losse stukken eten baby 8 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Justy, 19 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Vandaag aardbei gegeven met een beetje stukjes (dus zeg maar geprakt maar niet gepureerd) en dat ging goed. Maar dat is ook niet zo gek want ik heb nooit gepureerd.

Ook heb ik tussendoor stukken komkommer en tomaat gegeven. Bij de tomaat keek hij heel vies maar van de komkommer heeft hij 1 (jaja 1, haha) stukje afgebeten en opgegeten. Ik helemaal blij :) dus ik blijf t maar zo aanbieden tussendoor....

En idd brood altijd al in stukken dus dat is t gekke.... T zal wel aan denstructuur liggen dan ofzo.

En van die potjes fruit waar zo nu enndanneennstukje in zit spuugt hij soms gewoon de stukjes uit (terwijl ze heel mini zijn) lijkt wel of hij of gepureerd kan eten, of stukjes en niet gepureerd met af en toe een stukje. Maar de door mij vers geprakte fruit gaat dus weer wel....

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het is niet zo gek dat hij kleine stukjes uittuft. Kleine stukjes 'verborgen' in een papje zijn veel verwarrender voor die kleintjes dan een gewoon los, groter stuk fruit. Ze verslikken zich ook sneller in kleine stukjes.

En een roosje broccoli smaakt puur echt hartstikke goed! ;) Al eet je het zelf niet, zou ik het je zoontje wel aanbieden. En dan ondertussen ook zijn prakje geven.

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Daar ben ik nu inderdaad mee bezig. Ik laat hem errst lekker zelf aan modderen en later geef ik hem zn eten. Vanmiddag voor de lunch heb ik hem stukken komkommer en gekookt ei gegeven en er zijn echt een paar afgehapte stukjes naar binnen gegaan. Gisteren gaf ik hem totmaat en daar keek hij wel heel vies bij :D

Ik ben iig helemaal blij dat het gelukt is. Vanaf nu zal het wel steeds iets beter gaan....

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Caitlyn krijgt hier gepureerde groente en fruit op haar eigen eetmomenten en tussendoor, zeker als wij en onze oudste dochter eten, krijgt ze stukken om zelf te eten.
    Dat gaat met het een beter dan met het andere, maar ze ziet ons eten en wil dan ook, dus dat stimuleert erg :) Er komt nog weinig van binnen, en van wat er binnen komt van de stukken, zie ik veel ook weer zo terug in de luier, maar dat is het proces van leren gewoon :)
    Laatst hadden we erwtjes en daarvan had ik een aantal op het blad van haar kinderstoel gelegd. Erg grappig, zat ze met duim en wijsvinger te proberen ze te pakken en op te eten :D (Met wisselend succes uiteraard ;)).

Maar ik vind dit dus de ideale combi: op haar eigen eetmomenten krijgt ze zo voldoende voedingsstoffen binnen en op onze eetmomenten kan ze oefenen, (en wijzelf daardoor rustig eten... :)).

Voor alle duidelijkheid: onze eetmomenten zijn NA haar eigen eetmomenten. Ze heeft dan dus geen razende honger maar net genoeg om even lekker iets in d'r mond te willen doen.
    Zodra ze er handiger mee wordt, gaan we dat wat omdraaien denk ik, met de bedoeling dat ze uiteindelijk op eigen kracht voldoende binnenkrijgt en niet meer 'nagevoerd' hoeft te worden ;)

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat doe ik nu ook alleen dan voor de eetmomenten en dat lijkt te werken. Vandaag voor de fruithap eerst banaan zo gegeven en hij heeft twee mini stukjes binnen gekregen. Met de rest ging hij spelen dus geprakt en zo gegeven. Zo leert hij t vanzelf hoop ik...

6. sjak

sjak Niet meer actief

Had al even niet gelezen, maar zit wel hartelijk te lachen nu... Even voor de duidelijkheid, mijn man prakt niet alles hoor, haha, maar als er iets groens op zijn bord ligt en ook nog gekookte aardappels, tja, dan is er geen houden aan :)
    Nine krijgt fruit ook vaak in stukjes, peer, banaan, mango. Als het maar zacht is. Van een banaan afeten kan ze wel, maar niet van harte. Ze is gewoon een beetje lui wat dat aangaat. Ze wordt ook liever gevoerd, ze doet dingen ook bijna niet in haar mond en alles wat vreemd is, vandaag aardbei, spuugt ze eerst drie keer uit.
    Verder heb ik een hele goede eter, ze lust bijna alles, apart of gemengd. Behalve tomaatjes en bloemkool.

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik ga vanaf nu los door hem iedere dag stukjes te geven. T is leuk om te zien dat hij (ook al is t maar twee stukjes) toch binnen krijgt.... Mango is een goeie! De peren zijn nu niet meer zo lekker (einde seizoen). Ik wacht met smart op het zomer ftuit.t is nu nog niet zo veel.... Van de week 250 gram aardbeien gehaald voor 3 euro. Echt niet normaal.... Maar goed, hij vond ze wel lekker :)

Deel Deze Pagina