dit is toch niet normaal!!!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door butterfly1984, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Jongens gooien bijtend goedje in gezicht peuter

(Novum) - Een 2-jarig meisje uit het Brabantse Heeze is op het treinstation in haar woonplaats gewond geraakt toen twee jongens een flesje met een bijtende vloeistof vlak voor haar op de grond kapot gooiden. De peuter moest in een ziekenhuis worden behandeld aan brandwonden in haar gezicht, nek en oog, meldt de politie zondag.
    Het meisje stapte zaterdag rond 13.00 uur met haar moeder uit een trein. Toen zij onder een spoortunnel liepen, gooiden twee jongens het flesje vanaf de perrontrap. Dat spatte uit elkaar, waarbij de vloeistof de peuter raakte.
    De jongens, van wie de leeftijd wordt geschat op 10 tot 12 jaar, gingen er daarna op een fiets vandoor. De politie is op zoek naar getuigen.
    Onduidelijk is om wat voor vloeistof het gaat, zegt een politiewoordvoerder. Dat kan ook niet worden onderzocht, omdat er geen vloeistof op straat is achtergebleven. Het meisje kon na behandeling in het ziekenhuis naar huis en houdt geen blijvend letsel aan het voorval over, aldus de zegsvrouw.

2. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Tss wat afschuwelijk !!
    Waar gaat het heen met de wereld !! ??
    Gelukkig is het met het kindje nu weer beter.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Brrr.... mijn maag draait om van dit soort berichten!! Dit zijn geen kwajongensstreken meer...

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dit is toch niet normaal meer? Gelukkig houdt het kindje er geen blijvend letsel aan over, maar voor het zelfde geldt wel en waarom? Omdat 2 van die eikeltjes niet weten zich te gedragen.

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mja en toch heh.... Het zal maar echt gewoon n kwajongens streek zijn...
    Ik heb er 2 van rond die leeftijd. Ze zouden beter moeten weten idd. Maar goed dat zouden ze wel met meer dingen zoals niet door het rode rijden. Kan je denken JA das heeeeel wat anders. Maar in princiepe niet. Die jongens hebben dat spul niet expres en gericht op dat kindje gegooit. Misschien wisten ze wel niet eens wat t voor goedje was.
    Wat ik probeer te zeggen. Oordeel niet zo snel, dit zijn OOK kinderen! Wel wat oudere maar nog steeds kinderen.
    Het zal over n aantal jaar maar jou kind zijn die loopt te rommelen met een flesje spul waar hij de inhoud niet van kent en t gaat mis!

Ook ik reageerde geschokt hoor toen ik het bericht las. Je denkt toch allereerst aan dat arme meisje en de moeder. Maar dan toch even verder denken. Misschien omdat de jongens in de leeftijd vallan van mn andere 2 kinderen.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Wilma: ik begrijp jou ook wel en ik wil ook geen oordeel vellen, omdat ik er nu eenmaal niet bij was. Maar.... er staat duidelijk "toen de jongens een flesje bijtende vloeistof VLAK VOOR HAAR op de grond gooiden....". Dat lijkt me dan enigszins wel een gerichte actie. Anders wacht je wel tot het moment dat er niemand in de buurt is, lijkt me.

En ze renden vervolgens ook weg. Dat doe je ook niet als je je van geen kwaad bewust bent.

Maar tja, het kan ook nog eens zijn dat ze het per ongeluk lieten vallen toen ze op de perrontrap stonden en van de schrik toen wegrenden.

Ik hoop maar dat ze de jongens weten te vinden om zo de waarheid te achterhalen. Het blijft nu toch giswerk.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.090
    3.873
    113
    Nou, ik was vroeger ook geen lieverdje, maar ik had echt wel door of ik fout bezig was of niet. Waarom flikkeren ze uberhaupt een flesje van de trap af waar mensen lopen of er nou cola of een chemisch goedje inzit (ik bedoel, er bestaan ook prullenbakken), dat doe je al met een reden. En vervolgens op je fiets er vandoor gaan.
    Dat kinderen niet overal de gevolgen en de ernst van inzien ben ik met je eens, maar tenzij deze jongetjes volslagen onnozel waren, geloof ik niet dat het allemaal zo 'per ongeluk' was.
    Gelukkig is het meisje er nog goed vanaf gekomen.

8. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Wat een verschrikkelijk verhaal...
    Gelukkig komt het meisje er goed vanaf want dit had erger kunnen aflopen!
    Ik begrijp de moeders wel van kinderen is de leeftijdsgroep van de "daders" en inderdaad ja, jongens van die leeftijd moeten kunnen ravotten en streken uithalen. Maar wat is me afvraag is dit: hoe komen ze aan dat product?
    Staat toch op de flesjes: Uit de buurt van kinderen bewaren? Hier zijn de ouders dan wel verantwoordelijk voor vind ik...

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    #9 loetje, 16 jun 2009
    Laatst bewerkt: 16 jun 2009
    Dat is gewoon overal te koop in de supermarkt. Het staat daar nìet buiten het bereik van de kinderen, sterker nog, bij onze supermarkt staan de gevaarlijkste producten vaak om het laagste schap. Er zit geen leeftijdsgrens aan de verkoop van dat soort producten (denk aan gootsteen ontstopper) en kinderen van een jaar of 12 krijgen in de regel een paar euro zakgeld per week. Daarbij kunnen dat soort gastjes elkaar behoorlijk opjutten. Wat begint met een blufspelletje, eindigt vaak in zoiets ernstigs als het hierboven genoemde incident.

Niet goed te praten en ik kan me er ook kwaad over maken. Maar kinderen van rond de 12 zijn zeer goed in staat om te weten dat ze niet goed bezig zijn op dat moment, dat ze iets gevaarlijks in hun handen hebben, maar totaaaal geen overzicht hebben van oorzaak en gevolg. En dat wordt vaak genoeg vergeten door ons "volwassenen"...

En ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen ja, maar moeten we ze dan maar aan de ketting gaan leggen? Als je kind met een vriendje buiten gaat spelen en zegt te gaan voetballen, maar ondertussen dit soort fratsen aan de hand haalt, dan kun je dat als ouder ook niet voor zijn. Of moeten we tot hun 18e hun handje vasthouden? Je kan ze leren wat goed en fout is, maar onder invloed van vrienden kan zelfs het best opgevoedde kind iets idioots aan de hand halen.

Vergeet dat alsjeblieft niet, ook onze kinderen worden groot en zullen fouten maken.

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    er is trouwens 1 van de 2 jongens opgespoord, die moet zich binnenkort melden op het bureau (ik zou hem geboeid hebben opgepakt, maja).
    Dus...
    (tis hier een dorp verderop, dus het "leeft"hier wel..)

11. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hey loetje,
    Ik had helemaal niet aan gootsteenontstopper gedacht maar eerder aan andere gevaarlijke producten, zoals diegenen die mijn man gebruikt bij het schoonmaken van verf en zo...
    Inderdaad heel jammer dat ze zomaar vrij te koop zijn en in ieders bereik liggen... Hier bij ons liggen ze wel helemaal bovenaan, maar ja een 14-jarige steekt soms al boven z'n moeder uit he dus voor deze jongens maakt zelfs dat niet meer uit :( En dan kunnen de ouders er niet veel meer aan doen...
    Ik heb ooit eens een krantenbericht gelezen van een peuter die een soort WC-eend had gedronken! Het was met zware brandwonden aan de slokdarm weken int ziekenhuis... :$ vreselijk gewoon!

Deel Deze Pagina