Hallo dames. Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd naar jullie ervaringen. Ons meisje is nu 15 maand en heeft gisteren haar eerste losse stapjes gezet. Het waren er 4/5 zo ineens zonder dat we het oefenden. Vandaag deed ze al aanzienlijk vaker een paar stapjes los zetten. Nu is mijn vraag, hoelang duurde het bij jullie dat jullie kindje de eerste losse stapjes deed en echt ging lopen? Ben heel nieuwsgierig sorry. Kan niet wachten om haar te zien stappen. Zó schattig. En ze gaat trouwens wel midden in de kamer gewoon los staan zonder hulp van meubels of iets dergelijks, dus ze is best heel stabiel. Gaat door de hurken om wat te pakken of om haar evenwicht weer te pakken en doet dan weer een paar stapjes 2/3. Hoor graag meer ervaringen! Alvast bedankt xxx
Eind november stapjes van de een naar de ander en begin januari liep hij heel de kamer door. Een maand dus.
Bij de oudste zat er 2 mnd tussen. Die liep volledig los met 13,5 mnd. Jongste doet nu soms wat losse stapjes.
Ik denk dat hij zo vanaf een maand of 11 losse stapjes zette en hij ging echt los lopen met 12,5 maand. Hier heeft er zo'n 1,5 maand tussen gezeten.
Tjonge wat snel allemaal! Goed hoor. Hier nog geen eens sprake van (echt) staan. Gingen jullie kindjes vanzelf staan/lopen of hebben jullie dit een beetje gestimuleerd? Hier begint ze (na wat stimuleren) zelf tegen de rugleuning vd bank te staan.
mijn dochter deed haar eerste stapjes een maand geleden en 2 weken later liep ze. Nu loopt ze al mee naar school enz 10 min lopen.
Hier een meisje van 15 maanden dat langs de bank tafel en vensterbank loopt maar nog niet los. Ben ook zo benieuwd wanneer ze los een paar stapjes kan doen. Kruipen vind ze nu nog veel te makkelijk lijkt het
Wij hebben het hem zelf laten doen. Als we zagen dat hij het graag wilde, maar het niet lukte hielpen we hem. Dan lieten we hem de beweging van het gaan staan ervaren. Daarna was gaan zitten eng en lieten we hem dat voelen hoe dat moest. Dus samen doen en het niet overnemen. Overigens loopt mijn zoontje nog niet los, alleen als een speer langs de meubels. Ik ben ook benieuwd wanneer het zover is
met 10m zette ze hier en daar een stap los. met 11maanden deed ze meerdere stappen los (4 of 5) en met haar verjaardag sjeesde ze er vandoor. al met al 2 kleine maandjes, nog niet eens denk ik. zoonlief was 17maanden toen hij pas ging lopen. hij begon met stappen toen hij 14maanden was denk ik
Met 13 maanden staan, met 15 maanden achter de loopkar lopen en aan de hand, met 18 maanden los...en gelijk stabiel en grote afstanden. Hebben 'm wel geprobeerd uit te dagen maar had geen zin, komt vanzelf
zijn bij ons in de familie dan de kinderen zo snel of??? ik vond mijn zoontje al laat met los lopen en die was 12 maanden.... hij liep al wel vanaf 7 maanden in de box langs de rand en drna langs de bank enzo. mijn nichtje was 9 maanden toen ze los liep zo ook de dochter van een vriendin van mij. me andere nichtje was 11 maanden. en veder in de familie ook allemaal sowiezo met een 12 maanden en het zijn heel wat kinderen haha
Mijn dochter ging met 10 maanden los staan, zonder zich vast te houden. nu met 11 maanden loopt ze los. Zat dus een maand tussen.
Wat een verschillende reacties zeg! Wat gaaf. Soms zeggen ze als ze de eerste stapjes los zet loopt ze binnen een paar weken, maar dat kan dus ook nog wel even duren! En ik weet dat het wel vanzelf komt hoor. Is iets om naar uit te kijken, maar wil het zo graag, haha. Thnx voor al jullie reacties! Tussen het alleen staan en echte lopen zit dus ook niet zoveel tijd. Nou ze staat al denk een maandje alleen zonder hulp. Nu dus eerste stapjes gedaan, en het wachten is op het lopen. Hoor graag nog meer ervaringen! Ook vooral rond de leeftijd van m'n dochtertje. Ze is 15 maand. En volgens mij pakken ze het hoe ouder hoe sneller op? Niet beledigend bedoeld hoor! Maar lees vaak dat kindjes van boven de 14/15 maand soms zo weglopen, of al heel snel stabiel zijn. Hoor graag meer van jullie!!! Liefsxxx Sharon
Wij hebben niet echt gestimuleerd maar wat we wel gedaan hebben was onze zoon de kleine stukjes aan de hand mee laten lopen (bijv van deur naar auto). Hij vond dat lopen zo geweldig leuk dat hij het niet leuk meer vond om op de arm te moeten en gooide zich voorover in je armen om te mogen lopen. Zo heeft hij al veel aan de hand meegelopen voordat hij los kon lopen.
Gaan staan rond de 8 maanden en al snel langs de meubels lopen. Met precies 13 maanden op vaderdag liep onze dochter ineens los erg leuk omdat we bij mijn ouders zaten en het allemaal zagen gebeuren. Sinds die dag loopt ze echt los