in dubio over de BMR en MenC

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DoubleD, 9 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Laat ik voorop stellen dat beide kinderen volgens programma zijn gevaccineerd.
    Maar bij mijn dochter al ontzettend getwijfeld over BMR en me uiteindelijk toch onder de tafel laten lullen. De jongste zal volgende maand zijn BMR en MenC krijgen en ik ben eruit dat deze gesplitst gegeven zullen worden met sowieso een tussenpose van 8 weken.
    Op de een of andere manier heb ik toch een angst dat hij wat van de BMR zou kunnen overhouden mede omdat hij dysmatuur was.
    Ik zit in een enorme twijfel of dat ik het alleen apart zal geven of de BMR zelfs nog eentijdje uit zal stellen. Door internet research komt autisme/handicap naar voren als mogelijk risico, maar een wetenschappelijk onderzoek kan ik hierover niet vinden.
    Zijn hier moeders die ook afwijkend de BMR en MenC hebben gegeven?
    Hij reageert verder amper op de vorige vaccinaties, maar het zit mij toch echt niet lekker.

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Je kunt ze gewoon apart laten zetten. Het zijn verschillende prikken dus het cb hoeft heen andere prik te hebben hiervoor.

Ik laat ze ook niet tegelijk zetten, eentje is genoeg. Het cb zal wel even opkijken maar gewoon duidelijk zijn en verzoeken om twee prikmomenten.

3. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn kinderen hebben, op de BMR na, alle vaccinaties gehad. Wel later, ik ben bij beide pas na de 6 maanden begonnen.

BMR twijfel ik nog steeds over, en heb hem tot op heden nog niet gegeven bij beide. Twijfel over gewoon wel geven, zoontje op latere leeftijd de bof en dochter rode hond, of helemaal niet.

Vind het ook erg lastig, snap je twijfel!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Over dat autisme zijn wel artikelen, (heb zo even geen links voor je), maar die laten vooral zien dat de bewering dat je autistisch zou worden van de vaccinaties, helemaal niet bewezen is en wordt dus naar het rijk der fabelen verwezen ;)

Wij hebben bij de oudste de BMR eerst steeds uitgesteld vanwege terugkerende oorontstekingen en uiteindelijk besloten 'm niet te geven om haar de kans te geven de ziektes zelf door te maken.
    Binnen onze families zijn deze ziektes altijd goed doorstaan, ik heb ze zelf alledrie gehad als kind ook en daarmee een levenslange immuniteit opgebouwd.
    Wij vinden de kans op complicaties zo klein dat we de prik voor jonge kinderen een beetje onzinnig vinden. Kans op vervelende complicaties wordt wel een flink stuk groter in puberteit en volwassenheid, en dus gaan ze hier de prik alsnog krijgen op het vaccinatie-moment dat gepland staat met 9 jaar, als ze de ziektes dan nog niet doorlopen hebben.

BMR is een vaccinatie die een bepaalde mate van volgroeid zijn van het immuunsysteem vraagt, en voor ons dus reden geweest om te beslissen dat in eerste instantie, bij twee dochters met beiden een kwetsbare gezondheid, we deze prik niet gingen geven. Als ze straks wat groter zijn en hun immuunsysteem wat steviger/gezondheid stabieler, kan het altijd nog :) Je hebt tot 18 jaar alsnog recht op de prikken, als je ze eerder niet geeft :)

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Autisme is aangeboren en genetisch en dat krijg je niet van een vaccinatie.
    Ik heb ze bij alle 3 mijn kinderen gelijktijdig laten zetten want anders moet je weer terug voor een vaccinatie en dat vind ik eerlijk gezegd heel vervelend.De jongste is wel flink ziek geworden van de Meningococcen C vaccinatie.
    1 dag hoge koorts en echt niet lekker.De BMR werkt pas na 7-10 dagen en toen had ze alleen lichte vlekjes.Mijn oudste kinderen hebben nooit last gehad en hebben ondertussen ook de 9 jaars prik al gehad.
    Als je apart zet zou ik wel eerst de Meningococcen zetten.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Goh als je alles gaat lezen dan wordt je gek van.
    Autisme heeft niets te maken met vaccinaties.
    Wel kunnen uiteraard verschillende dingen optreden qua reacties maar dan kan je kind net zo goed bij roodvolk overleden of verstandelijk beperkt worden erna.
    Kansen zitten overaal ook van verkoudheid kan kind overlijden.

Ik heb bewust niets gelezen. Enkel nu over waterpokken vaccinaties maar dat gaan we ook volgende week zetten alles overwogen te hebben.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De link tussen autisme en vaccinatie is een grote leugen in de medische wereld. De professor die dit zou hebben ontdekt is ook uit zijn vak gezet en zijn 'wetenschappelijke' artikelen zijn gerectificeerd. Daar hoef je dus echt niet bang te zijn.

