De titel zegt het al ik ben op zoek naar een perfecte draagdoek/zak. Me voorkeur gaat een beetje uit naar de lodger maar wil eerst wat meer info over voordat ik het koop het is best prijzig. Ik heb zelf een draagdoek die je moet knopen maar dat knopen lukt me gewoon niet hoe vaak of hoelangs ik ook oefen het lukt me niet. Wus welke draagzak of doek heb jij en werkt wel goed laat het me weten ik wil er morgen voor op pad gaan.
De lodger is een rampzalig ding en er zijn gevallen bekend waarin een kindje daarin gestikt is, vanwege liggen in de kommahouding. De luchtpijp kan dan bekneld komen te liggen in die houding en dan overlijdt je kindje dus door verstikking Als je niet van het knopen bent, zou je voor een ergonomische drager moeten gaan: ergobaby, manduca, boba zijn zo eens wat van de merken die goede dragers maken die voor jouzelf prettig dragen EN voor je kindje goede ondersteuning geven. Ik ben zelf van de doeken en niet van de gespen, dus kan je geen specifieke info daarover geven verder, maar meiden zat die veel weten over de echte ergonomische dragers hier Babybjorn, Chicco, Lodger en Stokke moet je in ieder geval niet hebben: die ondersteunen de heupjes te weinig en dragen voor jou als ouder vaak ook niet zo lekker, (teveel trekken aan je schouders).
Een storchenwiege ssc. Hele fijne en ergonomische drager. Vooral dat ergonomische is belangrijk. In een Babybjorn of een Stokke zit je kindje niet goed. Ze zijn niet ergonomisch ook al claimen ze dat wel te zijn. De draagzak die ik heb is eenvoudig op maat te maken. Je hebt een band die je om je middel heen klikt en de schouderbanden kun je vastknopen. Niks ingewikkelds aan. Man en ik hebben allebei een heel ander postuur. Hij brengt dochter naar kdv, laat de draagzak daar en ik haal haar op. In twee tellen is hij op maat. Erg makkelijk. Dragen is zo leuk om te doen, knus met je kleintje Aanvulling: ik gebruik de Storchenwiege vanaf de geboorte. En hij is tweedehands te vinden op marktplaats, scheelt je geld. Ook is er op Facebook draagdoekenmarkt. Daar worden soms ook draagzakken aangeboden.
Eigenlijk wat Rozemarijke zegt dus doe jezelf en vooral je kleintje een lol en koop alsjeblieft niet zo'n onergonomisch bungelding!
Heb zelf een tricot slen maar dat knopen is een ramp weet gewoon niet wat ik verkeerd doe ik knoop me een ongeluk maar elke keer als ik me kindje erin doe zit ze gewoon niet lekker wat doe ik verkeerd . Heb ook een mini monkey maar hier ligt ze niet lekker in. Ik had gehoord dat er in de lodger een band zit voor dat het kindje niet kan zakken ik wist niet dat het gevaarlijk kan zijn.
De minimonkey is net zo'n onding als de lodger En de nieuwe lodger heeft idd een buikband die de baby beter op z'n plek moet houden, heb ik vanmiddag gelezen in een review, maar daarin ligt je baby nog steeds in de verkeerde houding en kan dus nog steeds stikken. Vooral ook omdat lodger van materiaal gemaakt is dat niet goed ademt en waarbij je kindje het hoofdje heel erg in de stof kan drukken. Net zoals je een kind dat z'n hoofd nog niet op kan tillen, niet in buikligging in bed legt, zou je dat dus met dragen ook niet (moeten) doen. Voor het knopen kun je trouwens bij een draagconsulent een draagconsult doen. Kost meestal rond de 30-40 euro en dan kom je er misschien achter wat je fout doet. Doe je wel buik-tegen-buik, of loop je te prutsen met de kommahouding? Want die is lastig te knopen en heeft dezelfde gevaren als dragen in de lodger! Op youtube staan zat filmpjes trouwens. En als je facebook hebt: de groep draagpraat. Kun je een hoop tips krijgen