ervaring gezocht neus amandelen knippen en buisjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bengeltje86, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    beste mensen
    ik zoek ervaringen
    mijn zoontje word 18 mei geopereerd . zijn neus amandelen worden er uitgehaald en er worden buisjes geplaatst.
    nu weet ik dat buisjes plaatsen geen probleem is maar hoe zit het met de neus amandelen.bedoel nabloedingen en alles.

hoe verliep het bij jullie kindje op de leeftijd van ongeveer 17 maanden mijn zoontje is dan net 1 dag 17 maanden als het gaat gebeuren.

graag reacties :D

2. trotsemama0108

27 aug 2009
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Hier 3 weken terug buisjes gezet en neusamandel eruit gehaald. Wat zag ik er tegen op maar kan achteraf vertellen dat het bij ons zoontje reuze meeviel. We moesten er om 12:30 nuchter :$ zijn dus dat was mijn eerste zorg ;) Hoe leg ik een kind van 18 maanden uit dat hij niets mag eten en drinken :( maar mijn partner en ik zijn boodschapjes wezen doen, veel buiten gespeeld om de tijd te doden en heb hem geen enkele x gehoord over eten dus dat was meer een zorg van mama denk ik ;) Eenmaal aangekomen in het ziekenhuis was het spreekuur uitgelopen met 1,5 uur :x dus het was bijna half 3 voordat ons mannetje mee naar boven mocht. Tot dat hij onder narcose was ben ik er bij geweest en moest toen weg. Voordat mijn bakkie koffie op was kon ik er alweer naar toe. Toen was hij even flink over de emmer want hij kwam uit narcose, alles onder het bloed ( ziet er enger uit dan het is hoor... ) en allemaal vreemde mensen dus dat heeft even geduurd voordat hij weer rustig was. Daarna nog 1,5 uur in het ziekenhuis geweest, even eten en drinken en toen naar huis ( was inmiddels bijna 5 uur ! ) De nacht heeft hij doorgeslapen en de eerste dagen nog wat brullerig maar geen bloed, koorts enzovoort dus dat viel reuze mee. Wij hebben echt een ander kind sinds die tijd, heel veel babbelen, drukker, zit beter in zijn vel. Zou willen dat we het eerder hadden kunnen laten doen!

Succes en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier was mijn zoon 14 maanden toen hij geopereerd werd aan zijn neusamandel + buisjes en ook hier is het 100% meegevallen en wou ik dat ik het eerder had laten doen!

Ik moest om 07:30 in t ziekenhuis zijn, hij ging om 09:00 naar boven! De ingreep heeft 10min geduurd... Wel was hij boos toen hij onder narcose moest maar WOEST toen hij eruit kwam... Maar ditvwas volkomen normaal zei de verpleging...

Om 12:30 waren we thuis en was hij alweer vrolijk als altijd! Geen centje pijn gehad...

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mijn dochter was al 6 jaar toen dat gebeurde. Ging prima, binnen 10 minuutjes was ze weer terug. Onder narcose gaan ook geen probleem het wakker worden wel. Ze was compleet in paniek en hysterisch, gebeurt wel vaker zeiden ze daar. Nou daar hadden ze me wel even voor mogen waarschuwen dan! Ze zat ook nog onder het bloed want ze hadden haar niet schoongemaakt, dat vond ik ook heel raar. Vond ook dat ze best hardhandig met r omgingen en uiteindelijk heb ik overal wat van gezegd! Dat was trouwens in het Vlietland in Schiedam. Geen nabloedingen gehad en je mag pas naar huis als ze hebben gedronken. O ja, even van te voren checken of ze hebben geplast, de mijne deed dat nl. even op de operatietafel! Naja, uiteindelijk eigen schuld!

5. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hier inmiddels al met 2 kindjes ervaring hiermee. En het is me zo ontzettend meegevallen! De ingreep is voorbij voor je het weet, en na afloop hadden ze eigenlijk helemaal geen last meer van pijn. Even huilen na de narcose maar toen ze eenmaal weer thuis waren, geen centje pijn! Succes!

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    dank jullie wel om dit met ons te delen zodat wij wat meer gerust gestelde zijn hopen op meer reacties

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wij hebben het allemaal al heel wat keren bij daan moeten doen hoe snel ze ze eruit knippen zo hard groeien ze ook weer aan.
    Kwa nabloeden hebben wij geen last gehad wel moet je echt met zijn 2e terug naar huis want mochten ze misselijk worden is het wel fijn om erbij te zitten.

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    niemand meer ervaringen?

9. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Vandaag te horen gekregen dat Mika 11 juni geopereerd gaat worden. Neusamandelen eruit en hij krijgt buisjes in zijn oren. Ik vind het zelf echt wel eng maar hoor van meerdere mensen dat het allemaal wel meevalt!

Ben benieuwd hoe de operatie bij jullie verlopen is want dat was vandaag!

Groetjes Ylona

10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.280
    1.420
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik heb geen ervaring maar ik wil je heel veel succes wensen, mijn nichtje heeft ook buisjes gekregen en de neusamandelen eruit en bij haar zijn na die tijd geen problemen geweest.

Wij kennen elkaar van de zwangerschapscursus in Hengelo vandaar dat ik je een berichtje stuur.

Veel liefs
    Nataly

11. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506
    0
    0
    Mijn dochter heeft een week voor haar 1e verjaardag buisje gekregen en zijn de amandelen geknipt. ze was boos toen ze onder narcose ging maar kwam er echt woest uit. de eerste 6 weken was het slapen echt een probleem in die tijd heeft ze weer oorontsteking gehad. en na de 6 weken ging het beter. nu gaat het echt goed ze is weer vrolijk en de ontwikkeling ging weer heel snel door. merkte dat de ontwikkeling even een beetje stil stond doordat ze zo veel pijn had, en daarna ging het snel.

12. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Wat toevallig dat ik dit topic vandaag tegenkom. Vanochtend zijn de neusamandelen verwijderd van mijn zoontje. We moesten ons om 8 uur melden en om half 9 gingen we al richting OK. Er was iets fout gegaan in de planning van de ruimtes en dus mocht ik mee de OK in om hem in slaap te laten vallen. Dat was eigenlijk het meest vervelende van de hele dag. Hij keek me met dat kapje op z'n mond heel vreemd aan: mama, help me dan! Haal dat ding van me af, ik vind het zo eng. Waarom doe je dit? En ondertussen krijsen, mij smekend aankijken. Dat vond ik echt heel hartverscheurend. Ik vond het ook vrij lang duren voordat hij rustig werd, zal wel komen omdat hij bijna niet wilde ademende.

Na een paar minuten werd ik alweer opgehaald en toen was hij ook al wakker. Hij huilde heel vreemd, ik heb dat huiltje nog nooit gehoord. Hij was erg bang en maakte telkens dezelfde rare beweging. Maar dat werd na tien minuten wat minder. Lekker wat gedronken en toen mochten we direct alweer naar huis.

Thuis heeft hij even tussen ons in in bed geslapen. Doen we normaal nooit, maar als hij ziek is wel. Dat vonden wij zelf vroeger ook wel fijn :) Lekker tussen papa en mama liggen. Toen heeft hij een uurtje geslapen, de rest van de dag niet. Hij was na een bakje yoghurt om 12 uur heel vrolijk, speelde lekker in de huiskamer. Hij was wel wat rustiger dan ik gewend was. Vond het ineens prima om in de box te zitten, dus die tijd heb ik maar even gebruikt om de voorraadkast schoon te maken. Hij wilde namelijk niet echt knuffelen of bij me zitten.

Hij was dus een beetje een ander mannetje, maar heeft er verder niet echt last van gehad. Alleen had hij vreselijke dorst, hij heeft 12 bekertjes water gedronken, bij elkaar bijna 2,5 liter.

(En met elk uur z'n doorweekte luier verschonen heb je natuurlijk wel kans dat-ie in het rond plast. Ja hoor, vijf natte kussenhoezen :D)

13. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Bij onze dochter is het met 13 maanden gebeurd. Hier mag je mee de ok in en op de uitslaapkamer blijven wachten. Ze ging huilen toen die vieze lucht uit het kapje kwam, maar daardoor nam ze goede teugen en was ze snel onder zeil. Het heeft nog geen 15 minuten geduurd en toen hoorde ik haar op de ok al een beetje wakker worden en werd ze meteen de uitslaapkamer ingereden. Ze bloedde best wel veel uit haar neusje, maar na een paar kleine controles mocht ik haar tegen me aan houden (had een schort om) en heeft ze daar nog een hele tijd boos liggen huilen. Met 10 minuten werden we opgehaald om naar haar kamer te gaan en een uurtje of 2 later mochten we naar huis. Daar heeft ze 's middags al weer heerlijk zitten spelen, is mij dus best meegevallen. O ze kreeg van te voren al een zetpilletje en daarna heeft ze er ook nog 2 gehad en hebben de eerste dag wel gewoon zoals geadviseerd de zetpillen gegeven. 2e dag niet meer.

Deel Deze Pagina