Zo gek op zijn melk?

Discussie in 'Voeding' gestart door S0fietje, 23 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Heeft 1 van jullie kindjes dat ook?

Hier krijgt onze knul 150ml melk bij zijn brood in de ochtend en middag. Maar brood eten en melk drinken gaat bij hem niet samen. Hij drinkt zijn melk op en eet dan niet zo goed meer. Dus de melk pak ik pas als hij zijn brood gegeten heeft. Maar de laatste weken begint hij na een paar stukjes brood kei hard te huilen om zijn melk. Hij stopt niet met huilen tot hij zijn melk heeft en eet dus ook niet meer verder. Dan pak ik zijn melk en hij drinkt zijn beker nog net niet in 1 slok leeg. Dan is het ook weer echt brullen omdat hij op is... Meestal wil hij nog wel een paar stukjes brood maar niet altijd. Hij heeft zijn buik lekker gevuld en de honger is weg. Al met al eet hij soms 1 boterham met ontbijt en met de lunch maar heel vaak ook maar een halve snee. Hij zou eigenlijk langzaam naar iets meer brood moeten ipv minder...

Herkennen jullie dit? En wat hebben jullie ermee gedaan?

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier ook pas een lange fase van 5 weken gehad van geen brood maar alleen melk willen maar sinds kort is dat weer voorbij. Vanmiddag heeft hij twee boterhammen op en "maar" 100 cc melk. Ik denk dus een fase....

Maar herken je zorgen. Ik dacht ook : zo zit hij tot zn 18e aan de melk (naja beetje overdreven dan ;) )

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Wat vindt je zoontje van pap als ontbijt? Dan krijgt hij en melk en granen binnen. Want de granen zijn wel belangrijk en zeker als ontbijt.

Al vind ik 1 boterham als ontbijt niet heel erg weinig hoor.. sommige mensen (en dus ook kinderen) zijn gewoon niet zo van het ontbijten.

Hoe gaat het met ander drinken? Dus drinkt hij 's ochtends tussendoor voldoende? Want dat merk ik ook nog wel eens bij mijn zoontje, als het drinken erbij ingeschoten is, dan heeft hij geen zin in een boterham, dan heeft hij gewoon dorst!

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Het probleem is meer dat hij nu weet dat als hij gaat huilen, dat hij dan zijn melk krijgt. Hij zet het op een gillen net zo lang tot hij hem heeft. Dat wil ik liever niet maar geen melk geven is ook niet meer verder eten. Wel melk geven is nog wel wat verder eten maar dan zit hij sneller vol en heeft hij genoeg na een halve boterham.

Ik heb al zitten denken net dat ik eens ga proberen om thee te geven tussendoor. Die drinkt hij niet achter elkaar op en is er nog ruimte voor de boterham. Eens kijken of hij dat pikt en dan erna nog wat melk drinken. Morgen in de ochtend ga ik eens kijken of dat iets is.

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Nee pap is ook echt zijn ding niet. Heb wat dat betreft alles geprobeerd. Van verschillende pap soorten en fruit er doorheen. Zelfs diksap erdoorheen gedaan maar nee meneer begin bij de eerste hap al te kokhalzen.

1 boterham is ook niet weinig maar sinds hij het door heeft dat hij melk krijgt als hij gaat huilen (en echt heel zielig en hard huilen met dikke tranen) eet hij dus vaak maar een halve boterham en soms zelfs nog minder. Door de melk is hij gevuld en is de honger niet meer zo groot. Af en toe een slokje tussendoor is ook geen optie want zodra hij die melkbeker heeft word hij in 1 teug leeg gedronken en is het huilen als hij op is.

Het is wel zo dat het de ene dag erger is dan de andere dag. Soms maak ik een tosti en dat vind hij zo lekker dat hij wel eerst eet en dan na zijn brood zijn melk drinkt. En zo ook als ik smeerleverworst op brood doe.

Het is een klein boefje die gewoon echt gek is op zijn melk (zit ook nog over de 300ml per dag heen).

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik bied overigens tussendoor steeds thee aan. Als ik merk dat hij niet meer zo enthousiast hapt bied ik een paar slokken thee aan en dan hapt hij daarna weer verder. Ik denk dat hij graag drinkt bij zn eten....

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

En als je de melk loskoppelt van het brood? Nu associeert hij ze natuurlijk samen en als hij zo graag melk drinkt, weet hij goed welk voedsel hij moet laten staan.

Probeer anders de melk eens 'los' te geven, zo een uur, anderhalf uur voor de lunch. En dan bij de lunch alleen water of thee.

Deel Deze Pagina