Wel snap ik je terughoudendheid voor wat betreft het dysmatuur zijn van je zoontje. Misschien zou je eens kunnen overleggen met je kinderarts. Opsplitsen kan natuurlijk altijd. Uitstellen, zeker als het over slechts een paar weken gaat, heeft mi weinig meerwaarde. Het zou voor mij ook afhankelijk zijn of mijn kind bv naar een kdv zou gaan.
    Doe waar je je goed bij voelt. Dat is naast medische zorg toch erg belangrijk.

8. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Bedankt voor alle adviezen. Hier heb ik zeker wat aan. Ik weet niet.. hij is nogal een tobber met zijn gezondheid en krijgt ook als aanvulling vitamine C, maar ergens zegt me dat zijn afweersysteem gewoon nog niet is zoals het hoort. Hij is een zogezegde happy weezer en bromt en hoest eigenlijk doorgaans altijd. Echt een kwakkelaar qua luchtwegen. Daarom weet ik niet of ik het aan durf. Zou bovenstaande voldoende zijn als motivatie voor eventuele tijdelijke uitstel van de BMR, als hij wat groter is bijvoorbeeld? En met een eventuele mazelen uitbraak is hij dan met inenten gelijk beschermd?
    Bah, moeilijk dit.

9. soeee

soeee Niet meer actief

Merah: Ik had wat reacties van je gezien in een ander topic gister (geloof ik). Mag ik je een pb sturen? Heb wat vragen :)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn dochter was ook dysmatuur, en is ook altijd een kleintje gebleven. Ik twijfelde bij haar ook of ze de BMR wel aankon, omdat die toch soms wat heftiger valt. Maar aan de andere kant twijfelde ik ook hoe zijn een eventuele mazeleninfectie zou doorstaan.
    Zij bleek dus uiteindelijk totaal geen klachten te hebben na het zetten van de BMR. Had ik me helemaal voor niks zorgen lopen maken...

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Autisme is een verzonnen verhaal! Degene die het heeft verzonnen heeft het zelf ook toegegeven.
    Wel gaat een kindje van 14 maanden en ouder zich heel snel ontwikkelen tot een echte dreumes en al snel naar een echte peuter, echt! Die ontwikkeling krijgt een enorme spurt en dat is ook precies de tijd dat je vaak al aan een kindje kan zien of hij of zij autisme kan hebben en daarom word het vaak nog gelinkt aan die bmr prik! Het heeft er alleen helemaal niks mee te maken maar het is gemakkelijk om iets de fout te geven.
    Autisme is aangeboren maar herken je pas als ze zich sociaal goed gaan ontwikkelen. En dit is bij de overgang van dreumes naar peuter.

Het maakt me niet uit wanneer je de prik geeft en hoe je het laat doen. Ik weet ook niks van dysmatuurtjes dus ik kan je daar ook geen raad over geven. Zolang je de prikjes uiteindelijk maar laat zetten :)

12. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Hier was dochter niet dysmatuur, wel prematuur. Ook zij heeft altijd gedoe met haar longen. Hebben bmr een aantal maanden later gegeven, in oktober (voor het griepseizoen echt was losgebarsten). Ze heeft er totaal geen last van gehad.

13. Wij mogen ook in januari en vind het toch ook wel weer eng. Net als de eerste DKTP prik. :(

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sorry Soeee, ik zie je reactie nu pas.
    Je (iedereen) mag me altijd een pb sturen!
    Maar of ik het antwoord weet ;)

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als hij zo vatbaar is zou ik hem júist wel op tijd laten enten.

16. raspberry

Hoe heeft hij op de andere prikken gereageerd? Als daar helemaal geen reactie op kwam, of heel licht, zou ik de BMR wel aandurven. Wij hebben de BMR dus wel uitgesteld, omdat op DKTP al zo fors gereageerd werd hier... :(

17. soeee

soeee Niet meer actief

Merah: Hihi komt eraan!! :)

18. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik gaf van vsm druppels voor en na de prikken.. mijn dochter heeft nooit gereageerd op de prikken, maar bij BMR voor de zekerheid wel gedaan. Mijn dochter is ook een lichtgewichtje, maar heeft een sterk immuunsysteem denk ik... nog maar 1x ziek geweest. Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe het heet van vsm... dementie..... ;) als je het wil weten pb me maar.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hier dus ook...een dysmatuur met veel oorontstekingen het eerste haar en veel opgepikt van buikgriepjes en verkoudheidjes. Mij sterkte dat juist in het idee die BMR te geven, want ik moet er niet aan denken dat ze 1 van die ziekten gehad had. Ze reageerde op de dktp prikken ook nauwelijks. Ik heb hem wel alleen laten zetten toen ze goed fit was.

20. raspberry

Grappig, want ik vond dat hier dus juist teken dat het immuunsysteem al veel te veel te verwerken had en hebben de BMR dus om die reden niet gedaan. Gaan ze met 9 jaar krijgen als ze het dan nog niet zo gehad hebben, (maar die kans is nogal klein, dat je mazelen krijgt, ook met de epidemie van vorig jaar in gedachten).
    Maar hier reageerden ze dan dus beiden wel heftig op de DKTP al, dat maakt wel uit :)

Deel Deze Pagina