pneumokokken vaccin

Discussie in 'De lounge' gestart door Inky, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Nu ik zo al die verhalen hoor over hersenvliesontsteking ben ik erg blij dat wij onze oudste hebben Laten enten voor de pneumokken. (ik heb zelf overigens ook de enting gehad omdat ik op een basisschool werk en het ons aangeboden is toen het hier ineens veel voorkwam.)
    Bij NIels zit het nu in het rijksvaccinatieprogramma maar bij Lars toen nog niet.

Hebben jullie je eventuele oudere kinderen ervoor laten inenten? Zo niet waarom niet?

2. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mijn oudste (nu 2) is niet geënt. Ik wist ook niet dat 't mogelijk is haar alsnog te enten. Enne wat kost dat?

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    tegen bacterie kun je inenting krijgen tegen het virus niet.

toen mijn broertje het had hoefden wij niet direct een inenting omdat deze variant niet besmettelijk is, je word ingeent tegen de besmettelijke tegen die andere niet.
    ik kreeg later wel een injectie maar dat kwam omdat het landelijk was, mijn man is hiervoor nooit ingeent

4. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Wij hebben ons zoontje idd wel de pneumokokken vaccinatie gegeven. Voordat het in het rijksvaccinatieprogramma (RVP) was opgenomen, dus op eigen kosten. Ik dacht dat hij in totaal 4 keer een prik heeft gehad a ongeveer EUR 55,- per keer. Niet niks dus, maar ik dacht toen:
    Het wordt niet voor niks in het RVP opgenomen dus ik laat mijn zoon geen onnodig risico lopen! Hij was nl. net een paar maanden geboren voor het standaard in het pakket werd opgenomen...
    Geen moment spijt gehad. De gezondheid van mijn kind is me alles waard.

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Wij niet om dat Lisa er toen al te oud voor was. Ik geloof dat ze het alleen bij kinderen tot 2 jaar doen.

6. keizerin

keizerin Niet meer actief

Volgens mij ben ik daar ook voor geënt was dat niet een keer landelijk tot 19 jaar?of was dat weer voor een ander.

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Je kan altijd enten alleen raden ze het aan om het voor de 2 jaar te doen.
    Hoeveel prikken ze krijgen hangt af van de leeftijd. Lars heeft er maar 2 gehad. Het kost idd rond de 56 euro per prik.
    Het helpt ook tegen middenoorontstekingen en longontsteking.

8. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb Kaylee toen laten enten omdat ze prematuur was en een hoger risico liep. Daarbij heb ik een nichtje die hersenvliesontsteking heeft gehad en dan komt het wel erg dichtbij, dat risico wilde ik niet lopen met mijn frummie. Dus Kaylee is geënt.

9. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    In Belgie is het pas sinds januarie dat het standaard in het pakket zit, maar ik heb Yildiz al meteen vanaf de 2dee maand laten inenten tegen pneumokokken, de kosten waren wel voor onszelf maar gelukkig vergoede de verzekering de helft.

10. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Klopt, ik ben er zelf ook voor ingeent bij zo'n landelijke actie. Dat is nu vijf jaar geleden. Dus iedereen van 23 jaar en jonger is als 't goed is zelf daartegen ingeent.
    Was er toen geen sprake van dat 't standaard in 't entingspakket van kinderen zit? Of was 't een eenmalige actie?

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    dat was een aantal jaren terug ja klopt.
    was landelijk en volgens mij één malig en toen de kleine baby's die daarna werden geboren dat is nu weer uit het pakket volgens mij.

er waren toen landelijk veel kinderen met hersenvlies ontsteking die toen ook er aan overleden zijn (mijn broertje ook maar had toen de virus vorm, en heeft het gelukkig gered.) de bacterie is besmettelijk.

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik kan me niet herinneren dat ik daar voor ingeënt ben eigenlijk. :(

13. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Iedereen van 18 jaar en jonger dacht ik want ik ben ook niet ingeeint hoor! en dat was volgens mij ook een andere variant van de pneumokokken

Deel Deze Pagina