zij vindt het dus heel erg fijn!

ik vind ze zelf best duur... je doet er niet zo heel lang mee

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb ze al jaren nu. Ideaal!!

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Niks voor mij.

Ik heb extra zuurstofdoorlatende zachte lenzen en voel overdag sowieso niet dat ik ze in heb en dus geen problemen mee.
    Bovendien zijn nachtlenzen volgens mij vrij duur, en vind het maar een eng idee dat ze het hoornvlies tijdelijk afplatten.

Ook denk ik dat lenzen in s nachts vervelender is dan overdag (bijv met door je ogen wrijven etc)

Dit ik erover op internet

Hoe werken Nachtlenzen?
    Nachtlenzen hebben geen direct contact met je hoornvlies, maar drijven op de traanfilm. Door de speciale vorm van de lens zorgt de traanfilm dat de voorkant van je hoornvlies ietsje platter wordt. En daar voel je helemaal niets van. Je kunt dan een of twee dagen scherp zien.

Aan Nachtlenzen hoef je niet te wennen, want ze voelen direct prettig aan. Je kunt ze - zonder dat je het merkt - de hele nacht dragen, want ze zijn volkomen veilig.

Mocht jij, om welke reden dan ook, stoppen met Nachtlenzen dragen dan gaan je ogen vanzelf weer naar de oorspronkelijke situatie terug.

6. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Interessant!! Hoe duur zijn ze ongeveer..?

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik had eerst lenzen overdag, maar kreeg daar last van (droge, geirriteerde ogen) en 's nachts voel je ze niet. Ik doe ze in, ga slapen en de volgende morgen haal ze vaak na het douchen gelijk eruit, maar soms loop ik er nog wel 2 uur mee rond en heb er dan geen last van.

Ik doe ook vaak in het weekend een nacht ze niet in en mn zicht is dat nog steeds goed, tuurlijk wel wat minder dan die dag ervoor, maar niet hinderlijk.

Ze zijn idd vrij prijzig. Ik weet niet precies wat ze kosten. (ik heb er maar een en haal die bij een bevriende optometrist). Je doet anderhalf jaar met een lens ongeveer, net zo lang als de meeste harde lenzen tegenwoordig. Ik krijg een keer in de 3 jaar vergoeding van de zorgverzekering, dus ik hoef maar een keer in de 3 jaar een lens zelf te betalen en dan heb je nog vloeistof, maar die heb je normaal ook.

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Volgens mij iets van 225-250 per lens.

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Voor de kosten zou je trouwens beter je ogen kunnen laten laseren, heb je er vrij snel uit tov nachtlenzen (en ook brillen of gewone lenzen), maar dat durf ik nog niet aan.

10. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Tot welke sterkte gaan ze eigenlijk?

11. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    ik heb ze gehad maar vond ze absoluut niet prettig zitten en kon er ook niks mee zien als ik ze in had. ik moest ze ook echt elke nacht in anders zag ik niet goed. ik betaalde 30 euro per maand incl alle vloeistoffen.

12. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    De prijs van een nachtlens zit gemiddeld rond de €180,- maar er zijn ook veel zaken die het aanbieden om ze per maand te betalen. De sterkte die je moet hebben is ongeveer van -1.00 tot -4.00 ook mogen je cylinders niet te hoog zijn.

13. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik heb ze nu een week of 6. Ze bevallen mij erg goed. Ben egr blij van mijnn bril af te zijn. Ik voel ze wel, maar alleen als ik ga knipperen met mijn ogen. Ik doe ze dus ook echt in als ik ga slapen en ´s ochtends gaan ze uit meteen als ik uit bed ga. Ik zie er wel goed mee, soms een beetje troebel. Maar ik had altijd al 's ochtends veel last van vieze ogen.

Ik heb voor het eerste jaar €500,- voor 2 paar lenzen en vloeistof voor een half jaar. Dit is incl. aanmeten en diverse check ups. Na dit eerste jaar hadden ze het over €300 per jaar.

Laseren durf ik nog niet aan. Hoor teveel verhalen dat mensen toch weer aan een bril moesten.

14. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0

Bedankt voor je antwoord! Dat is inderdaad behoorlijk prijzig!

Ik ben ook sterk aan het overwegen om volgend jaar mijn ogen te gaan laten laseren lijkt me een hele verademing! Opstaan zonder lenzen in te doen en toch goed te zien.. wauwieee

15. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Als je ze iedere nacht in doe, dan doe je er een jaar mee.
    Ik heb nu maandlenzen en met nachtlenzen zou ik wel iets duurder uit zijn, maar ik heb dat er wel voor over.

16. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik heb ze goedkoper. Ik zou nu iets van 420 euro kwijt zijn met alles erbij. Vloeistof, oogmetingen en extra lenzen voor de eerste paar dagen opvang als je ogen beter worden. Na een jaar wordt dat nog minder, omdat je dan al die extra oogmetingen niet nodig hebt.

17. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ik heb gisteren mijn ogen laten meten en over twee weken begin ik met de nachtlenzen.

ik betaal het eerste jaar 425 euro. daarna 325 per jaar.
    behoorlijk stuk duurder als de lenzen die ik had ( internet) maar dat heb ik er denk ik wel voor over,.
    had gehoord dat laseren 2500 euro was en dat je dan 10 jaar later weer opnieuw moet of toch weer aan een bril.

18. Sasya

Sasya Fanatiek lid

26 jul 2011
    1.217
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn vriend heeft ze en draagt ze al 2 jaar.
    Hij vind het echt super en ze werken prima :)

19. SeaShell

Maar in 5 jaar haal jij dat laseren er dik uit
    Je betaald nu aan 5 jaar nachtlenzen zowat een laserbehandeling.
    Ook al mocht het maar 10 jaar baten, dan nog is het voordeliger om €2500 voor laseren in 10 jaar te betalen ipv €3500 of hoger in 10 jaar (ook lenzen stijgen in prijs) voor de lenzen te betalen

20. SeaShell

Zou je op de lange termijn geen schade ondervinden van deze lenzen? Omdat ze het hoornvlies plat maken? Is het wel goed wetenschappelijk getest? Ik zou het iig niet durven

Waarom gebruiken jullie geen gewone lenzen voor overdag dan?
    Ik betaal €20 per maand voor zachte extra zuurstofdoorlatende lenzen van -4.00 en cylinder en lenzenvloeistof en houders en ik voel ze echt niet zitten, ook niet aan het einde vd dag, vergeet ze zelfs af en toe uit te doen zo comfortabel zitten ze

De oogarts beveelt deze lenzen ook aan ( air optix)

Voor laseren ben ik helaas een te bange poeperd :p

Deel Deze Pagina