Let op met het kopen van (2de hands of nieuwe) kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lientje, 1 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Nu ik aan kinderwagen nummer 4 toe ben, wil ik jullie even waarschuwen dat je goed op moet letten wat voor kinderwagen je koopt.

Ik ben begonnen met een Quinny Freestyle vierwieler. Deze was veel te groot voor in onze (station) auto, en niet erg wendbaar. Het was een tweedehands en dus heb ik hem maar weer doorverkocht.

Vervolgens heb ik een Quinny Freestyle driewieler (ook tweedehands)gekocht. Elise is al uit de bak gegroeid, maar nog te klein voor een wandelwagen. En een wandelwageninzet heb ik er niet bij. Deze heb ik nu te koop gezet.

Ik had als wandelwagen een Firstwheels City Elite gekocht. Nou ik dacht die heeft 4 wielen, daar kun je lekker mee skaten.... Niet dus, terwijl de verkoper zei van wel. Ik heb hem nu 3 weken en hij staat te koop, zie te koop aangeboden op deze site....

Vandaag kwam mijn moeder thuis van de vogeltjesmarkt in Antwerpen. Had ze een prachtige driewielwagen met wandelwageninzet van Babydreams (merk kende ik niet) gekocht. Ik ben er helemaal blij mee en je kan er dus mee skaten en hij is enorm wendbaar. En de bak is ook nog eens groter, waardoor Elise weer in de bak kan.

Moraal van dit verhaal: denk goed na wat je levensstijl is, waar je het meeste rijdt, enz, voordat je een kinderwagen koopt. Voor je het weet zit je opgescheept met een model waar je je dood aan ergert.....

2. polman

polman Actief lid

14 jan 2007
    138
    0
    0
    Mjah, denk dat er maar weinig mensen skaten achter de wagen...
    Al heb ik in Denemarken afgelopen jaar een marathon gezien waarin sommige lopers een kinderwagen mee hadden...

Mischien handig om papa te laten oppassen als je gaat skaten ;)

3. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Jeetje, skaten achter de kinderwagen....Iets wat niet echt bij me zou opkomen...Lijkt me zelfs een beetje eng. Want wat nou als de wagen omvalt? Je hebt toch een behoorlijke snelheid. Zijn ze daar wel voor gemaakt?

4. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hihi... ja ik zag laatst ook emand skaten( gewoon achter een quinny speedi sx, ging heel goed) maar dat kind was al ruim een jaar... die was rustig uit een pakje aan het dirinken, hij vond het wel leuk volgens mij :)

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook wij hebben de wagen gekocht omdat er misschien wel mee geskate gaat worden. Dus er moest een handrem op zitten.
    Ik denk dat wij een behoorlijk grote bak hebben, maar ja.. Sam is dan ook met haar 3,5 mnd pas 50 cm dus die kan nog wel eventjes.

6. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    de bugaboo bak is idd heel klein
    maar die van quinny zijn behoorlijk groot..
    ik heb nog nooit een baby van 2 maanden gezien die niet meer in een bak pastte .. zelfs niet in die van bugaboo !

7. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hu? De bak van de quinny is kleiner als die van de bugaboo?
    Ik vind de bak van de bugaboo juist best groot.

8. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    nou niet echt hoor... :)

9. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    wij hebben de bugaboo,maar die is echt wel groot! Lang vooral...vind ik dan :p

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ja idd, en ik heb getwijfeld tussen die 2, ik heb ze vergeleken in de winkel.....de afmeting van de bugaboo is zeker weten groter!

11. Hihi, wij hadden met onze eerste dochter de quinny sx, die bak is echt klein ze was er met 4,5 maand eigenlijk al iets te groot voor, wij hebben nu de bugaboo cameleon, en die bak is dus echt wel groter, weet niet meer hoeveel groter maar heb het toen de tijd opgemeten en vergeleken en hij was een paar centimeter langer en hij is ook breder ;)

12. chantal25

chantal25 Actief lid

8 okt 2006
    238
    0
    0
    gelderland
    Ik heb nu zelf de first wheels city elite 2006 gekocht.
    Ik zag in je album dat jij de 2005 hebt.
    De bak van de 2006 is veel groter en de voorste wieltjes kunnen ook vast, dat is veel fijner als je bv wilt gaan skaten, hij blijft wendbaar maar gaat dus niet alle kanten op.
    Maar ik denk dat je zowieso goed op moet letten met een kinderwagen kopen welke activiteiten je er mee wilt ondernemen.
    gr.

13. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik ben het helemaal met Lientje eens, wat betreft de aankoop van een kinderwagen. Zelf ben ik ook al aan de derde toe.

Eerst had ik een model van de premaman, goedkoop kunnen kopen, tweedehands, oogde mooi, maar onze meid was wel al na 3 maanden uit de bak gegroeid.

Daarna heb ik de maxi taxi city gekocht, ben ik in het algemeen behoorlijk tevreden over. Die heb ik nieuw gekocht. En ook de maxi dreami bijgekocht.
    Doordat de maxi cosi, die op het onderstel van de maxi taxi paste, niet achterin onze huidige auto past, vond ik het niet zo leuk meer om hem te gebruiken, wou ons tweede kindje graag achter in de auto kunnen plaatsen ook en vind het wel handig om vlug eens boodschappen te doen en de maxi dan op het onderstel te plaatsen.

Dus hebben we dan uiteindelijk de creatis van bebe confort gekocht, samen met het loola onderstel (buggy + draagmand).

Ik had beter moeten weten in het begin, en al die centjes had ik beter gewoon gespendeerd aan een degelijke kinderwagen (zoals m'n loola). Had veel kunnen uitsparen zo.

14. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Als ik het opnieuw mocht doen en toen wist wat ik nu weet had ik geen Quinny Buzz gekocht maar een Bugaboo. Dan had Rick zeker tot 6 maanden in de kinderwagenbak gepast i.p.v. tot 4 maanden. Maar ja, niemand weet vantevoren hoe groot zijn/haar kindje wordt (en wij kregen toevallig een lang kindje).

15. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    wij twijfelen ook nog of we een quinny speedy doen of de bugaboo cameleon...heeft iemand tips of gebruikerservaringen met deze wagens?

groetjes Lonneke

16. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    1000% zeker een Bugaboo!

Lees alleen al de verhalen over de grootte van de bak!

Deel Deze Pagina