Hoi! Weer ff n vraag van hier T valt mij op dat onze dochter niet echt kauwt op eten, maar sabbelt. Brood bijv. sabbelt ze (half kauwend?) op tot het zacht is en slikt het door. Goodies koekjes (vandaag eerste x gehad) sabbelt ze eraf en sl dit in 1x door! Gevolg: Madame stikt bijna Bij groente/fruit idemdito.. Ik prak het maar ze slikt gewoon alles weg. Hoort dit erbij? Gaat ze vanzelf echt kauwen?
Hier duurde het heel lang voor ie echt ging kauwen...(9 maanden ofzo) En stikte dus ook zowat in zn eten met spugen tot gevolg e.d Daarom ben ik heel lang 6 maanden potjes blijven geven.. En ineens had ie t door
Ja ik pureer en prak haar eten door elkaar. ze kan wel stukjes eten zonder echt veel kokhalzen, maar z slikt alles in 1x door. zo ook bijv dat koekhe, was wel 2cm denk ik nja ik kan niks anders doen dan haar tijd gunnen, maar dan weet ik iig dat ze niet de enigste is vond t zo eng, bij elke hap die ze slikt hoor je zo'n gulzig groot geluid,"oink"
Hier sabbelt ie ook op het meeste hoor, met ook wel wat kauwen tussendoor maar vooral met brood sabbelt ie er inderdaad op. Zal vanzelf wel meer kauwen worden.